המיוחדים

פלאש 90, JDN

קיפקעס | תלישת הפאות, הבהרת הגאון על המקורב, והכנת הנאום לח”כ החרדי

המקל בבאבוב, סיורי הבנים מויז’ניץ, האדמו”ר והסמארטפון, גניבת כלי הנגינה והחזרתו, העוצמה בתולדות אהרן, משלוח המנות בין הגדולים, הסעודה של העסקן הצעיר, והיח”צ של השר • יוסי שטארק עם הסוגיות שהעסיקו את ה’קיפקעס’
  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • זאת ההזדמנות שלכם להשקעה בנכסי יוקרה בקפריסין וברומניה>>>

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

‘קיפקעס’: ח”כ אברהם בצלאל מש”ס הגיש השבוע הצעת חוק שנועדה להילחם בתופעה של התביעות נגד עסקים קטנים על כך שהם לא נגישים. מי שעומד מאחורי הצעת החוק הוא אביר קארה, סגן השר לשעבר ממפלגת ‘ימינה’, שאף כתב את הנאום לבצלאל. למרות שקארה תקף לא מעט את החרדים בתקופה האחרונה, מי שנרתם לסייע לו הוא דווקא ח”כ חרדי.

*

יש לכם תיעוד או מידע שמעניין את ‘קיפקעס’? שלחו אלינו: [email protected]

*

‘קיפקעס’: אברך חסיד בעלזא, בנו של אחד מבכירי העסקנים בחסידות, שמע בפורים, בדרך חזור באוטובוס מי-ם לב”ב, מספר בחורים שמדברים סרה באחד מראשי הישיבות. האברך גינה את הדברים בפני שכנו לנסיעה, אך הבחורים שמעו את דבריו, התנפלו עליו ותלשו לו את אחד מפאותיו, עד שהמג”ש אמר להם שזה כבר מספיק.

*

‘קיפקעס’: בביתו של אחד מגדולי ישראל נוצרה סערה לאחר שאחד מהמקורבים לשעבר הפיץ דברים בשם הרב בעניין המלחמה בצפון, וגם הוסיף אזכור לעלון שהיה פעם שייך לבית הרב, אך כיום הרב מחזיק בעלון חדש, עקב אי שביעות רצונו מהעלון הקודם. בעקבות כך, היום פרסמו בבית הרב הבהרה והגדירו אותו “תלמיד טועה”.

*

ב’קיפקעס’ רקדו והתלהבו עם ריקוד המקל של כ”ק האדמו”ר מבאבוב במהלך טיש פורים בבורו פארק.

play-rounded-fill
בסאדיגורה התפזרו כל ה’קיפקעס’ בפורים כשהגיעה הבשורה המרגשת על הולדת הבן אצל האדמו”ר, וכולם מיהרו לבית האדמו”ר, שם פצחו בריקודים סוערים.

play-rounded-fill
בהמשך השבוע ראו את הרבי מסאדיגורה בתפילה ובהודיה בכותל המערבי.

משם המשיכו לוויליאמסבורג, שם הצטרפו חברי ה’קיפקעס’ לטיש הצבעוני והססגוני של כ”ק האדמו”ר מהרי”י מסאטמר.

play-rounded-fill
יום למחרת שמעו חברי ה’קיפקעס’ על הטיש של האדמו”ר המשפיע ממבקשי אמונה, ושם נדהמו לראות את הרבי עם סמארטפון ביד באמצע הטיש. לאחר בירור קצר גילו שמדובר בסמארטפון של בחור שביקש ברכה מהרבי, אבל האדמו”ר הציב לו תנאי: ברכה, רק תמורת שבירת הסמארטפון. התרגשות דקדושה נרשמה ב’קיפקעס’.

play-rounded-fill
קרוב מאוד לשם נדחפו חברי ה’קיפקעס’ בסלון ביתו של קמב”ץ העדה החרדית יואליש קרויס, כדי להאזין לשיחה המרתקת של יואליש עם אבי מוסקוב, האיש והחשיפות של ‘חדשות JDN’.

