היום 6 ימים לעומר

אריה לייב אברמס, פלאש 90

הזדמנות למזרח תיכון חדש / יוחאי דנינו על הצהרתו של ג’ו ביידן

אחרי דברי ביידן, לנתניהו יש סיכוי של ממש להקים מזרח תיכון חדש, שהאמריקאים עוד יתחרטו על התדרוך הפוגעני של הנשיא האמריקני. רק לפני שנתניהו הולך על הצעד הזה, הוא חייב לוודא שביידן היה צלול בשעת התדרוך ולא סנילי
  • המשקה בכשרות המהודרת לפסח שיכניס לכם המון טעם לחג>>

    תוכן מקודם

  • מרתק! הדרכים של מנהלי העמותות לגיוס הכספים

    תוכן מקודם

  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • האם גם הפרות ברפת אוכלות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בין נפילה לנפילה בכבש ה-אייר פורס 1, נשיא ארה”ב המתבגר ג’ו ביידן נושא מעת לעת דברים בפני כתבים. אתמול הוא עשה זאת שוב והפעם בין שלל הכותרות שניפק, עסקה אחת מהן בישראל ובסוגיית הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אל הבית הלבן.

לפני כשנה, בעת ביקורו של ביידן בישראל, בימיה הראשונים של ממשלת המעבר בראשות יהיר לפיד, הנשיא האמריקני התפנה לפגישה משותפת עם ראש האופוזיציה דאז בנימין נתניהו ואפילו חרג לשם כך מהפרוטוקול ולחץ את ידיו של האחרון, בצעד שהכה קצת בהלם את ראשי הממשלה ההיא, אך לא פחות מכך גם את הפרשנים המדיניים בישראל.

מאז כניסתו של נתניהו למשרד ראש הממשלה, אחת השאלות שעולות על סדר היום, נוגעת למועד פגישה עם הנשיא האמריקני. על אף היחס החם שהעניק לו כאן בעת שהותו בישראל, האחרון לא ממהר להזמין את נתניהו לפגישה בחדר הסגלגל. יש שיאמרו כי הוא מעניש אותו בין היתר על תמיכתו בנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

בניסיון להפשיר את הכפור, אמר אתמול שגריר ארה”ב בישראל כי נתניהו יוזמן לאחר חג הפסח, תוך כדי שהוא אף טורח לספר על קשרי הידידות בין הנשיא ביידן לנתניהו מזה כארבעים שנה. אלא שלא עבר זמן רב ובארצות הברית הכחישו את הדברים, שהגיעו לשיא עם אמירתו של הנשיא ביידן שבקול רועד סיפר עד כמה הוא “מודאג לגבי ישראל”, תוך כדי שהוא מציין כי ישראל “לא יכולה להמשיך בדרך הזו כלפי מטה”. גם העונש האכזרי הגיע במהרה: “לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בעתיד הקרוב” התחייב במענה לשאלת כתבים.

רגע לפני שאתם נשברים מהידיעה הכואבת הזו, יש מצב שנתניהו דווקא שמח בה. במשך חודשים ארוכים נתניהו מנסה ללכת בין הטיפות, מחד לא להכעיס את הידידים מהבית הלבן ומאידך לא להכעיס את חברי הקואליציה שלו. כך למשל הוא נאלץ להכריז על הקפאת בנייה בהתיישבות, אחרי גל האישורים שמספיק לשנה. כך ברפורמה המשפטית שבבית הלבן לא אהבו, למרות שיש לנתניהו את כל הסיבות לאפשר את החקיקה עד הסוף, בדיוק כמו שחברי הקואליציה שלו מבקשים. עכשיו, אחרי האמירה החצופה הזו, הוא יהיה משוחרר יותר.

האמירה הזו של ביידן לא מגיעה בחלל ריק. במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית האשימו לאחרונה את ביידן בכך שממשלו מממן את ההפגנות נגד ממשלת נתניהו. גם ברוסיה מחזיקים בדעה הזו, סבורים שההתנהלות אופיינית לארצות הברית של ביידן. בממשל כמובן הכחישו את הטענות הללו, ואפילו נפגעו מכך שבנו של ראש הממשלה הדהד את הטענות, אבל האמירה של אמש, מכיוונו של ביידן, מוכיחה שיש דברים בגו.

במשך שנים רבות התרגלה ארצות הברית, כי ישראל היא המדינה החמישים ואחת שלה. הקשרים בין המדינות הפכו לקשרי עבותות, כששיאם הוא החימוש הצבאי של ישראל בידי ארצות הברית. מאז שנכנס ביידן לתפקידו, משהו שם השתנה והיחס כלפי הידידה הגדולה ביותר במזרח התיכון, הפך ליחס קר ומנוכר. אפילו בוגדני אפשר לומר. תוסיפו לכך את המעמד ההולך ומתחזק של הפלסטינים בקרב המפלגה הדמוקרטית, ואת הבחירות שביידן צריך לעבור שם, והנה לכם הסבר לפגיעה בנתניהו. זה לא עניין מדיני, אלא יותר יחסי פנים.

