אם לא קידש בלילה יש לו תשלומין למחר עד השקיעה, וצריך שיהיה במקום סעודה, ואין אומרים 'ויכולו' ביום. שני טעמים הביא הטור למה צריך לכסות הפת בקידוש. א, משום בושת הפת שהיא תמיד קודמת ליין. ב, זכר למן שהיה מכוסה בטל למעלה ולמטה. ג' נפק"מ יש בין הטעמים, א, אם צריך מפה גם למטה. ב, כשמקדש על הפת ליכא הטעם דבושת הפת. ג, אם אפשר להסיר הכיסוי מיד אחר הקידוש, או צריך להשאירו עד אחר ברכת המוציא




