חברי ה’קיפקעס’ שמעו על הטיש בבאיאן ומיהרו לעבור יחד עם החסידים לקבל את ברכת הרבי.

play-rounded-fill
משם המשיכו חברי ה’קיפקעס’ לטיש בקרלין כדי לצפות בבן הבכור של מרן האדמו”ר מויז’ניץ, הרה”צ רבי חיים מאיר הגר, כשהוא יושב כחסיד בפני רבו ליד כ”ק האדמו”ר מקרלין.

play-rounded-fill
את אחיו השני, הרה”צ רבי יצחק ישעי’ הגר, אב”ד ויז’ניץ אשדוד, ראו בחגיגות פורים בביתו של מוטי בבצ’יק. ב’קיקפעס’ ראו שבן הרבי בודק לעומק את הכשרות של היין, כפי שנוהג לעשות בכל מקום אליו הוא מגיע.

אפרופו ויז’ניץ, בעל המנגן הידוע מאיר אדלר היה השבוע בעיצומה של פרשיית גניבה בינלאומית כאשר כלי הנגינה שלו נגנב לאחר אירוע בפורים. ב’קיפקעס’ התעוררה סערה, הגנב נבהל והחליט לקיים את מצוות “והשיב את הגזילה”.

בהמשך ראו שאדלר משבח את המאסז’יסט שלו. ב’קיפקעס’ צפו בסטטוס של אדלר, וראו שהוא יוצא מכליו: “אח שלי חנניה!!! עטס קענסט ענק אלע פארשטעקן פאר איהם”.

play-rounded-fill
בטיש פורים בחסידות תולדות אהרן הבינו חברי ה’קיפקעס’ כי אם רוצים הצגה טובה לפורים צריך את הנרגילות של ‘וואלקענעס’.

אחרי פורים ערכו בתולדות אהרן את אחד האירועים העוצמתיים ביותר של החסידות – סיום חצי הש”ס במתחם די סיטי, בהשתתפות אלפים. ב’קיפקעס’ טענו שבעוד סקרני עולם החסידות בודקים את כמות האנשים של גור ובעלזא לפי האירועים ב’ארנה’ – בבאיאן, קרלין ותולדות אהרן העבירו את הסוגיה להיכל הדי סיטי.

play-rounded-fill
בהמשך הגיעו לתולדות אברהם יצחק, שם נערך אחד הטישים המדוברים ביותר בירושלים.

את כ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא ראו ב’קיפקעס’ במעמד קידוש לבנה במוצאי תענית אסתר.

בעוד ה’קיפקעס’ בעולם החסידות היו סוערים מאוד בטישים הנלהבים של האדמו”רים – הציבור הליטאי צפה במרן ראש הישיבה הגרמ”ה הירש כשהוא יושב בשלוות הנפש ומאזין לשירי הרגש בפורים.

play-rounded-fill
בזמן שהגרמ”ה הירש הקשיב לשירי הרגש, רצו חברי ה’קיפקעס’ לבית ידידו ורעו מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו, ושם ראו שהגר”ד מכין את משלוח המנות להגרמ”ה.

לפני כן ראו את מרן הגר”ד לנדו בקריאת מגילה.

את מרן הגר”י זילברשטיין ראו ב’קיפקעס’ כשהוא נושא דברים בעמידה לאחר תפילת שחרית ביום הפורים, בהיכל ביהכ”נ המרכזי רמת אלחנן.

לא הרחק משם נדהמו ב’קיפקעס’ כאשר הרב שלום בער סורוצקין הצטלם עם יהודי שחשקה נפשו להיות ר’ שלום בער.

בהמשך ראו ב’קיפקעס’ את הגאון רבי מאיר גריינמן כשהוא חוזר לביתו מתפילת שחרית וקריאת המגילה בנץ, לקיום שאר מצוות היום.

ומישראל לרוסיה, שם השתתפו חברי ה’קיפקעס’ בקריאת מגילה אצל רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, מיד אחרי שהכריז על ביטול המוזיקה באירועי פורים, לאור הפיגוע הקשה במוסקבה.

play-rounded-fill
ובחזרה לישראל, לעולמות הפוליטיקה המשולבים בפורים. ראש עיריית קריית גת הנבחר, כפיר סוויסה, הגיע לביתו של העסקן הצעיר בתבל, יוסף מאיר פרוכטר. ב’קיפקעס’ סיפרו שסוויסה הודה לו על התמיכה ועל תמיכת בעלזא שהובילה לניצחונו.

מאוחר יותר ראו ב’קיפקעס’ שגם הרב אליקים שטארק, איש אמונו של הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בן הרבי מבעלזא – הגיע להשתתף בסעודת פורים בביתו של פרוכטר.

