היום 14 ימים לעומר

באדיבות המצלם

המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה’מבקשים’ ושוחרי ה’מויפתים’ | שיחה

המקובל החסידי הצעיר הגה”צ רבי יחזקאל אדלר הדהים המונים עם ‘מויפתים’ שצברו תאוצה • מקורביו מספרים כיצד הבנש”ק שמסתובב בבעלזא הפך לחוזה עתידות • לאחר התייעצות אצלו, יוסי שטארק חוזר עם יריעה עמוסת תגליות מרעישות
  • "מדוע יש אנשים שמשקיעים בשעונים ועטי יוקרה ?

    תוכן מקודם

  • מרתק! הדרכים של מנהלי העמותות לגיוס הכספים

    תוכן מקודם

  • משפחות מרובות נכסים - המשפחות החרדיות שזכו לרווחה כלכלית באמצעות רכישת נכסים שיטתית

    תוכן מקודם

  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

  • משפחות מרובות נכסים - המשפחות החרדיות שזכו לרווחה כלכלית באמצעות רכישת נכסים שיטתית

    תוכן מקודם

  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

השמועות החלו להתרוצץ בקרית בעלזא ובישיבת מיר לפני כשנה וחצי. משם הן התפשטו אל שאר ערי ארץ ישראל, ובשלב הבא, גם אל מעבר לים, בארצות הגולה. “האברך שמסתובב אצל האדמו”ר, החל לחולל ‘מויפתים'”, גרסו אותן שמועות. “אפשר להתקשר אליו, להגיד את השם ושם האם, ולשמוע עתידות”.

אם מישהו חשב אז כי השמועות על המקובל החדש, האברך הגה”צ רבי יחזקאל אדלר, או ר’ חזקי, כפי שמכריו מכנים אותו – הן טרנד חולף, הרי שכעת, כעבור שנה וחצי מאז, ניתן לקבוע שהוא טעה: ר’ חזקי הולך וצובר תאוצה מדי יום, סוחף אחריו המונים, ושובה בקסמי ה’קבלה’ שלו גם חלק מהציבור שלועג לו.

אין זו כתבת יחסי ציבור, למרות שיהיו כאלה שבוודאי יחשבו כך. הסיבה האמיתית לכך שב’חדשות JDN’ החליטו להתחקות אחר “הבבא החדש”, נובעת מהסקרנות של הציבור סביב ר’ חזקי, שהתגלתה לאחר ששמו הוזכר פעמיים במדור ‘קיפקעס’ במהלך החודשים האחרונים.

גל הפניות של הקוראים שביקשו לשמוע עוד מידע על האברך הבלזאי שהפך ללהיט אצל שוחרי תופעת המקובלים – הביאו את המערכת להחלטה, לפיה ר’ חזקי יהפוך לאחד ממושאי הסיקור שלנו ב”פרויקט פסח תשפ”ד”.

• “תיעוד הביצים” החריג

אם לפני שנה וחצי, מבקשי ה’ווארעמקייט” ומחפשי הברכות נחשפו לר’ חזקי, הרי שבחודשים האחרונים נחשפו אליו אלפים נוספים, חלקם הגדול, צרכני נייעס מחצרות הקודש שנדהמו מהתיעוד שבו נראה המשפיע האלמוני כשהוא מסובב אנה ואנה קערה עם ביצים, במהלך טיש לרגל חמישה עשר בשבט, בבית המדרש סטריקוב ברחוב דוד בירושלים.

play-rounded-fill

בתיעוד החריג נראה ר’ חזקי בראש השולחן, מוקף בסגל גבאים ומשב”קים, ושולחן עמוס בחסידים ומבקשי השם. אלה שלא שמעו עד אז על התופעה החריגה, הרימו גבה ולא הבינו מאיפה צץ המקובל החדש. כדי לענות על כל התמיהות הללו, החלטנו לבצע סבב שיחות עם תלמידים ומקורבים, ולספק לקוראים הצצה נרחבת ל”תופעת ר’ חזקי אדלר”.

אחד המקורבים ששוחח עם ‘חדשות JDN’ מספר כי ר’ חזקי הסביר מאוחר יותר את סיבת סיבוב קערת הביצים; על פי תורת הנסתר, מדובר בהמתקת הדינים מכיוון שהביצה היא בצבע לבן ונקייה מאוד, לאחר שמסירים ממנה את הקליפה – ולמרות שהצבע הצהוב עדיין נשאר בתוכה, בכל זאת מקבלים אותה כנקייה ולבנה…

לגבי “סיבוב” הקערה, ר’ חזקי הבחין שעשרות ה’קוויטלאך’ שנזרקו, נתקעו על הביצים, והוא רצה להימנע מביזוי אוכלים, ולכן טלטל את הקערה, כדי שהפתקים ישקעו פנימה בתוך הקערה ולא יישארו על הביצים.

play-rounded-fill

• שנות ההסתר

חצרו הלא פורמלית של ר’ חזקי הולכת ומתבססת. הלשכה ברחוב תכלת מרדכי בשכונת רוממה בירושלים, עמוסה ברוב שעות היום; צוות הגבאים מתפעל את מערך פניות ההמונים, ויש כאלה שאף מנסים לחסוך ממנו את הקניות במכולת או עיסוקים אחרים שהם מנת חלקם של פשוטי העם.

אבל מה שמסקרן את הציבור, ומה שגם אנחנו ב’חדשות JDN’ ניסינו להבין ממקורבי המקובל, זה היכן היה האברך בן ה-37 עד היום. כלומר, עד לפני שנה וחצי. ר’ חזקי אמנם שומר ומקפיד מאוד על הפרטיות של בני משפחתו, אבל בכל מה שקשור אליו אישית – שנות הילדות, תקופת הבחרות, ועידן הטרום-קבלה לאחר נישואיו – הצלחנו להרכיב תמונה די בהירה.

• הילד הבנש”ק

ר’ חזקי נולד וגדל בבית הרה”ח רבי בן ציון אדלר, מחשובי חסידי בעלזא ובנו של גאב”ד טורדא הגה”צ רבי משה אדלר זצ”ל. הוא התחנך במוסדות החינוך של חסידות בעלזא, וקנה תורה וחכמה גם באמצעות “מיקור חוץ”.

לאחר לימודיו בתלמוד תורה ‘מחזיקי הדת’ בעלזא בירושלים, הוא עלה ללמוד בישיבה לצעירים של חסידות בעלזא במושב בית חלקיה, שם קנה תורה וחכמה מראש הישיבה, איש החינוך ובעל המנגן המיתולוגי הגאון רבי יוסף צבי ברייער.

בהמשך עלה לישיבה גדולה בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים, שם עשה חיל, בלימוד ובתורת ה”רעביסטעווע”. במשך תקופה הוא היה זה שהעלה על הכתב את שיעוריו של ראש הישיבות של בעלזא, הגה”צ רבי שמואל רוזנגרטן זצ”ל, חבר בד”ץ ‘מחזיקי הדת’. כך גם שימש כגבאי ארגון ‘יגדיל תורה’ בישיבה.

במסגרת הכנת הכתבה שוחחנו לא רק עם מקורבים, אלא גם עם ידידים שמכירים אותו עוד מימיו בישיבה. הם מספרים על בחור ירא שמיים, ראש חריף ו”ערליכער יוד”. אחד מידידיו מתאר את מה שהוא מכנה “ערליכער יוד”. לדבריו, “היו תקופות שר’ חזקי היה שקוע כל כולו בתורה, אבל גם בתקופות האחרות, הוא לא התבטל, אלא ניצל את הזמן כדי להיות קרוב לגדולי ישראל ולדברים שבקדושה”.

• מומחה לענייני בנש”קים

תלמידיו ומכריו מספרים לנו עד כמה הוא אכן הסתובב לצד גדולי ישראל. לאורך השנים הוא היה מהמבקרים הקבועים בבית כ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא. הוא הקפיד לא לפספס שום ביקור של אדמו”ר, ראש ישיבה ואפילו בנש”ק. הוא הצטרף למרבית הנסיעות של הרבי, הן למקומות הקדושים והן לביקורים אצל גדולי ישראל אחרים. מה שמכונה “שוואנץ” בעגה החסידית.

בחצר הקודש בעלזא הבחינו בנער הכישרוני עם הזיכרון החד, שמכיר את כל הבנש”קים ומקורבי גדולי ישראל. לא מעט פעמים, במהלך הטישים של האדמו”ר, ר’ חזקי הוזעק כדי לבדוק מיהו הבחור האלמוני עם הקולפיק ואיזה מקום נדרש להשיג לו סביב השולחן של הרבי.

לקראת שמחת בר המצווה של הנכד הבכור של האדמו”ר, הרב שלום רוקח, חיפשו בחצר מישהו שיהיה אחראי על תיאום קשרי הבנש”קים. היה מי שסיפר למשב”ק הנודע הרב שמעון וואלף קליין, כי הבחור אדלר מתאים מאוד לתפקיד. ר’ שמעון וואלף אימץ את הרעיון והטיל על ר’ חזקי, אז תלמיד ישיבה, את התפקיד.

כעבור חמש שנים, בחתונה ההיסטורית של הרב שלום בשנת תשע”ג, נדרש כבר “מטה רשמי לענייני בנש”קים” מטעם הוועדה המכינה, ומי שמונה ליו”ר המטה, היה ר’ חזקי, אז אברך צעיר, שביצע את המשימה בהצלחה כבירה.

לא רק בבעלזא הכירו את הידע של ר’ חזקי בתחום; באחת הפעמים, כשהוא הגיע להיפרד מהרה”ק בעל ה’תורת מרדכי’ מויז’ניץ מונסי זי”ע, הרבי ביקש מהגבאי לשלוח עמו לישראל שטרות של 50 דולר לנכדיו הבחורים, ושטרות של 100 דולר לנכדיו הנשואים. המשב”ק שאל את האדמו”ר: “איך הוא יידע מי בחור ומי אברך?” האדמו”ר זצ”ל השיב: “דער אדלר קען מיינע אייניקלעך בעסער ווי מיר (ה’אדלר’ הזה מכיר את נכדיי יותר טוב ממני)”.

תלמידיו מספרים כי באחת הפעמים שר’ חזקי השתתף בטישים של כ”ק האדמו”ר מלעלוב ארה”ב, בביקוריו הקבועים בארץ בתקופת ל”ג בעומר – הוא התעקש ללחוץ את ידו של האדמו”ר בצאתו מהטיש, למרות שהקהל התבקש שלא לעשות זאת. למרבה ההפתעה, הרבי הסכים ללחוץ את ידו, כשהוא שואל: “אתה לומד את תורת הנסתר?”. היה זה שבוע אחרי שהתחיל ללמוד עם דודו ספרי קבלה (כפי שמפורט בהמשך). הדיין הבלזאי הנודע הגאון רבי משה ובר זצ”ל, שהשתתף גם הוא בטיש, אמר לר’ חזקי: “ר’ דוד (האדמו”ר) יודע על מה הוא מדבר…” מאז אותה תקרית התהדק הקשר בין ר’ חזקי לדיין האדיר, עד לפטירתו בכסלו תשפ”א.