ישראל היא לא היחידה שזוכה ליחס הזה. גם ערב הסעודית, שנחשבה לבת ברית של ארצות הברית זכתה לבעיטה כואבת מצד ממשלו של ביידן, שהפקיר אותה מתחת לגלגלים של איראן השכנה. בשונה מישראל, בסעודיה הבינו היטב את המשוואה והחלו בחימום היחסים עם הממשל הסיני, שנוא נפשם של האמריקאים. היחסים התחממו די מהר, וגרמו למהפך ביחסי סעודיה-איראן. השתיים חתמו על הסכמי שלום, אחרי שנות יריבות רבות.

אמנם ישראל היא לא סעודיה, והיא לא צפויה לחתום בקרוב על הסכמי שלום עם איראן, אבל דווקא היחס הבוגדני של הממשל החצוף בראשות ביידן, יכול להוות נקודת מפנה עבור ישראל. בשנים האחרונות היו לא מעט הזדמנויות לישראל להתקרב לסין, ממלכת המזרח הרחוק שהחלה לפרוס את זרועותיה בכל רחבי העולם. אבל בלחצים אמריקניים, ישראל דחתה אותם שוב ושוב. לשם כך, אפילו חוזים פרטיים עם חברות סיניות הוכשלו בידי הממשלה הישראלית, רק כדי להשקיט את דאגתו של הדוד סם, שראה כיצד הארץ הנחשלת הופכת למעצמה עולמית.

האמירה של ביידן, יכולה להוות הזדמנות לישראל להתקרב לסין ולקדם גם את האינטרסים שלה שם, מבלי לחשוב על האינטרסים האמריקניים. הסיניים יוכלו גם לשמש כמתווכים מול איראן, ולספק ערבויות ביטחוניות, אחרי שהשוטר העולמי ביידן כשל במאבק, וזגזג בין העמדות השונות של כן הסכם, לכמעט מלחמה, ועכשיו למצב לא ברור.

עכשיו, כשהיחסים עם ארצות הברית בשפל, נתניהו יוכל לחמם פעם נוספת את היחסים שאותם ניסה לבנות בביקורו בסים בשנים 2013 ו-2017, אך נבלמו בשל התערבות אמריקנית. אל תדאגו, רגע אחרי שזה ייקרה בממשל האמריקני ירדפו אחרי ישראל ויתחננו לקיום פגישה בין ביידן לנתניהו. ולא, אל תדאגו לחימוש צבאי של ישראל, כי לארצות הברית יש אינטרס צבאי בישראל, לא פחות מהאינטרס של ישראל בארצות הברית, שלא תרשה לעצמה להפסיד את הידידה הגדולה במזרח התיכון.

אחרי דברי ביידן, לנתניהו יש סיכוי של ממש להקים מזרח תיכון חדש, שהאמריקאים עוד יתחרטו על התדרוך הפוגעני של הנשיא האמריקני. רק לפני שנתניהו הולך על הצעד הזה, הוא חייב לוודא שביידן היה צלול בשעת התדרוך ולא סנילי.

פורסם לראשונה בעיתון ‘שחרית’

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

13 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כמה הכבוד גורם לאדם לאבד את עצמו, הכתב הנכבד חושב שאפשר להסתדר בלעדי ארה״ב סתם כי אחד הנשיאים שלהם אמר לנו דברים שלא נעים לנו לשמוע, אז בגלל זה הוא כותב כתבה שמשפילה את הנשיא שוב ושוב ואומר שאנחנו כבר לא צריכים אותם.
אז אחדש לך כמה חידושים, ראשית, גם אם נעשה הסכם שלום עם המדינות הנ״ל זה לא יתקרב לאפס קצהו של הכח והעזרה שאנחנו מקבלים מהאמריקאים. להזכיר לך איך הסעודים התחנפו לטראמפ כשהוא הגיע אליהם לביקור?
שנית, גם הכח שיש לנו היום במדינה ברוך ה, מגיע בעיקר מאחינו מהמרכז…. אנחנו ביומרתנו חושבים שנסתדר בלעדיהם אבל זה ממש לא נכון (הם גם לא יסתדרו בלעדינו אבל זה נושא אחר), עולם ההיטק מכניס לנו כל כך הרבה כסף שאין לנו בכלל הבנה בכמויות האדירות של הכנסות מחו״ל לתוך הארץ הנפלאה שלנו, ברצונם הם שיתקו את המדינה והממשלה הנוכחית שהיא ימין על מלא מלא נכנעה להם בגל שיש להם כל כך הרבה כח.
החברה האלה לא יתנו לתכנית שלך לקרות בגלל ניגודי ערכים וכו׳ לכן זה לא רלוונטי בכלל.
לסיום, אני חושב שהכתבה הזו יהירה ואולטרה לאומנית, שלא מתאימה בכלל להתנהלות המוערכת של הציבור החרדי לדורותיו, הכיוון צריך להיות לדעתי מתון ופרגמטי מאשר נפגע ומתלהם כמו איזה אוהד ביציע של בית״ר.
לשמחתי אתה לא ממובילי הדעה במגזר החרדי, לצערי אנשים עם דעות פוליטיות כמוך הולכים ומתרבים בקרב מחנינו וזה מראה על איבוד העומק בציבור ומעבר לתגובות אינסטקנטיביות שגורמות להרס רב ובמבוכה רבה.