את שר הדתות מיכאל מלכיאלי, ראינו בשמחת פורים אצל המנכ”ל, יהודה אבידן.

play-rounded-fill

לפני כן, ראינו את מלכיאלי מוסר שיעור תורני בין מנחה למעריב, בבית מדרשו של הראש”ל והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, בערב פורים. ב’קיפקעס’ סיפרו כי מדובר במסורת של שנים.

בהמשך ראינו את הראשון לציון, ובקרוב גם חתן פרס ישראל, הגאון רבי יצחק יוסף בקריאת מגילה בבית מדרשו בירושלים. (צילום: יעקב כהן)

מי שעדיין מקבל רק את התואר ‘זקן חברי מועצת חכמי התורה’ בהודעות הרשמיות של המפלגה, מרן הגר”מ מאיה, נצפה בשמחה בעת קריאת המגילה.

אירוע משמעותי פוליטית, התרחש רחוק משם, בעיר החסידות בני ברק, כאשר ב’קיפקעס’ נדהמו לגלות את השר פרוש וראש העיר זייברט יושבים מחויכים אחד ליד השני. אם כי העוזר צימט האגדי לא טרח להעלות גם הוא חיוך על הפרצוף.

סמוך לשם ראו ב’קיפקעס’ את סגל פיקוד מרחב דן בשמחת פורים עם תלמידי ישיבות בביתו של ממלא מקום ראש העיר ויו”ר ‘דגל’ בב”ב מנחם שפירא.

ומבני ברק לבית שמש. כל מי והמי הגיעו למתנ”ס שבו ערך ראש העיר הנבחר שמואל גרינברג את חגיגות הפורים והניצחון שלו. ב’קיפקעס’ הבחינו בחיוך של סגן השר אבוטבול שהודה על הנס על כך שהוא ממשיך להיות בכנסת, ולא נאלץ חלילה לחזור לתפקיד הישן בבית שמש.

ועוד מישהו שחייך במסיבה של גרינברג ומאותה הסיבה, הוא יו”ר ש”ס בבית שמש איציק אלמליח, שנשאר במקום הראשון בש”ס המקומית, ולא נאלץ לפנותו לאבוטבול. אם כי ב’קיפקעס’ טענו שהוא חייך בגלל הריקוד של יועץ התקשורת רפי פרלשטיין עם גרינברג, שכמעט נפל וניצל ברגע האחרון.

ואם כבר בית שמש, אז ב’קיפקעס’ נהנו לראות את המשקיען שהחליט ללמד את המן לקח, ותלה את בניו על המרפסת בגודל מלא.

ויש עוד מישהו שהשקיע בשביל המן. ב’קיפקעס’ נבהלו באמצע קריאת המגילה, כאשר הבחינו שיש מי שרוצה לקיים את ‘ויתלו את המן’ בצורה מהודרת.

play-rounded-fill

לאחר ימי הפורים העליזים והמתישים, הבחינו ב’קיפקעס’ שהגאון רבי בן ציון בוארון, נאלץ לתפוס מנוחה קלה באמצע לימוד התורה בחצר קבר שמעון הצדיק בירושלים.

ב’קיפקעס’ טענו שלפעמים לא צריך את פורים כדי להעלות חיוך על הפרצוף, אלא אפשר להסתפק בכתבה ב’המודיע’ שמעדכן על שני תושבי חיפה שנפצעו לאחר מפגשים עם “דבר אחר”.

ב’קיפקעס’ דיברו על המפגש המיוחד שערך השבוע הנגיד יצחק שפירא לשגריר בריטניה בארץ עם מובילי דעת קהל מהמגזר החרדי. המשתתפים הופתעו לשוחח עם השגריר בעברית שוטפת, שפה שהשגריר מכיר היטב ומדבר בה בצורה רהוטה. ב’קיפקעס’ שמחו כי האישים הנכבדים לא הוצרכו לדבר בשפה זרה הדורשת לימודי ליבה.

במהלך המפגש ראו חברי ה’קיפקעס’ את הרב יעקב גלויברמן מבכירי העסקנים בחב”ד, בשיחה צפופה עם איש היח”צ קותי אוברלנדר.

ואיך אפשר לסיים את מדור ‘קיפקעס’ בלי עוד הודעה דחופה על התנדבותו של שר הבריאות בוסו במד”א. ולהלן ההודעה החשובה: “שר הבריאות אוריאל בוסו נקלע לתאונת דרכים עצר את רכבו וסייע לטפל בפצועים. הערב בשעה 22:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב ירקון על תאונה בין מונית לרכב שהתהפך בכביש 471 למערב סמוך למחלף זרובבל . חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח בילינסון גבר כבן 73 (מהמונית) במצב קל עד בינוני, עם חבלות, 2 נוסעי הרכב נבדקו ע”י צוותי מד”א ולא נזקקו לפינוי”.

• כתבה זו מלווה בתיעודים המופצים ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא”ל [email protected]. השימוש נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס”ח-2007

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

21 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

זה אמיתי הסיפור עם תלישת הפאות????
סיפור על בחורים יהודים?? כי נשמע שמדובר בניאו נאצים
מחריד מחריד מחריד
ומזעזע שאתם נותנים למקרה מזעזע כזה במה

בפורים יוצא סודות לא נעימים….

לא נעים אבל התוקף הוא מחסידות גדולה מאד ומוכרת. המותקף מחסידות מוכרת וקצת פחות גדולה אבל גם גדולה

הובן הרמז

כותב המדור הינו בעלזאי ולכן סילף את פרטי המעשה.
וכך היה גופו של עובדא: ברנש בעלזאי [שאולי גם היה בגילופין] ישב בקו 402 וחירף וגידף את אחד מצדיקי הדור שליט”א, וחסידיו שנכחו באוטובוס אילפו אותו בינה ולקח שלא ישכח, אלא שברוב עדינותם נתלשה רק שערה אחת מפאתו השמאלית. בעוד היה מגיע לו שישאירו אותו עם חצי זקן, כראוי למדבר סרה בגדולי ישראל.

סה”כ אמר שיש גדול בישראל בשם “ראש ישיבת פני מנחם”

דבר אחד יודע תלישת פאות עשו הנאצים, לדבר סרה נגד צדיקי הדור הינם באמת חמור אבל תלישת פאה
לאן הגענו????
ועןד אחרי שתלשו מגיע המג”ש שלהם ואומר שזה מספיק….
אני מכיר אישית את האברך פשוט תלשו פאה שלמה!!!!

מכיר את הסיפור מקרוב.
זה מהחסידות הענקים אמר שיש איזה ראש ישיבה שהוא מזרע עמלק.
ואתו אברך מהחסידות הפחות ענקית הגיב, שהראש ישיבה שייך לאותה משפחה של הרבה…
בתגובה תלש כמעט את כל הפיאה השמלאית שלו.

שים לב, איך שכולם מזדעזעים ואתה סבור שלא תלש מספיק….

אני חושב שדווקא צריך להוקיע כאלה אנשים שמסתובבים איתנו

שכויח השר הבריאות אוריאל בוסו תמשיך להציל חיים ואתגר הבאה לבנות בית חולים בעיר בית שמש 10 לידות ביום לפחות שיהיה בית בית חולים רק ליולדות

יישר כח על הכתבה נפלא מאוד
נ.ב לרב בוארון קוראים הרב ציון בוארון ולא הרב בן ציון

דבר מעניין:
שימו לב שבהסרטה שהרבה מסאדיגורא יוצא מביתו (נראה לי),
יש בחור שרץ למסריט ומכבה לו…

היו צריכים לכתוב ב’המודיע’: “שני תושבי חיפה נפצעו מפגיעות של “דבר אחר בר””….

מעניין, בקריאת התורה של שמיני יקראו ואת דבר אחר כי מפריס פרסה

ואתה רוצה להגיד שזה קשור?
אחי, כל יום נפגעים אנשים מחזירי בר בחיפה וגלילותיה, ב”ה שזה לא פגיעות רציניות, ולכן לא כותבים את זה…

האם אותו ראש ישיבה פרש מחסידות ענקית וידועה מאד??? …

מי יודע…

אבל מה עם גולדקנופףףף בפורים??
לא הלביש בטעות צעיף של איזה קבוצת כדורגל?

הספיק לנו עם הראש ישיבה שפרש…

מה שהכי מעניין זה שהרבי מסאדיגורא הלך לכותל בלי חסידים

תתגייסו

כתבות חדשות באתר

מאות זוגות חשוכי ילדים כבר נפקדו: בשעות הקרובות זה קורה שוב
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
מה מביא ישראלים רבים להשקיע בחו"ל?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הצצה לחייו של אלימלך בן ה8, הסובל משיתוק מוחין
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture