המיוחדים

במליאת הכנסת. צילום: צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח”כ אייכלר בראיון ל’JDN’: “בפילוג אף אחד לא יעבור – יש לנו אויבים” • צפו

נציג בעלזא קורא לאחדות עם דגל התורה: “גפני נכנס בקולותינו לפני 33 שנים ובעז”ה אם ירצה ייתמך גם בבחירות הבאות ביהדות התורה” • מצהיר על כוונתו לקדם מצע למפלגה וחושף את היעדים אחרי ביטול גזירות: חינוך, דיור ותעסוקה
  • נחשף המדריך לגיוס כספים של המנטור העולמי

    תוכן מקודם

  • עם כזה מחיר כבר אין לך תירוצים הרשמי עכשיו

    תוכן מקודם

  • המזגן נכבה בסעודת השבת? לדעת להכריע - בלי להזיע!

    תוכן מקודם

  • "נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

    תוכן מקודם

  • דרוש/ה יועץ/ת לימודים למכללה מובילה - אפשרות לשכר של עד 12,000 ש"ח

    תוכן מקודם

  • כמה שווה לכם כותב תוכן צמוד? >>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill
ח”כ ישראל אייכלר הוא נציגה הנאמן של חסידות בעלזא בכנסת מזה כ-20 שנה, (למעט הפסקות רוטציה קצרות), והוא משמש כחבר כנסת מטעם אגודת ישראל. כשאני שואל אותו מה יהיה בקדנציה הבאה, הוא מציע לי להיכנס לשאול את כ”ק האדמו”ר מבעלזא שליט”א (“הרוב”) בעצמי, “אני לא שואל, אני מקבל הוראה ומתייצב”.

הוא מספר כי הוא ביחסים מצוינים עם המועמד של חסידות גור יצחק גולדקנופף, ומכחיש כי לא היו לו יחסים טובים עם ליצמן. “אני טוב עם כולם, לי אין שום בעיה עם אף אחד, אני שליח בסך הכל, כל זמן שהם טובים עם בעלזא אז בעלזא טובה איתם. אין לי אמירה בעניין”.

כשעוברים לדבר על הנושא הבוער היום בפוליטיקה החרדית, דגל התורה ואגודת ישראל, ביחד או לחוד, אייכלר כבר נשמע הרבה יותר נחרץ ולוחמני, אך גם זהיר ומזהיר מאובדן הנציגות החרדית בכנסת אם יבחרו ללכת להרפתקאות.

עם ח”כ פרוש. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

“אין שום מחלוקת עם דגל התורה”, אומר אייכלר בראיון ל’חדשות JDN’ ו’שחרית’. “דגל התורה היא מפלגה שקמה בזכות הקולות של בעלזא. משה גפני נכנס לכנסת בכף נעל, בקולות של בעלזא, 33 שנים הוא יושב בכנסת בקולות של בעלזא, ובעזרת ה’ אם הוא ירצה להמשיך אז הוא יוכל לקבל את התמיכה של בעלזא גם בבחירות הבאות, במסגרת רשימת יהדות התורה המשותפת לאגודת ישראל ודגל התורה”.

“יש הסכם ברור, חתום, על ידי כולם, בין המפלגות, על דעת כל גדולי התורה, לשתי קדנציות. אנחנו תרמנו את הקדנציה הראשונה שהוא במקום הראשון ואנחנו בוחרים ראשון ומקבלים את המספרים הזוגיים, והפעם אנחנו נקבל את המספרים הלא זוגיים. ובא לציון גואל”.

אין מקום לפתוח מחדש את ההסכם, גם במחיר ריצה נפרדת?

“אתה רואה שאנחנו נהיה כמו הג’יהאד והחמאס שכל רגע פותחים את היחסים ביניהם?”

מי החמאס ומי הג’יהאד בנמשל?

