נתי שוחט, פלאש 90

"לא יתכן שעלילה של כמה מחבלים תביא לפגיעה בכל כך הרבה לוחמים שלנו"

מחבלים ערבים התלוננו כנגד אנשי שב"ס כי במהלך טיפול בהפס"ד בבית הסוהר קציעות תקפו אנשי שב"ס אסיר ביטחוני, אשר מאוחר יותר מת מאירוע רפואי - ומשפחות הסוהרים זועמות על החשדות נגד הסוהרים המתמודדים עם ההתפרעויות

כתבות נוספות בנושא:

הותר לפרסום כי שורה של לוחמי יחידה מיוחדת בשב"ס ואנשי שב"ס נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים לרבות הרחקה מעבודתם לשבועיים, וזאת לאחר שמחבלים טענו שבמהלך אירוע הפס"ד של מחבלים ביטחוניים בכלא קציעות בדרום, השתמשו אנשי יחידת שב"ס בכח כנגד קבוצת מחבלים, ואשר ע"פ הטענות זמן קצר לאחר האירוע מת אחד האסירים מאירוע רפואי.

אנשי השב"ס נחקרו בחשד לגרימת חבלה ועבירות נוספות. משפחות הסוהרים זועמות ואומרות כי מדובר בעלילה של מחבלים ועל הרשויות לתת גב ללוחמינו, אשר מבצעים עבודה אינטנסיבית באגפים הביטחוניים אל מול המחבלים.

עורכי הדין עדי קידר וחי הבר מארגון חוננו, אשר מייצגים קבוצה מאנשי השב"ס הגישו עררים לבימ"ש כנגד התנאים המגבילים. נציין כי המחבל שמת בכלא, הינו תושב איו"ש אשר מרצה עונש מאסר ארוך בין השאר בעקבות נשיאת חגורת נפץ על גופו. המחבל הורשע בעבירות של ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

אחת מהמשפחות תקפה את החקירה כנגד הסוהרים "ביזיון, אחי שנים ארוכות בשרות אינטנסיבי, מסכן את עצמו בעבודה יומיומית בכוחות הביטחון, מאז ה-7 אוקטובר העבודה מאתגרת וקשה יותר, יש המון ניסיונות להפס"דים ופיגועים כלפי אנשי שב"ס. מדובר במחבלים מסוכנים, אחי נשלח לשם בשם כולנו, לעשות עבודה קריטית וחשובה במלחמה הזאת. לא יתכן שעלילה של כמה מחבלים תביא לפגיעה בכל כך הרבה לוחמים שלנו, המערכת חייבת לגבות את אנשיה – גם בסמטאות בעזה, וגם באגפים הביטחוניים עם המחבלים המסוכנים. אנחנו לא מוכל להשלים עם זה, לא נשקוט עד שהצדק ייצא – ניתן גב לאני הביטחון שלנו".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המלווה את הסוהרים מסר "לצערנו משטרת ישראל מתנהלת כתמול שלשום ולא שינתה מאומה מאז פרוץ המלחמה. סוהרים אשר פעלו בהתאם להנחיות למול אסירים ביטחוניים-מחבלים, אשר לא סרים למרות מפקדי בית הסוהר, מוצאים את עצמם נחקרים כאחרון העבריינים, בחקירות בהם ספגו השפלה, ואם לא די בכך הוסכם לשחררם אך בתנאי שישהו בתנאים מגבילים מחמירים והרחקה ממקום עבודתם".

"מדובר בסוהרים ולוחמים אשר מתמודדים עם אתגרים קשים למול אסירים מסוכנים. ופועלים הכל בהתאם להנחיות והנהלים. בימים קשים אלו שאנו שומעים כי ידיה של המשטרה עמוסים, מחליטה היחידה לחקירות סהרים מבית לה"ב לגייס כוחות כדי לחקור דווקא סוהרים אשר צריכים להתמודד עם כמות אדירה של מחבלים בתנאים קשים ביותר. יתר על כן הרחקתם מהעובדה מעבר לפגיעה הקשה בהם ללא צורך מחזקת את ידי המחבלים שמרגישים שידיהם על העליונה. אנו מצפים מנציבת שב"ס להתערב באופן בהול ולהורות על השבתם של הסוהרים לעבודתם", הסיף קידר.

עו״ד חי הבר המייצג גם מטעם ארגון חוננו הוסיף "הגיעה העת שכל המערכות וביניהם שב"ס יבינו כי עלינו לשנות גישה ותפיסה וודאי לא למהר ולעצור סוהרים שמתמודדים יום יום מול המחבלים העצורים בבתי הכלא. הסוהרים אותם אני מייצג כלל לא באו במגע עם המחבל ולכן כלל לא ברורה ההחלטה לחקור אותם כחשודים בכלל, וודאי ולא לשחרורים בתנאים מגבילים. גם המחבלים צריכים להבין שאחרי אירועי 7 לאוקטובר הורדנו את הכפפות, מי שלא יפעל בהתאם להוראות שיקבל, מהצבא מהמשטרה ומאנשים השב"ס יטופל מיד בהתאם להוראות, בהתאם להנחיות ובלי לוותר – לא יהיו יותר הנחות ולא יהיה רפיון במשמעת. בשל ההתפתחויות הוגש ערר דחוף לבית המשפט ואני משוכנע כי ההגבלות יוסרו".

הותר לפרסום: סוהרים חשודים כי היכו מחבל שנמצא למחרת מת בכלא

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

11 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

צריך להרוג את כולם.

צריך להכניס את החוקרין המטומטמים במקום אנשי השבס. ואז נראה

להכניס את החוקרים לתא של האסירים "המסכנים" האלה ונראה מי יצא חי

על מה ולמה לוקחים את המחבלים לבית המשפט? איוולת שאין שני לה

כל עוד הקודקודים אלה אנשי הקונספציה המצב ישאר כמו שהיה

מישהו עצר לחשוב רגע, אולי כל זה מבויים? אולי זה בדיקה להשתלטות מבפנים? כמות האסירים הולכת וגודלת מידי יום, אולי למישהו מהצד השני יש אינטרס להכניס עוד ועוד אסירים?
אולי כדאי למישהו מהקודקודים לחשוב על תוכנית התמודדות עם מרד בהיקף אסירים חסר תקדים?

הסוהרים ניסו להבטיח קרמבו למי שיתנהג יפה אבל זה לא עזר…אולי הערבים מבינים שפה אחרת?

ממתי למחבלים יש זכות דיבור
האם אסור להשתמש בכח נגד מחבלים???

עצם העובדה שיש להם אומץ "להתלונן" כבר מראה על יחס אנושי מיותר שקיבלו

אנחנו בשפל היסטורי.
במקום להחזיק אותם קצר…
במקום לפגוע במשפחות שלהם ולהכריז שזה בטעות רשמית, ואוף דה רקורד לגרום להם להפעיל לחץ לשחרור החטופים שלנו…
במקום לסגור להם את התקשורת ולא לנצל את היתרונות האחרים שיש לכך שהם מבריחים טלפונים…
במקום לשים אותם בתאים מבודדים ולא בחמולות…
במקום לתת להם אקסטרה דברים ולא מינימום של חיים מכובדים בכלא, לא רק לפי הדין הבינלאומי, אלא האנושי…
במקום לתת להם לצפות בטלויזיה ולהכיר את התרבות שלנו מבפנים וללמד אותם את השפה והלך הרוח, שהם ישתמשו בזה נגדנו…

במקום להמשיך ולפגוע באויב רק בחיי אדם
במקום לגבות ממנו מחיר כואב, היחיד שחשוב לו, באדמה
במקום לדעת לספח חלקים מהשטח שלו כמו שעשינו ברמת הגולן
אבל מבלי לספח עם האדמה אזרחים פליטים של האויב כפי שעשינו באופן מעשי מ-67'
במקום לשלוט על האוכלוסיה שלהם
במקום לתת להם עוד ועוד אישורי כניסה
לא הגיע הזמן להתפכח?
לא הגיע הזמן להבין שהשמאל הציוני צודק ברצון שלו להיפרדות מלאה מהאויב הערבי?
לא הגיע הזמן להבין שהימין הציוני צודק ואסור להחזיר שטחים במתנה לאויב, ואסור לסגת, נסיגה מלאה אני מוסיף, מהאדמה שאנחנו משיגים באמצעות צה"ל במלחמות אין ברירה שכופים עלינו?

אז חלאס.
הגיע הזמן להתפכח. דעו מי האויב שלנו. זה לא רק החמאס. זה לא הרשות הפלסטינית. זה כל ה"עם" הזה, שזכותו להיקרא עם. זה כל הערבים שלא קיבלו אותנו. זה כל המוסלמים שלא קיבלו אותם. היו כאן פרעות ופוגרומים הרבה שנים לפני קום המדינה. תמיד שלהם בנו, ולא להפך.
רק גביית מחיר באדמה תשנה את המצב
תמורת שלום או הסדר דומה – שחרור מחבלים
תמורת שום דבר – השבת כל השטח כפי שעשינו את הטעות עם מצרים
ללמוד מהעבר:
הטעות עם הנסיגה המלאה מלבנון שהביאה אלינו את החיזבאללה וחטיפות עוד באותה שנת 2000…
או הדבר הנכון עם סיפוח רמת הגולן שהביאה אלינו שקט מסוריה?
מתי נתפכח?

חשבתם על לתת להם צלש ???

כתבות חדשות באתר

דרמה במעונו של פוסק הדור: נחשף סיפורו הכאוב של החתן שנותר חסר כל לקראת חופתו
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
נשיא לבנון מברך על תמיכת המפרציות בפירוק חיזבאללה מנשקו
איראן תוקפת את הצהרת ארה"ב ומדינות המפרץ: "התערבות פרובוקטיבית"
דרמה במעונו של פוסק הדור: נחשף סיפורו הכאוב של החתן שנותר חסר כל לקראת חופתו
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
ארה"ב והמפרציות בהצהרה משמעותית: לא מסתפקים במניעת גרעין
איראן רותחת: "מטוסי קרב טסו באזור; אם ארה"ב לא תרסן את ישראל - נגיב"
גדולי הפוסקים מעוררים את עמלי התורה: "ראוי לראות את הנולד"
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
אזהרת מסע: משרד החוץ קורא להימנע מנסיעות לוונצואלה עד להודעה חדשה
הכבשה והטורפים | ישראל במצב קשה, אבל ה"אשם" המרכזי כבר נמצא
החופש המושלם: למה הנופש של 'קשת טורס' בגודאורי הוא בדיוק מה שהמשפחה שלכם צריכה הקיץ
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
פעילות מורכבת: כך נחשף מצבור האמל"ח שהוסלק בקרקעית בור מים עמוק
עימות בקבינט: בן גביר דרש לכסח, זמיר השיב: "רציתם הפסקת אש"

הכתבות המעניינות ביותר

טיסה ישירה לקזחסטן: לקראת יום ההילולא של רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל
שבר על שבר: מסע הלווית הרבנית הרצליה צרף ע"ה
פילבר: "נשארתי היחיד שמציג תמונה אחרת; הסקרים הפכו לכלי תעמולה"
לחץ כלכלי וחשש מהסלמה: מדוע טראמפ עצר את המערכה מול איראן - ומה המחיר לישראל?
כל כלי לא יוצר עלינו אם נכיר במעלתינו ומעלת אבותינו • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
כל כלי לא יוצר עלינו אם נכיר במעלתינו ומעלת אבותינו • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
מנחה גדולה או מנחה קטנה מה עדיף • הרב יהודה שטרן
שריפה בפתח בניין מגורים: 12 נפגעו משאיפת עשן, בהם שתי נשים במצב בינוני
פרשת בלק • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
פרשת בלק • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
וואטסאפ

חדש באתר

WhatsApp Image 2026-04-19 at 12.55
נשיא לבנון מברך על תמיכת המפרציות בפירוק חיזבאללה מנשקו
5895299010329776263
איראן תוקפת את הצהרת ארה"ב ומדינות המפרץ: "התערבות פרובוקטיבית"
WhatsApp Image 2026-06-26 at 13.26
ארה"ב והמפרציות בהצהרה משמעותית: לא מסתפקים במניעת גרעין
7a8929d1-0fd0-4dbf-81e3-895a79e6dca7
איראן רותחת: "מטוסי קרב טסו באזור; אם ארה"ב לא תרסן את ישראל - נגיב"

המיוחדים

צילום מסך 2026-06-18 022446
הרבי מליובאוויטש עצר אותי ושאל שאלה ששינתה את חיי | ראיון מרתק
WhatsApp Image 2026-06-11 at 09.35
בוגרת הפרקליטות יוצאת למלחמה: "המדינה מענישה נשים חרדיות בגלל בעליהן"
WhatsApp Image 2026-06-08 at 10.08
רעידת אדמה משפטית: בוגרת הפרקליטות יוצאת למאבק נגד סנקציות הדיור - ומאיימת בבג"ץ
קיפקעס | פיצוץ השיחות עם צה"ל ומכה קשה לדרייברים
קיפקעס | פיצוץ השיחות עם צה"ל ומכה קשה לדרייברים

גלריות

חתונה לנין רבי יעקב מאיר שכטער אצל נכדו ר' יוסף בלומנטשאק צילום יחיאל רייכמאן (41)
שמחת החתונה לנין מרן הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר
שבת התאחדות בחצר הקודש מודזיץ צילום שוקי לרר (37)
חסידי מודז'יץ התכנסו לשבת התאחדות במצפה יריחו בראשות האדמו"ר
הלווית הרבנית צרף צילום יצחק ורדי (8)
שבר על שבר: מסע הלווית הרבנית הרצליה צרף ע"ה
הספד בבוהוש צילום שוקי לרר (1)
עצרת הספד בחצה"ק בוהוש על פטירת הרה"צ חיים דוב הלפרין ז"ל

עיתוני היום

וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"א בתמוז ה'תשפ"ו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"א בתמוז ה'תשפ"ו

ברוכים הבאים!

לגלישה באתר נקי מפרסומות קופצות ובאנרים, היכנסו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
Hide picture