אם מותר למסובין לטעום מהיין המונח לפניהם לפני שסיים המקדש את שתיית מלוא לוגמיו, אם יש כוס לפניהם שאינה פגומה ויש בה שיעור שאינם צריכים לשתיית המקדש אינם צריכים להמתין, ואם לאו צריכים הם להמתין. גם טעימת כל המסובין אף שאינה אלא לחיבוב מצוה, צריכה להיות לכתחילה מכוס שאינה פגומה, לכך אם לא טעם המקדש מהכוס תחילה יכולים לטעום מכוסו, אבל אם טעם תחילה צריך לתקנו תחילה לפני שנותן למסובין, ויתקנו על ידי הוספת יין מהבקבוק לכוס הקידוש לפני שמוזג לכוסות המסובין, וכתב השער הציון דרק כשמוזג לכוסותיהם צריך לתקנו תחילה, אבל אם כולם שותים מכוס הקידוש אף ששתה תחילה אין צריך לתקן דחשיב כמקדש עצמו.