על פי דיווח שעלה היום (ג') בערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-ג'דיד" על פי ערוץ 14, סוגיית השבת שרידיו של נווט חיל האוויר, רון ארד, הוכנסה לדיונים במסגרת המשא ומתן המדיני המתקיים בימים אלו בין נציגי ישראל ללבנון בוושינגטון. הדיווח גורס כי על הפרק עומדת עסקת חילופי שבויים, במסגרתה יושבו שרידיו של ארד בתמורה לשחרור אסירים לבנונים המוחזקים בישראל.
ארד, שנולד במאי 1958, נפל בשבי ב-16 באוקטובר 1987 לאחר שמטוס הפנטום שבו שימש כנווט נפגע כתוצאה מתקלה טכנית במהלך גיחה מבצעית מעל אזור צידון. בעוד הטייס ישי אבירם חולץ בחיים, ארד נפל לידי ארגון "אמל" השיעי. מאז אירוע הנטישה נעלמו עקבותיו, והמידע על גורלו הפך לחידה ארוכת שנים, כאשר לאורך העשורים עלו הערכות סותרות בנוגע למקום שהותו בין לבנון, איראן וסוריה ולנסיבות מותו המשוערות.
גורמים רשמיים בישראל טרם התייחסו לדיווח המגיע מלבנון, אשר מגיע בשיאו של תהליך מדיני מורכב המנוהל בתיווך אמריקאי, ונועד להשיג הסדרה ביטחונית והפסקת אש בין הצדדים. העסקה הפוטנציאלית מעלה שוב לכותרות את אחת הפרשות הכואבות ביותר בתולדות צה"ל, שכן ישראל השקיעה לאורך השנים מאמצי מודיעין ומבצעים חסרי תקדים בניסיון להשיב את ארד הביתה.





















מה?????שחרור מחבלים חיים..?.נפלו על הראש שישחררו להם מחבלים פגרים מתים בלבד.
שחיילי צה"ל יצטרכו אח"כ להחליף איתם שוב יריות בשדה הקרב?!