בהודעת הפיקוד הודגש כי הכוחות האמריקאים באזור נותרים נוכחים וערניים, וזאת על רקע המתיחות הביטחונית המתמשכת באזור. הנוכחות הימית המוגברת נועדה להבטיח את היציבות האזורית ולשמור על מוכנות מבצעית גבוהה אל מול התפתחויות אפשריות.
נוכחות כפולה זו של נושאות מטוסים בים הערבי ובמרחב המזרח התיכון מהווה מסר אסטרטגי ברור של ממשל ארצות הברית בדבר מחויבותו לביטחון האזור.
גורמים בפיקוד המרכז מציינים כי הפריסה נועדה לא רק להפגין עוצמה, אלא גם להעניק למפקדים האמריקאים גמישות מבצעית רחבה במקרה של הסלמה פתאומית. ה"ג'ורג' ה.וו. בוש", המצוידת במערכות לחימה מתקדמות ובכנפיים אוויריות רבות עוצמה, משמשת כנדבך מרכזי ביכולת ההרתעה האמריקאית.
במקביל, הכוחות האמריקאים הפרוסים בבסיסים שונים ובאוניות השטח בים האדום ובמפרץ הפרסי ממשיכים לקיים שגרת סיורים מוגברת, במטרה להבטיח את חופש השיט ואת ההגנה על בעלות בריתה של ארה"ב באזור. המעקב אחר תנועות של גורמים עוינים נמשך מסביב לשעון, כאשר כלל המערכות נמצאות בכוננות גבוהה לכל תרחיש.




