איני יודע אם הכותב יהיר או טיפש.

1. קצת כבוד למי שבזכותו אתה מתקיים. נשיא ארצות הברית של אמריקה הוא ביידן והוא מייצג אותה.

יום אחד בלי ערבויות של האמריקאים ואתה תחיה כמו במדינת עולם שלישי.

2. גם לחרדים מותר קצת להצטנע. בפרט לנציגים שלהם. אנחנו לא מוכנים לשלוח את בנינו לקרב. הם כן.
אתה חי כאן בזכותם.

ואני מכיר את הלימוד תורה יותר חשוב מהצבא. אף על פי כן.

אני מסכים עם זה שאין היגיון בכתבה, אבל גם שאתה מגיב, תגיב בכבוד ולא במילים מטונפות כ”כ, אני הרבה יותר מכבד את כותב המאמר מאשר את ביידן ”אתה בחרתנו מכל העמים” כולל ביידן
ההערה השניה שלך לא חכמה במיוחד

זה שתמשיך לכבד את כותב המאמר לא יהפוך את המציאות.
הכותב מדבר כמו נמלה שיושבת על גירפה ומתגאה שהיא גבוהה.

דל גאה.

פשוט לא הבנת את התגובה.
תקרא שוב, אולי תבין.
התגובה היא על הסגנון ,בין המילים ניכר איך שאתה מעריץ של ביידן ובז כ”כ לכותב המאמר.
חבל , לא זכית להבין מה זה יהודי, לעומת ביידן

אנחנו מתקיימים אך ורק בזכות הקב”ה ולא שום דבר אחר! איך אדם המכנה עצמו חרדי יכול לכתוב כמו שכתבת?

תרשו לי לחלוק על כולכם כולל הכתב הנכבד
כדי לדבר בנושאי רפואה צריך ללמוד רפואה, אני חושב שדעתו של אדם שלא מבין ברפואה ומביע את דעתו בנושא זה צריך לעניין את השומעים כקליפת השום. כך גם פה חברי המכובדים אין לכם טיפת הבנה בנושאי חוץ ובטחון, אין לכם מושג מה ישראל נותנת לאמריקאים ומה האמריקאים מחזירים לישראל…
בקיצור אתם כולכם מקשקשים בקומקום.
“למד לשונך לומר איני יודע”

חז”ל אומרים וחמישים עלו וכ”ו ארבע חמישיות נשארו במצרים וגם חלק גדול שכן יצא היה בו ערב רב ללמד אותנו הרבה דברים שבעם הזה יושבים אנשים פחדנים שלא מצליחים לחבר אפילו קצת את האמונה. להתנהגות בחיים לסיכום לשום מדינה דמוקרטית אמריקה לא מתנהגת כך ומדינה ריבונית לא משנה חוזקה חיבת לגנות את זה

הרבי בזמנו אמר משהו דומה לאחד הבכירים (שצריך קצת לזגזג כדי שהם לא ירגישו שאנחנו חיית מחמד שלהם)
וכשאותו אחד אחד לא הרגיש בנוח לחשוב על כזה דבר, הרבי הביא לו דוגמא (ממצרים?) שהיא גם קצת מזגזגת ואמריקה רודפת אחריה. ואז אותו אחד קיבל ואמר שיחשבו על זה.
נראה לי שכיוונת. אבל עכ”פ צריך לעשות א”ז במקביל לריסוק אירן

אני חושב שבמצעדי הטורים הטפשיים שלך לאורך כל השנה וחצי האחרונים זכית כאן לטור הטיפשי ביותר בכל העיתונות והמדיה הישראלית
ברכות!!!

תגובה מלאת אהבת שראל

כל מילה פנינה!
ש”י ודפח”ח

נכון שאנחנו חייבם את אמריקה אבל גם אם אתנו כי אנחנו המיצגים הנאמנים שלהם במזרח התיכן אבל בידן כשל בשיטור של במזרח התיכון בודאי ישראל מהדיפה את הצד אירופי ואמרקי אבל מה שהוא אמר שישראל יכול שחק כאן משחק יפה ורווח אם ירדפו אחרינו וזה היה בגלל סעודיה החיפו צד אמריקה לא רוצה ליהות חלש במזרח התיכן

כתבות חדשות באתר

למעלה מ-90 אלף נפש: עשרות מיליונים בקמחא דפסחא הגדולה בעולם
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
בעת רצון מיוחד של קריעת ים סוף: לקרוע את הים- ולעבור!
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture