ח"כ איתמר בן גביר מתכוון להגיש בג"ץ נגד יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, כך פורסם היום (ראשון) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב. זאת בעקבות החלטה שקיבל לוי לחרוג מהנוהל של הרחקה מהמליאה באמצעות שלוש קריאות ולסלק מהמליאה באופן מיידי את מי שמשתמש במילה "מחבל", ללא שלוש קריאות.
לדברי בן גביר, "הנוהל החדש שעליו החליט יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי באשר לסילוק ח"כים מהמליאה, אחרי שהיו"ר אמור להרחיקם רק אחרי שלוש פעמים, התקצר במקרה שלי לקריאה אחת. בנוסף, במקרה זה יצר יו"ר הכנסת אבחנה בין קללות ואמירות מאוד חריפות בתוך המליאה לבין הקריאה 'מחבל' שלי כלפי ח"כ טיבי".
בן גביר הוסיף וטען כי "כאשר קוראים לי גזען, פאשיסט, מיקי לוי שותק. במקרה שצעקתי מחבל לטיבי, החלטתו של מיקי לוי להוציא אותי מהמליאה אינה חוקית".
מלשכת יושב ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי נמסר בתגובה: "יושב ראש הכנסת הבהיר שלא יאפשר שימוש במילים מחבל, רוצח ונאצי ודומיהם שלגביהם פסקה ועדת האתיקה בעבר באופן מפורש כי הן אסורות בשימוש, כפי שמופיע בתקנון הכנסת. שימוש במילים אלו מהווה מקרה קיצון שבהם שמורה הזכות ליושב ראש הכנסת להוציא מיד ממליאת הכנסת את חבר הכנסת כדי לשמור על הסדר במליאה ולאפשר לה להתנהל באופן ראוי. יושב ראש הכנסת מבקש להביע שאט נפש מהשימוש בכינויים הללו שאין להם מקום בשיח הפרלמנטרי כשהן מופנות לחברי כנסת".





















במקום לפנות לבג"ץ נגד מיקי לוי, עדיף שתפנה ישירות לאחמד טיבי…