“אין נמשל. אנחנו לא חמאס ולא ג’יהאד. אנחנו יהדות התורה, על פי התורה הסכם צריך לקיים ועל פי התורה צריך לשמוע לגדולי התורה צריך לשמוע. לכל אחד יש את מועצת גדולי התורה שלו, האדמו”רים שלהם והראשי ישיבות שלהם, אין פה שום בעיה חוץ מהביצה התקשורתית”.

“לא הייתה שום דרישה. ישבנו השבוע בוועדת השמונה של אגודת ישראל, אף אחד לא פנה אלינו לגבי האפשרות שחס וחלילה נפרק את החבילה. כולם יודעים ששתי המפלגות לא יעברו לבד, ביחד בסייעתא דשמיא יעברו ויתחזקו”.

“אם לא יתחזקו אנחנו נמשיך להגיד קינות בלילות פיליבסטר כפי שעשו בשנה האחרונה אחרי שביבי נפל מהשלטון, לילות שלמים ישבו פה ובכו. אם לא ילכו ביחד אף אחד לא יעבור, מי שאומר שהוא יעבור והשני לא – לא מכיר את המספרים, הוא שומע סיפורים ולא מספרים”.

אליכם לא פנו, אז למה אנחנו שומעים דברים אחרים בתקשורת?

“יש הרבה אנשי תקשורת שצריכים פרנסה. יש מי שמשחק איתם, פעם כן ביבי, פעם לא ביבי, פעם כן הולכים ביחד, פעם לא הולכים. אני לא יודע מי זה, אותי זה לא מעניין, אני עסוק בלעזור לאנשים ששלחו אותי”.

לבטל את הגזירות

למרות שיחד עם ח”כ מאיר פרוש הוביל את הקולות במפלגות החרדיות לבחון אופציות אחרות אחרי שנתניהו נכשל בפעם הקודמת בהקמת הממשלה, כעת, בעיצומה של מערכת הבחירות, הוא מסרב לדבר על אופציות אחרות או לעסוק בכלל בשאלת נתניהו.

“יש לנו 80 יום לגרום לכך שאנחנו נוכל להקים ממשלה בראשות נתניהו, הקדוש ברוך הוא נתן לנו צ’אנס חמישי ואם נפספס את הדבר הזה, זה יהיה אסון גדול לילדים שלנו. כבר היום אנחנו משלמים מס אנטישמי שנקרא ‘מס כלים חד פעמים’ שאין לו שום מטרה אחרת חוץ מלפגוע בילדי ישראל החרדים. אם יהיה לנו כוח בעזרת ה’ בממשלה בראשות נתניהו ועם הימין, יחד עם יהדות התורה וש”ס והדתיים לאומיים, ויהיה לנו רוב גדול, לא 61 אלא רוב גדול, נוכל בעזרת ה’ לבטל את כל הגזירות שהרשעים שפוגעים בכל דבר”.

משוחח עם ח”כ גפני. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

“על כל אוטובוס, על כל קו תחבורה ציבורית, על כל משרה, על כל בניין, על כל שכונה אנחנו צריכים להילחם. לבנות שכונה חרדית זה לא לגיטימי היום אצל הרשעים האלה. לכן אין ספק מה צריך לעשות, להתאחד, לא לשכוח את ליברמן ולא את הרפורמים במפלגות החילוניות, ולזכור שיש לנו פה אויב בתוך הגטו”.

אייכלר שידוע בסגננו החריף לא חוסך במילים קשות: “יש לנו אויבים פלסטינים בגוף ויש לנו אויבים בנפש שרוצים לעקור את תורת ישראל, צריכים להילחם נגדם. המלחמה היא דרך הפוליטיקה, אין לנו כלי נשק, המלחמות כיום הם בטכנולוגיה. אם יש לנו כוח פוליטי אי אפשר להטיל עלינו מס גולגולת, שזה בעצם המס של החד”פ והשתיה המתוקה”.

ביטול רפורמות התח”צ זה תנאי סף בקואליציה הבאה?

“אם אנחנו נהיה חזקים אנחנו נוביל את זה, אם לא אז איזה סף? נישאר בחוץ ואף אחד לא יצטער. אם נוכל, נמחק כל זכר לרשעים שעשו את זה”.

3 היעדים לקדנציה הבאה

אני תוהה בפני ח”כ אייכלר, אולי אפילו מאשים, למה הנציגות החרדית עסוקה בפוליטיקה פנימית במקום לדבר על המצוקות של ציבור הבוחרים. הוא לוקח את הטענה שלי, מאמץ אותה, ומאשים אותי יחד עם חברי העיתונאים בכך שזה מה שמעניין את התקשורת. “אתם צריכים להקדיש קצת זמן למה שחברי הכנסת עושים יום יום ושעה שעה, החברים ביהדות התורה אין להם מה להתבייש בעשיה שלהם, אבל זה לא מעניין אתכם”, הוא מטיח בי בחיוך.

אז אני מרים את הכפפה ומבקש להקדיש את יתרת הראיון לנושאים הבוערים באמת. “קודם כל לבטל את הגזירות הארורות של הממשלה הקודמת”, הוא מציב את היעד הראשון לממשלה הבאה, שתקום בעז”ה יחד עם המפלגות החרדיות.

“דבר שני, לבסס את תלמודי התורה בכיתות נורמליות, הקרוואנים זה נורא ואיום, הקיפוח של מוסדות הציבור החרדי זה נורא ואיום, צריך להשוות את כל תלמודי התורה לרשת בני יוסף ולחינוך העצמאי, כמה שהם מקבלים גם אנחנו צריכים לקבל, לא משנה אם זה מוסד פטור או מוכש”ר”, הוא פותח בנושא החינוך.

משם הוא עובר לדבר על נושא הדיור. לדעתו, הפתרון הוא ש”המדינה תפסיק לספסר בקרקעות ותביא לכל זוג צעיר קרקע. למדינה שייכים 92% מכלל הקרקעות במדינה. צריך לתכנן שכונות חרדיות בכל ערי ישראל, לא רק ערים חרדיות בין נחאלין לחוסאן, או בין הכפרים שליד מודיעין עילית או ליד עמנואל, גם חריש שנגזלה מאיתנו והר יונה או בית שמש כמובן.

לצד נתניהו. צילום: אתר הכנסת

“בעניין השכירות אני הגשתי כמה פעמים הצעת חוק, כבר חוקק חוק אבל הם עשו את זה רק לישובים קהילתיים שיש בהם שטחים לחניות. כל דירה החל מ-100 מטר תוכל להתפצל לשני דירות ואתה יכול להוציא לשוק עוד עשרות אלפי יחידות דיור בכל הארץ, אז אתה מוריד דרסטית את מחירי השכירות ומסיים את העושק שקורה כאן בירושלים ובכל המדינה”.

“אחרי דיור זה כמובן תעסוקה”, הוא ממשיך לפרט, “שיהודים יהיה להם פרנסה. לא יתכן שיהיה רף גבוה, כדי להיכנס למשרה של מדביק בולים צריך תואר אקדמאי, למה? כי הם צריכים לפרנס מנגנונים אדירים של הכשרה שהם לא עושים כלום, לא מלמדים כלום ולא לומדים כלום, מקבלים תעודה ודיפלומה”.

“הם מחייבים לימודים אקדמיים כדי שאף אדם חרדי שלמד בישיבה בכוללים למד תורה לא יוכל להגיע לאיזו שהיא משרה, אפילו לא מדביק בולים בדואר, את זה צריך לפרוץ. יש כאן מיליון משרות ממשלתיות שאנחנו משלמים מכיסנו, לא יתכן שאף אחד רגיל לא ימצא עבודה באווירה שמתאימה לו עבודה שמתאימה לו. זה המשימה השלישית ויש עוד הרבה משימות”.

מצע ליהדות התורה

כחלק מהיעדים שאייכלר מציג, והפתרונות שהוא מציע, הח”כ מתכוון לקדם במפלגה כתיבת מצע מנומק בכל הנושאים הנוגעים לציבור הבוחרים. “עד היום צחקנו, אמרנו שהמצע שלנו זה לפתור את כל הבעיות ברוח התורה, כך נכתב בייסוד אגודת ישראל. אם הציבור רוצה פרטים בעניין, צריך לכתוב את זה, במקום לכתוב את כל השטויות. אני בעד שיכתוב מצע, אפילו שיתווכחו על מצע, שלפחות יריבו על משהו ענייני. כל מה שאמרתי עכשיו בנושא החינוך, דיור ותעסוקה, אני באמת צריך לכתוב. המקצוע שלי זה כתיבה, צריך להכין את המצע, אין לי ספק”.

יהדות התורה כבר עשרות שנים בקואליציה, למה לא הייתה התקדמות אמיתית בכל הדברים האלה?

“חשבנו שאנחנו בממשלה, אבל היינו סרח עודף. מנסור עבאס בממשלה הזו כן שלט. לנו יש כמה נושאים שמחזיקים אותנו בגרון, גיוס, גיור ושבת. ‘אם תדרשו עוד משהו אז לא תוכלו לפתור את בעיית הגיוס’ איימו עלינו, ככה סחבו אותנו מקדנציה לקדנציה מבלי שאף אחד יכול לדבר בכלל על דיור וחינוך”.

“אנחנו צריכים אחת ולתמיד להציב את הגבולות, כל הנושא של האידישקייט זה א’, מבלי זה אין על מה לדבר, זה לא טובה – זה אתה חייב, אתה חייב לאפשר ליהודי ללמוד תורה, מדינה יהודית צריכה לשמור על הסטטוס קוו. עכשיו יהיה אפשר לדבר על הצרכים שלנו. התקשורת החילונית קבעה לנו את הסדר יום והיינו צריכים כל הזמן להתגונן, מתי היה לנו זמן להילחם על דברים אחרים?”

ולמה שזה ישתנה?

“אם יהיה לנו כוח. אני רוצה להזהיר פה את הבוחרים, מי שלא יבחר וייתן לנו כוח, שלא יצפה שאנחנו נצליח במקום שלא הצלחנו עד היום. שולחים 8 יהודים במקום 20 יהודים. אם הציבור החרדי היה מתאחד אתה יודע כמה מנדטים היה לנו? יש היום יותר ממיליון חרדים, זה 30 מנדטים. וכמה יש לנו? 16, נעבך. אנחנו לא קובעים כלום כי אנחנו לא לשון מאזניים. מהיום, על פחות מ-50 מיליארד שאף אחד לא יעז לדבר איתנו”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

6 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ישראל אייכלר
פופוליסט בגרוש

בלי קשר כ”כ לכתבה, יש קטע נאור כזה של חכי”ם חרדים להתעסק עם משרד הבריאות ועוד כל מני דברים חשובים כאלה.
אנחנו הרי לא חשוכים שמנסים לקדם אג’נדות דתיות במדינת ישראל, אנחנו אנשים נאורים שכמו כולם רק מנסים לשפר את המערכת הכלכלית, הבריאותית והסוציאלית במדינת ישראל.
ישנו פתגם של כ”ק אדמו”ר הריי”צ שמי שיכול להתעסק בליטוש יהלומים, ומתעסק במקום באפיית לחמים אז הוא פושע. אע”פ שלחם זה דבר שמחי’ את האדם וכו’ וכו’ אבל זה דבר שכולם יכולים לעשות.
ישנם ג’ שלמויות:
יש את שלמות התורה. היינו שבת כדרות וכו’ דאגה לחינוך יהודי לכל היהודים (שזה כולל גם את כל מוסדות התורה החרדיים), שמירה על הזהות היהודית.
כיום ארגונים זרים משקיעים מיליונים במחיקת הזהות היהודית בארץ, ובהירוס כל סממן דתי במערכת החינוך בצבא ובחיים הציבוריים, והטפה לערכים ליברליים עולמיים (שזה דא”ג הסיבה לעידוד ההצפה של עמים זרים בארץ, מדינת כל אזרחי’), והדם היהודי הרוחני שנשפך בנושא הזה זועק אלינו מן האדמה. והנציגים החרדים צריכים להשתולל בנושא הזה, שאל”כ באיזה סיבה הם נכנסים לממשלה, ועוד יותר לקואליצי’ שזו בעי’ הלכתית בפני עצמה.
יש את שלימות הארץ – סימן שכ”ט בשולחן ערוך שקובע שבכל מקום של ישוב יהודי, ויש מצב של נוכרים שצרו, אפי’ אם דרישתם היא רק “קש ותבן” (ולא החזרת שטחים לדוגמא) אז מחללים עליהם את השבת.
וההלכה קובעת שעאכו”כ בעיירת ספר, “שמא תהא הארץ נוחה לכבש לפניהם”.
ולצערנו אפי’ על הימין א”א לסמוך בנושא הזה כיון שהם לא מושתתים על דעת תורה, ובמילא ישנה אפשרות לחשוב: אין לנו ברירה/ אולי צריך לתת אטונומי’/ אולי הפעם זה שונה/ הפעם יש לנו ערבויות מהאמריקאים/ הפעם זה נראה שפניהם לשלום וכו’ וכו’. המורם מכל הנ”ל שרק נציגים שחרדים לדבר ה’ זו הלכה יכולים לדאוג לענין זה שעניינו פיקוח נפש של כל יושבי אה”ק.
ויש את שלימות העם – בתש”ל נפרצה פרצה חמורה בחומה המבדילה בין ישראל לעמים, ונקבע בחוק שגיור יכול להיות גם שלא עפ”י הלכה (דבר שהוא סתירה מני’ ובי’), דבר שהביא ומביא תוצאות הרסניות בארץ ובעולם, שניצלו את הפרצה הזאת ופתחו בתעשיית גיורים פיקטיביים שמוכרים לצורך אזרחות במדינת ישראל. ושינם אפי’ בני ישיבות מהפרצה הזאת כידוע. וכיום עם התחזקות הכח של הרפורמים בארץ (עם הלובי החזק שיש להם בממשלה שנים), המצב עלול להחמיר בצורה מבהילה כזאת שתוך כמה שנים כבר לא ידעו מי יהודי ומי גוי והמכשולות מזה (לא רק אצל ‘עמך’ אלא גם בציבור החרדי) עדיף לא לדמיין.
במיוחד עם ההצפה של הגויים שיש בארץ שנובעת מסעיף נוסף בחוק השבות.
וכידוע שגשמיות של יהודי מושפעת מהרוחניות שלו, וכל ישראל קומה אחת, וכל ישראל ערבים זל”ז היינו ערבים, מעורבים, וערבים (מלשון מתיקות). ובמילא כל המצב המבהיל הזה של הרס החומה המבדילה בין ישראל לעמים, קשור במישרים למצב הבטחוני בארץ.

לאגודת ישראל יש את גדולי ישראל חברי המעצג”ת
והם מורים לנו בימינו את השקפותם הטהורה
ודור דור ודורשיו אין לך אלא צדיק שבימיך

הוא כתב על אלף וחצי נושאים שצריכים טיפול
רק הוא שכח את מירון
את הסבל של מאות אלפי עולים שלא נמנים על חסידי בעלזא כנראה
מירון נופלת בין הכסאות גור בעלזא וויזניץ רשמית לא עולים למירון כנ”ל דגל התורה, ש”ס דואגת רק לאוהלים של הספרדים, אדם ובהמה תושיע ה’.
הפתרון למירון הוא
לבנות היכלי תפילה, ורחבות הדלקה וריקודים, למליון איש
ולא כרטיסים וקנסות

איפה מנחם אליעזר מוזס שדאג למירון אפי’ שהיה חסיד ויזניץ
ומאיר פרוש שנפגש עם מתן כהנא
למה סתם להסית

אני ממליץ לכל חבר כנסת שמבטיח הרים וגבעות לפני הבחירות, שיראה לציבור מה הוא עשה עד היום, ודי לחכימא ברמיזא. לעצם הענין, היה צריך לעשות בחירות פנימיות, ולבדוק אחת ולתמיד את יחסי הכוחות.
אבל,,,

  1. באמת לרוב הציבור זה לא משנה
  2. הלוואי ויכלנו לראות דוגמא למופת של בחירות פנימיות ללא חילול השם
  3. אם לצורך בחירות חייבים לעשות מחלוקת, עדיף שלא לבחור כלל וכלל

כתבות חדשות באתר

הכלה היתומה מתחנת בשבוע הבא, אין לה ממי לבקש עזרה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נוסע ברכבו - ומחוסל בעזרת כטב"ם: זה בכיר חיזבאללה שנהרג בלבנון • צפו
הפרשן הפוליטי עם האמת הפשוטה: "החרדים וצה"ל נמצאים באותו הצד"
ים חוויות מתחילה ועד סוף-פסח בכינורות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

סקר מנדטים חדש: גדעון סער מצליח להתאושש, בצלאל סמוטריץ' - לא
רם בן ברק על ההפתעה בפריימריז של 'יש עתיד': "הציבור שלנו רוצה דמוקרטיזציה"
בשורה מרעישה בעולם הרבנות והדיינות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מטורללים: ילדים תימנים קטנים וחמושים נשבעים אמונים לחות'ים • צפו
סגירת מעגל מהירה: המחבלים שירו והמחבל שקידם פיגועים - נעצרו
פסק הלכה בכח התורה: "יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ראיון: כך פעלו הכטב"מים המשטרתיים נגד המחבלים שחדרו לישראל • צפו
הכירו את אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה: ארגון הטרור הלבנוני שעלה לכותרות

הכתבות המעניינות ביותר

רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת צו • צפו
בגץ, ביבי וביידן / דוד ברמן
הבכי של מרן זצוק"ל בפני ביבי: "אני בצער גדול על התורה" • צפו
בעקבות ההסכם השערורייתי: אלפים מניחים תפילין בתל אביב
לקום לתחייה מתוך האפר - הסוד של פרה אדומה / הרב שבתי סלבטיצקי
הקפה שהציל והקריסה באמשינוב • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
טען עוד כתבות >

המיוחדים

Screenshot_13 (Small)
הכירו את אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה: ארגון הטרור הלבנוני שעלה לכותרות
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
הקפה שהציל והקריסה באמשינוב • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | תלישת הפאות, הבהרת הגאון על המקורב, והכנת הנאום לח"כ החרדי
.
וְנַהֲפוֹךְ הוּא: מי הראשון שהתחפש, ומדוע אנחנו מתחפשים בפורים?

חדש באתר

‏‏לכידה
נוסע ברכבו - ומחוסל בעזרת כטב"ם: זה בכיר חיזבאללה שנהרג בלבנון • צפו
.
הפרשן הפוליטי עם האמת הפשוטה: "החרדים וצה"ל נמצאים באותו הצד"
__צילום-מסך-679-768x428_640x356 (1)
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת צו • צפו
.
סקר מנדטים חדש: גדעון סער מצליח להתאושש, בצלאל סמוטריץ' - לא

גלריות

.
המלחמה בעזה - מהצד הישראלי: הצנחת סיוע הומניטרי ועשן מיתמר
.
נערכים למלחמה: המילואימניקים התאמנו ללחימה עירונית בצפון רמת הגולן
.
הצלם החרדי תיעד: מטוסי הקרב ממריאים מהבסיס הצבאי במרכז הארץ
 פורים תשפ''ד (8)
וְתִקְוָתָם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר • פורים בחצה"ק דינוב

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"ט באדר ב’ ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture