בערב ראש חודש סיון, התאספו נגידים בעם בעלי לב והשכל, שהרימו נדבתם ההגונה לטובת המגבית, למעמד מרומם נורא הוד, בראשות מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א ומרן האדמו"ר מטשערנאביל שליט"א.
פתחו בניגוני רגש המעורר את הזמן ולאחמ"כ נשא דברים נרגשים הרה"ח ר' נחמן גרוסמן שליט"א ממשפיעי קרית בעש"ט פתח תקוה, בגודל הזכות הנשגב לעמוד לימין מפעל נחוץ ונצרך כזה.
הר"ר פנחס גרינפלד הי"ו עורר בדברי חרוזין על גודל הזמן והשעה להתפלל למען חינוך הילדים.
לאחמ"כ התפללו מרן האדמורי"ם שליט"א יחד עם התורמים את תפילת השל"ה – תפילת אבות על בנים, בהשתפכות הנפש. לאחר התפילה הנשגבה ניגשו הנדיבים שיחיו אל הקודש והגישו קויטל להתברך בהאי שעתא ברוב נחת ובכל טוב.
בסיום הודה רבינו שליט"א לנאספים ובירך בקדשו לכלל התורמים למפעל, בזה"ל: דער אייבישטער זאל העלפן אלע ברכות וואס שטייט און דע היילגע תורה, זאהל זיי געבענטש ווערן און באוואקסן גוטע קינדער, גיראטענע קינדער, און זעך דארויבען צום הייליגען באשעפער מיט דע היילגע תורה, מ'זאהלן זוכה זיין מקבל זיין פני משיח צדקנו במהרה בימינו, אכי"ר.




