• ההתקרבות לדודו המקובל והתחלת הלימוד בתורת הנסתר

באותן שנים החל להתקרב לדודו, חתנו החשוב ויוצא הדופן של סבו גאב”ד טורדא – המקובל הרה”צ רבי מתתיהו סאפרין זצ”ל, בנו הגדול של כ”ק האדמו”ר מקאמארנא. לאחר שר’ חזקי סיים את סדר יומו בבית האדמו”ר מבעלזא, הוא פנה לבית דודו הסמוך. הוא היה בחור מבוגר, שהתחתן בגיל 24, וניצל את הזמן כדי להיות קרוב לאיש צדיק וירא שמיים.

דודו מקאמארנא, שנפטר בדמי ימיו בגיל 51, בחורף שנת תשע”ו – היה מקובל ופועל ישועות גדול שהשפיע על המונים. הוא היה בקי בתורת הנסתר וידע בעל פה את ספרי הקבלה. הוא עסק רבות בעיבוד ובהדפסת כתבים של ראשוני המקובלים, בדגש על כתבים שלא הודפסו עד אז. מי ששימש אותו באותן שנים, וסייע לו רבות, היה אחיינו הצעיר מישיבת בעלזא, ר’ חזקי אדלר. תקפידו היה אמנם זהה למשרת המשב”ק, המוכרת מחצרות אדמו”רים, אך עם הזמן, האחיין החל ללמוד ממנו סודות ומושגים בתורת הנסתר.

בליל יום הולדת ה-20 שלו, דודו קרא לו ואמר לו שהיות והוא הגיע לגיל ה-20 ונהיה בר עונשין, הוא מבקש ממנו שיתחיל ללמוד ספרי קבלה ולהשקיע בתורת הנסתר. ר’ חזקי נבהל וניסה להתחמק כשהוא טוען כי לפני שהוא מתחיל ללמוד את תורת הנסתר הוא צריך לדעת את תורת הנגלה. דודו המקובל סירב לקבל את ההתחמקות, ור’ חזקי נאלץ לפנות אל מרן האדמו”ר מבעלזא, שלא הביע התנגדות אך גם לא תמיכה, מה שמנע ממנו בינתיים להתחיל ללמוד ספרי קבלה.

עקב התעקשות דודו, הוא החליט לשאול את זקן רבני ברסלב הגה”צ רבי יעקב מאיר שכטר. למרבה ההפתעה, ר’ יעקב מאיר תמך ברעיון ודחה את כל ההסתייגויות מהצדיקים הקודמים, בנימוק שמה שנאמר לגבי לימוד קבלה מגיל 40 ומעלה, היה תקף באותן תקופות כאשר חששו מהשלכות התנועה של “משיח השקר” שבתי צבי, אבל כיום הוא יכול ללמוד כבר בגיל הזה. ר’ יעקב מאיר טען גם כי ענקי תורת הקבלה, האר”י הקדוש ורבי חיים ויטאל, למדו גם הם קבלה לפני גיל 40.

וכך, בגיל 20, ר’ חזקי התחיל בהדרגה ללמוד ספרי קבלה עם דודו…

• שיחת JDN אצל המשפיע

ביקשנו לשוחח גם עם ר’ חזקי עצמו ולכן ניסינו להתקבל אצלו לעצה ולברכה, כמו כל יהודי אחר הפונה אליו כדי להתקבל בלשכתו. הניסיון צלח. ר’ חזקי לא ידע במי ובמה מדובר עד שחשפנו את עצמנו. כאשר הבין את מזימתנו, הוא ביקש להימנע מראיון לכלי תקשורת, אך בכל זאת הצלחנו לדלות ממנו כמה פנינים.

בשיחה אצל המקובל, כתב ‘חדשות JDN’ העלה את הנושא של “ולא יתבייש מפני המלעיגים”, בעיקר בחסידות אליה הוא משתייך – בעלזא. ר’ חזקי אמר שאמנם אנשים אינם לועגים לו בפניו, אך הוא שומע על כך מכל מיני כיוונים. הוא ידע שזה מה שצפוי לו, כי הרי לא בכל יום אברך בחסידות הופך למשפיע ומקובל, אך הוא מסרב להיבהל מכך, וגם אינו מקפיד על הלועגים.

הוא גם הסביר מדוע הסתובב רבות אצל גדולי ישראל; דודו המקובל מקאמארנא זצ”ל אמר לו פעם שאם הוא רוצה לבדוק על אדמו”רים ורבנים מי מהם הוא “ערליכער יוד”, שיעקוב אחריהם במהלך אמירת הקידוש ובריקוד ה’מצווה טאנץ’ – באותם רגעים ניתן לבחון מי הוא באמת יהודי צדיק, אמר לו דודו הקדוש.

נוכח הדאגה והחרדה של רבים על מלחמה נוראה שעלולה לפרוץ בגבול הצפון, ר’ חזקי הבטיח כי לא יתרחש אירוע משמעותי שיגבה מחירים כבדים בנפש, וכי הטבח שאירע בשמחת תורה היה האירוע החמור האחרון שהתרחש לעם היושב בציון עד לביאת גואל צודק, ושלא יקרה עוד אירועים חמורים ומשמעותיים כאלה.

• ‘מקובל’ על ‘אש נמוכה’ – עד למהפך הגדול וזרימת ה’מויפתים’

מיד לאחר הסתלקות דודו, לא מעט תלמידים ומקורבים המשיכו לתחזק את הקשר עם האחיין המקורב. במשך שש שנים, ר’ חזקי היה ‘מקובל’ על ‘אש נמוכה’, כאשר במקביל, לצורך פרנסת בני משפחתו, הוא סייע לאנשים להשיג אישורים מסוימים מעיריית ירושלים, וכן סייע לבחורים בטיפולים רגשיים.

המהפך החל לפני כשנה וחצי, לאחר שבחור שנפלט מהישיבה ושהה ללא מסגרת ישיבתית במשך ארבע שנים, הגיע אליו לבקש שיבטיח לו ‘שידוך’, כשהוא מתעקש על שידוך מבית שמש. ר’ חזקי אמר לו שיש לו הרגשה כי ישיבה בבית שמש תקבל אותו. הוא חיפש וחיפש, עד שמצא ישיבה בעיר. כעבור חצי שנה ויומיים, הבחור התארס עם כלה מבית שמש. אותו בחור יצא למסע פרסום חובק ישיבות וערים, עד ששמו של ר’ חזקי יצא למרחוק.

עוד כמה בחורים הגיעו לר’ חזקי לבקש ישועות, בעיקר בסוגיית השידוכים, ולאחר כמה ‘מויפתים’, ישיבת מיר רעדה. קהל “שוחרי הבבות”, בעיקר בציבור האמריקני, עט על ה’מציאה’ והסתער על מספר הטלפון של ר’ חזקי.

המקובל החדש-ישן נאלץ לעזוב את העבודה, להתמקד רק בצג הפלאפון שלא הפסיק להבהב החל מהשעות המוקדמות לפנות בוקר עד השעות הקטנות של הלילה, ולענות לאנשים שצעקו לתוך השפופרת את שמם ושם אמם, כדי לשמוע ממגיד העתידות מה צפוי להם וכיצד להיחלץ מהצרות.

• התנהלות החצר וסדר היום העמוס

לדברי מקורביו, אלפים רבים של אנשים פנו אליו במהלך השנה האחרונה. מדי יום ישנן עשרות פניות. ר’ חזקי מתחיל את סדר יומו בתפילת שחרית, לאחר מכן בלימוד עם חברותא בבית המדרש בעלזא, ולאחר מכן מגיע ללשכה ברחוב תכלת מרדכי, שם נערכת קבלת הקהל, על ידי אנשים שנרשמו אצל הגבאי ר’ דניאל גוטמן בשעות הרישום הקבועות מדי יום שני. בין שיחה להתייעצות, ר’ חזקי מנצל את הזמן ללימוד בספרי קבלה.

בימי שגרה, השעות היחידות שר’ חזקי זוכה בהן למנוחה, הן מהשעה 4 לפנות בוקר עד 8 בבוקר. בימים חריגים, גם שעות המנוחה הללו מופרות על ידי תלמידים שנמצאים במצוקה, או עולים לטיסה בחו”ל ורוצים את ברכת הדרך מרבם בירושלים. בימי חמישי, ר’ חזקי משתדל לנסוע למקומות הקדושים, אבל מקפיד לא להיכנס לבתי עלמין, מלבד בתאריכים מסוימים בהם כוח הקדושה מתגבר, כפי שלמד אצל דודו המקובל מקאמארנא זצ”ל.

בחודשים האחרונים התגברו ההפצרות מציבור החסידים, שיערוך טיש או מעמד ‘לחיים’ לקהל הרחב. בחמישה עשר בשבט נערך הטיש הראשון, הזכור לכולנו מקערת הביצים. בפורים קטן ופורים עצמו נערכו טישים בבתים פרטיים של נגידים ואנשי מעשה, ולפי התוכנית, בל”ג בעומר הקרוב ייערך מעמד הדלקה גדול לאחר שבת התאחדות למאות חסידים ותלמידים בעיר הקודש צפת.

במקביל מפצירים בו חסידים ותלמידים מארצות הברית, שיערוך ביקור מעבר לים, אך ר’ חזקי נמנע מלחצות את גבולות ארץ הקודש, בנימוק שמדובר בשאלה בהלכה ובקבלה, אך במידה ותהיה לו סיבה רצינית, כמו הכרת הטוב באמצעות השתתפות בשמחה של אחד המקורבים או התלמידים – הוא ישקול זאת ברצינות.

לכל כתבות מגזין חג הפסח>>>

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
135 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מני הולנדר מחופש

jdn תזהרו מכתבות כאלו – יש קוראים שעלולים לא להבין את הבדיחה.

מה????????????? הבדיחה מידי טובה…………. לא?????????????????

יש הבדל בין מילים למעשים. שים לב לפני שאתה כותב

אצל מי הוא חתן (איידעם)?

גרוש

מי המציא לך הוא גרוש יש לו משפחה עם 5 ילדים

הוא לא גרוש הקים משפחה יפה לתפארת יש לו 5 ילדים

מה זה משנה כמה ילדים העיקר כמה חסידים וזה למיטב ידיעתי עומד על קרוב למאה

איך מגיעים לכבוד הרב לקבל ברכה

באוטובוס וכמה שקלים בכיס

לאוזן הליטאית קשה להתחבר למילה אחת ממה שכתוב כאן

גם לאוזן חסידית

גם לאוזן אנושית

גם לאוזן תימנית, אנו מאמינים שהמקום ברוך הוא פועל ישועות…
קשה מאוד להתחבר לכתבה…

לא הבנתי, האם האוזן התימנית אינה אנושית?

היא על-אנושית

אני מכיר אותו קצת משנים עברו, ואכן אני מתפלא מאוד על המהפך הגדול, אך ברצוני לפנות ליהודים
בבקשה אל תמהרו להיות תמימים שהולכים אחר כל אחד כזה, קודם תבדקו אם הוא בקי בכל השו”ע,
אין בעיה שאדם רוצה לקבל על עצמו את ר’ יחזקאל להיות הרב שלו, הבעיה מתחילה כשר’ יחזקאל
יתחיל להביע את דעותיו.. או “נבואותיו”… כמו הנבואה שהטבח בשמח”ת, זה הדבר האחרון לפני משיח
(הלוואי שאכן כן), על כל אדם לדעת שאסור לסמוך ולהאמין לנבואות ודברים שכאלו בלי בדיקה וחקירה
היטב, וכגון מה התורה אומרת על המצב בא”י, ומה התורה אומרת לגבי סופה של מדינת ישראל וכו’.

אשמח לשמוע מה היבול התורני בתורת הנגלה, ש”המקובל” רבי יחזקאל מציע ברבים או ביחידות.

אין מה להתפלא על התופעה, פשוט אנחנו חיים בדור שמחפש ריגושים ללא הפסקה ובעלי האתרים מחפשים נייעס מעניין ויש אנשים שיודעים לספק את הסחורה…
בנוסף בימינו הפרסום נעשה מאוד מהיר ובקלות וזו התוצאה…
לא יודע למה אבל אני מאוד מתגעגע למקובלים ה’’מיושנים’’ שבשנות ההסתר שלהם עסקו בתפילה ובתורה בהצנע במקום לסדר אישורים בעיריית ירושלים…
האמת אני שוקל ברצינות להצטרף לחגיגה.. אני עובד כרגע על כמה מויפתים חדשים… 2024… עם ברבורים לבנים… ויש מצב שאתגלה בקרוב…

בקיצור, מי שמחפש לעשות רצון ה’ שפשוט ישב וילמד תורה!!!
כמה פשוט… ככה חשוב!!!

האמת שלסדר אישורים היום, זה בערך כמו סנדלר של פעם, כבר אין כמעט סנדלרים אנשים מעדיפים בדרך כלל לקנות נעליים חדשות.. וגם לכולם יש היום מכונות כביסה ומיקרוגל, אפילו בבתי האדמורי”ם….

בכתבה הוא אומר שלא בקי בכל נגלה אבל אני רואה אותו הרבה שבתות לומד בביה”כ ברוממה הרבה זמן

בלי קשר ארץ ישראל זה מקום אשר עיני ה’ אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה, ובמילא זה המקום הכי בטוח בעולם, וכפי שרואים את הניסים שקורים כלה זמן (האחרון במתקפה האירנים ובפח”ע בירושלים בערב פסח).

האירוע שקרה בשמחת תורה שקרה בגלל שהתעקשנו לסכן את עצמנו בניגוד להלכה בשו”ע סימן שכ”ט ולמסור את עזה לשליטה ערבית ב”התנתקות”, הוא באמת מאורע לא מובן כלל וכלל, אבל ברור שהוא האחרון,
כיון שהוא כלל לא הי’ אמור לקרות וכיון שהובטחנו שהגאולה תבוא בחסד וברחמים אחרי שיצאנו ידי חובת כל העניינים של גוג ומגוג (בהידור) בשואה האיומה. ומסיימים בטוב.

כתבתי לך פה תשובה, אך מעלה התגובות (החבדניק או המזרוחניק?) בחר לצנזר זאת.

לאלו שיש בעיות עם המשפיע הצעיר בגלל עברו לכאורה אמור להיות להם בעיות עם הרבה אדמורי”ים שבעבר הייו מראשוני יושבי הקיפקעס

אני מחפש כבר מזה שלושים שנה תשובה לשאלה: מה התורה אומרת לגבי סופה של מדינת ישראל? אתה יודע אולי להפנות אותי למישהו שיודע? אשמח מאוד ואודה לך.

חוסמים פה פיות, ומצנזרים תגובות עם מקורות תורניים, ולכן צר לי שאין אפשרות
להשיב לך מה התורה אומרת לגבי סופה של מדינת ישראל.
(אגב תמוה שאתה מחפש כבר 30 שנה תשובה לזה, בו בשעה שזה גמרא מפורשת
“אין בו דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל”. רש”י: “שלא ישאר שום שולטנות
אפי’ קלה ודלה”. (סנהדרין צח, א).

חזק וברוך, אתה קבעת מה הפירוש מלכות הזלה?

אתה מבין רש”י?.. תקרא עוד פעם מה שרש”י כותב!
ובכלל ההסטוריה הוכיחה שכל פעם שחטאו בא”י באו גויים וכבשו והעם גלה מהארץ,
המצב כיום (ק”ו כשאוחנה בקואליציה ושום מועצת, וח”כ לא מוחה על זה אלא שותפים
איתו רח”ל והכל נעבאך בשביל הכסף..) לא עדיף מבזמן חורבן בית שני, שחיו אז בא”י
תנאים קדושי עליון, ובכל זאת גלו מהארץ. מפורש בתורה (דברים ל’) שרק אחר שיעשו
תשובה בחו”ל יחזרו לא”י, וזה יהיה בלי שום חילוני וכופר (עי’ יחזקאל כ, פסוקים לד-לח),
אין ספק שמדינת ישראל זה ענין זמני!

גש למועצת ודבר איתם הם כנראה גם יודעים דבר או שנים… כמובן אם אתה לא לא אפיקורס ח”ו…

מה יש לדבר עם המועצת? מספיק להיזכר איך שאחד מאדמורי המועצת
עבד על האדמור מסלאנים ורימה אותו, ולא קיים את חלקו בהסכם איתו.

מי זה

חזק

כן ידוע בשם הרה”ק מסאטמר שהיא תחרב קודם ורק אז משיח יבוא ולא שמנהיגי המדינה ימסרו את המפתחות למשיח. מה בדיוק יהיה אי אפשר לדעת עד שיהיה

לגבי מה שכתבת בשם הרבי מסאטמער זה לא מדוייק, אך החזון איש התבטא
“לא נגיע לביאת משיח מתוך שלטון הציונים” אלא יהיה משהו ביניים.
(“מעשה איש” חלק ז’ עמ’ ל”א). ומשמע מדבריו שקודם יתבטל המדינה
וישראל יהיו תחת שלטון אחר. ורק לאחר מכן יבוא בן דוד!

הכוונה בדבריו הק’ שלפני שהמשיח יבוא יהיה שלטון חרדי ואז הוא יוכל לבוא…

עי’ ב’מעשה איש’ הרבה עובדות מהחזו”א על דעתו נגד המדינה
שזה לא הצלה אלא גזירה (זכור לדוד ח”ב עמ’ קע”ו מהגה”צ ר’ דוד
פרענקל זצ”ל, וכן בספר “בית אב”, שיחות ח”א עמ’ קל”ד).

גם בפגישה עם בן גוריון אמר לו שכל הסכנה והצורך בצבא זה רק בגלל
שהקימו מדינה, הקמתם מדינה וגרמתם סכנה, ואתם מתחפשים ל”מצילים”?!
ולכן אין שום סיבה שהחרדים יתגייסו (מעשה איש ח”א עמ’ רל”ו).

החזו”א אמר: “יותר משאני מתיירא מפני גזירות, חוששני פן תערב
המדינה לחיכם של שומרי תורה” (מעשה איש ח”א עמ’ רל”ו-רל”ז).

גם אני הק’ מצטרף

אני מכיר אותו צדיק גדול אתה לא תזלזל בו אז מה אם הוא לא מקובל ספרדי תכלס אני לא מתרגש

על זה אמר הגראי”ל שטיינמן זצללה”ה
”היום אין מקובלים, יש רק מקבלים”

חבל שאתה ממציא דברים בשם מרן בעל אילת השחר זצוק”ל

כל זה לא כ”כ רלוונטי מה שחשוב זה שאתה הולך לאכול את הכובע בגדול!

השאילה הגדולה, מה אומר רבו האדמור מבעלזא (או בנו של רבו רבי אהרון מרדכי) על זה??

האם אתה דואג לבעלז? מי לנו גדול ממרע”ה שאמר ומי יתן כל עם ה’ נביאים. 
(כתב רבינו בחיי בפירושו “יתכן לומר כי רמז משה בכאן ימות המשיח, אמר מי יתן ויגיע אותו עת שיהיו כל עם ה’ נביאים שהוא יתברך עתיד ליתן את רוחו עליהם ובאותו זמן יבטל יצה”ר ולא תהיה שם קנאה כלל, וזהו שכתוב (יואל ג) בעת ההיא אשפוך את רוחי על כל בשר, וכתיב (ישעיה יא) ומלאה הארץ דעה את ה’ כמים לים מכסים”)

קולע לנקודה

רבו לא מביע את דעתו על כל חסיד תימהוני שאוחזת בו רוח שטות

עוד מישהו שקשה לו לפרגן, אולי תלך לרב אי_פרגן שם יהיה לך קל יותר לפרגן או לאבוחצירה שם תסתובב בחצר.

😀

האם הוא יודע לענות גם בהלכות שבת וברכות ושאר אורח חיים?
לפחות מבין שאלות ביורה דעה?

אם לא, הכל שטויות או שמגיע מהצד שכנגד.

תמים תהיה עם ד’ אלוקיך – ולא תדרוש אחר העתידות.

המציאות בשטח: אצל החסידים שאנחנו לא בוחנים את האדמורי”ם בהלכות שבת ויו”ד אלא ביר”ש ועבודת ה’ אצל הליטאים גם לא בוחנים בהל’ שבת ויורה דעה אלא בבא קמא ו”קצות”.. אצל הספרדים יש את החלק שמאמינים במקובלים באבות רנטגן, אבוחצירה, פינטו גם אותם לא בדיוק בוחנים בהלכה… אלא בישועות ו”ניסים”.
איפה כן מסתכלים על ידע בהלכה? אצל תלמידי הרב עובדיה יוסף זצוק”ל וסייעתו…

אני חסיד, ואני מסתכל קודם כל על טוהר המידות של המנהיג בישראל, ועל ידיעותיו בתורת הנגלה.

מעניין מי הרבי שלך בעל טוהר המידות רק תגיד לי את השם שלו אני עושה ממנו גל של עצמות… או שהרבי שלך לא הצליח ללמד אותך ד”א קדמה לתורה

מה המס’ טלפון שלו שניתן לפנות אליו?

מה המס’ טלפון שלו שניתן לפנות אליו?

הוא תלמיד חכם ?

אנשים מחפשים ריגושים וזה הרבה יותר קל להם לגשת לבקש ברכה ולהרגיש שהוא יצא ידי חובה מאשר להכיר שיש הקב”ה להשתפך לפניו עם קצת מאמץ בכל פינה שיש, כבר אמר דוד המלך קרוב ה’ לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת, תעזבו את כל הדברים הנעלמים ובטחו בה’ וקראו לפניו כי הוא קרוב לכם יותר מכל אדם, אנחנו בזמן מסוכן מאוד שלא היה כמותו מאז שבתי צבי ימ”ש שיש סחף מכל העדות ומכל המגזרים אחרי ברכות ואחרי דברים קלים להשגה ללא שום תועלת כבר אמרה תורתינו הקדושה לא בשמים היא ולא מעבר לים היא כי בפיך ובלבבך לעשותו, כל אחד בד’ אמות שלו יכול לפעול הרבה יותר ישועות מאשר כל הדברים האחרים

מה אתה סתם מקשקש?

צדיק גדול ות”ח עצום ככל שיהיה אינו יכול להשיג לך במה שאתה יכול להשיג לבד מול הרבש”ע, אמנם צדיקים גדולים מאד יכולים לתת עצה ולכוון אותך לדרך ה’ אבל לא יותר מזה

(דרוש מקור לדברים)

עצה וההכוונה בעבודת ה’? לא צריך יותר מזה!

אני חושב כמו שני הצדדים אבל הכי חכם זה לחכות ולראות שהרי נאמר היזהר בגחלתן שלא תכוה כי אולי כן מדובר באדם גדול

גם אני מצטרף

הכל שקרים לא להאמין למילה בונה את עצמו על חשבון אחרים גועל נפש

מי שפגום בקדושה קשה לו לראות עבודת השם

לא בטוח שהוא נוכל, בטוח שמעריציו שוטים

מנין לכם?

לא מאמין לשטויות האלו כל מילה זועקת פה טמטום וקלות דעת. שוייטים שבעולם !!!

מבקשי השם מסתובבים אצל השם יתברך ומבקשים ממנו הכל. והוא הכוח היחיד. מה הלכנו לחפש אצל בני אדם? מה קורה לעם ישראל. לרב הטובים לקבל דרך תשובה ועבודת השם. לא ניסים ומופתים. זה מבקשים מה יתברך. שה יעזור.
מי שלומד תורה למשה כמו שצריך מגיע לסוד ולא הפוך. לא מתחילים מלמעלה למטה. ככה מטפשים ונופלים. והנה כל עם ישראל הולך אחר אדם שעושה מופתים ולא פונים לה ועושים תשובה. עם ישראל לא מתלהב ממופתים. יש גם אצל הגויים. אנו מתלהבים מאמת של ה.
וכמו שלא מתחילים לבנות את קומה 30 ואז חוזרים למטה.
כך ודאי הוא בתורה.
פה צריכים לעבוד הבורא לא לחפש את הסוד. וסוד ה ליראיו כפי רצונו להודיע לך. תעלה במדרגה. אח”כ זה בא על חשבון עבודת השם בסיסית וטעויות. והמבין יבין

כתוב הדבק במידותיו ושואלת הגמ’ והלא אש אוכלה הוא ואיך אפשר לידבק בו ומתרצת הגמ’ הדבק במדותיו והדבק בת”ח. וזוהי עיקר דרך הבעש”ט הק’ זי”ע ומי שלא יודע את זה כנראה מעולם דרך על מפתן דלתה של החסידות

בגמ’ מופיעות הגדרות מאוד ברורות מי נקרא ת’’ח, תעשה חיפוש..
מערבבי ביצים לא מופיע שם…. צריך לדעת ללמוד עם ראש בריא… ולא להשתמש בגמ’ כדי להצדיק את תחביביך….

https://www.jdn.co.il/blog/2188318/#comment-112734 הקישור המתוקן סיפור מהבאבא סאלי זי”ע

סליחה טעות

כנראה מעולם לא דרכת על מפתן דלתה של החסידות…

אפשר שמישהו מהקוראים יעלה סיפור שהתרחש איתו ולא משהו שהמקורבים סיפרו או שקרה באופן חד פעמי? הרי לכל אחד מאיתנו יש סיפור על תפילה אישית או איחול אישי שהתממש.
הרי גם הרב אברג’ל השאיר צוואה לבנו על כך שמתקפת שמח”ת לא תחזור על עצמה. ולומדי קבלה בדורינו רבים מספור, וגם לזה ישנם הסברים בקבלה מדוע קורה הדבר. חסר לי קצת בשר בסיפור.
גם דמות ה”ינוקא” בעיניי היא עדיין חידה. אם לא שאומרים שגדולי ישראל אוחזים ממנו. ועדיין הדבר צריך תלמוד.

הכל יחצ ותכתבו שזה מממומן לפני שתחטפו תביעה

שכל אחד ישפוך כל הזבל שלו

כיצד ניתן להזמין תור,ומה הטלפון להזמנת תור

כרגע למדנו את פרשת מצורע, אל תדברו לשון הרע.

זה ממש מענין הפרשה כי פשוט זה כתבה על מצורע

יש באתר כתבה מהזה יפה על הרב פינטו מבקשים בדחיפות את תגובות הציבור ממש פאדיחות אף אחד לא הגיב

בפעם הבאה תבקש רשות לפני שאתה משתמש בשם הזה.

הכתבה לוקה בחוסר הסבר . מהו מקובל , מי שלמד קצת ספרי אריז”ל נקרא מקובל? ואז מה ? אני מכיר הרבה אברכים בציבור הליטאי מופלגים בידע בספרי קבלה… נו ואז מה …הם עושים מופתים…מה שייכות קבלה לעשיית מופתים. הכתבה לא ספרה איזה דבר ערכי מיוחד שהרב הנ”ל מתייחד בו . תיארה אותי כחברמ’ן שנקרא ר’ חזקי וכנראה חזק בקשרי חברות …ונו’ אז מה …אין שום ידיעה על אופיו של האיש על גדלותו . למה התואר מקובל קשור לכל מה שמתואר כאן

ב”ה היינו בחג בירושלים זה ממש מדהים איך שהרב אוהב כל יהודי מכל הלב ומוכן למסור את נפשו לכל אחד זה, דרך אגב מי שבא לבקש סליחה מהרב נתקל בצחוק, הרב מבטל מיד את הכל. הוא אומר שהוא אף פעם לא הקפיד על אנשים, כבר שמעתי את זה מיותר מאדם אחד

לא העיפו אותו מבעלזא???

חחחחחח
לא מפסיק לצחוק,,,
קצת שמחת חג לקרוא איך עושים ממנו צחוק
התבלבלו כאן בין פורים לפסח

אינני ממליץ להביע כאן דעה פומבית עליו כי זו סכנה לנו. מותר לכל אחד לחשוב כרצונו אבל לא להכפיש בקול. נשמור על עצמינו בכל מצב להישאר זהירים ונקיים. הרבה דברים שאנחנו שומעים בעצם מאפשרים לנו לבחור איך להגיב ולהישאר טהורים. בהצלחה לכולם

אנשים כאן לא חלילה מנסים סתם לקנטר ולהתנגד אליו, אלא בתור יהודים אנו סקפטיים (מסופקים)
לגביו, ומותר לנו לשאול שאילות, החזן איש כותב שאחד מגופי תורה זה לבדוק לעומק את מהותו
של מנהיג בישראל, כי א”א לקבל כל אחד בעיניים עצומות, אחרת אתה מניח יהודתך על קרן הצבי!

אז כנראה שלא קראת את התגובות

אתה ודק בכל מילה
זה גם הדעה שלי
הזהר בגחלתן של צדיקים
(גם אם אתה אוחז שהוא ח”ו לשיטתך לא צדיק למה להסתבך)

בשורה מאודדדדד משמחת 🙏🙏🙏🙏🙏

מערבב ביצים ואנשים….

בטח כל ’’שוחרי המויפתים’’ התגייסו בצו 8 לעשות לייקים לכתבה……

ממש לא.
אני די מסכים עם רוב התגובות כאן בקשר לחששות שצריך להיזהר וכו’. ובכל אופן עשיתי לייק. כי אני חושב שאתר חרדי אמור להביא לפנינו נושא כזה. ואנחנו מספיק ילדים גדולים כדי להחליט לבד אם כן או לא.

אל תזלזלו בו איש אלוהים קדוש וטוהר יותר מכל הרבנים שאתם מכירים במאה שנה האחרונות יותר מהגאון מווילנה יותר ממשה רבינו וכו’ צדיק נורא !!!!

היי תרגע
מי אנחנו שנשווה בין צדיקיםם
ונדרג את גודל חשיבותם

משה רבינו לא מגיע אפילו לקרסוליו
וזה בושה וחרפה שמשווים את משה רבינו אליו בכלל

חחחחחחח

מאמין במה? בליצנות?

השם ירחם מני איך אתה מדבר היחידים שאומרים כאלו דברים זה אלו שיוצאים מהיהדות ואומרים שאצליהם זה מעל משה רבינו ותורתו (כגון הנוצרים)

איך הוא מצליח לדכא את יצר האכילה?   אני מקנא בו על הBMI המרשים

איך הוא מצליח להיות כזה רזה. מה הסוד

אני רוצה אתעציות ממכה אפילו תלפונית9

לפני שתשפוט מישהו.תנעל את נעליו תעבור את דרכו
תמעד על כל אבן שהייתה בדרכו .
תרגיש את כאבו ותטעם את דמעותיו ……ורק אז תגיד לו כיצד לחיות ….
ולענינו יתכן והדרך שעשה בהתאם למצבו הפרטי ולגילו הצעיר מדובר באדם אדיר
אולי כן ואולי לא מה שבטוח שלזלזל זה לא פתרון

א. למה רק צעירים משתתפים שם?
ב. מישהו הזכיר דרך אגב שהוא גרוש. זה נכון?

שה’ ישמור מי עושה כתבה על כאלה נושאים
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הוא לא גרוש יש משפחה יפה מאוד

מה הפירוש?

חה! חה!! חה!!! חהההה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

תגידו השתגעתם???????????????? מה אתם עושים!!!!!!!!!!!!!!!!

עוד אחד עם תנועות גוף מהירות שחושבים שהוא מקובל.. רחמנות

ר’ יחזקאל צדיק וקדוש אשרי המסתופפים בצילו. רואים את האור והשמחה על הפנים. מכירו אני לשעבר ועכשיו ביותר

חחחחחחח

זכיתי להיות אצלו בשב”ק, ת”ל היה מיוחד ממש, יחיו הקנאים ויסבלו..

אני יכול להעיד עליו מדבר שאני ראיתי בעצמי בעיניים שלי שהוא מערבב את הביצים בכיין הימין שזה הכיוון הנכון על פי הגמרה ועל פי הקבלה,
וזה אומר ש (לפחות קצת) הוא יודע ללמוד!!!
אבל יותר מזה אני לא יודע

חח, ולכן מה?? ואני נעלתי נעל ימין תחילה (כפי שנפסק להלכה), ולכן מה??

אהבתי את זה שכתבו שגם האר”י התחל ללמוד קבלה לפני גיל ארבעים
ברגע שיתחיל להגיע לעשירית של עשירית ממדרגתו שידבר

אז בעצם כל הבעיה שהוא לא נולד כבנש”ק לכן הוא צריך לעשות משהו כדי להיות “הייליג”? כי השרפים לא עברו לא בDNA? אולי מכאן נבוא קצת לחשוב ולחשבן גם על האלו שכן נולדו על “ההר למעלה” האם הם כן עשו משהו או שהם סתם מערבבי ביצים…

הזכרת את ההר אז אני נזכר שפעם שמעתי שהיה אחד שטיפס על הר מאוד גבוה כמה שנים טובות וכשהוא הגיע למעלה הוא ראה שם עגל צעיר והוא שאל אותו איך הגעת לפה ענה לו העגל נולדתי פה ודפח”ח

הוא נראה לפי התנועות שלו לא כאיש צדיק, אלא כסתם בין אדם שמתלהב ומדמיין שהוא נהיה אדמו”ר ולכן הוא עושה הרבה תנועות מהירות ויושב באי נחת, כגון סיבוב הביצים. לא שמעתי על רבי חיים קנייבסקי שנהג לסובב ביצים או משהו בסגנון. וגם לא חייב לעשות כל הזמן תנועות עם הזמר הוא לא מנצח בקונצרט

לא דשמעתי על החזו”א שהיה מברך יהודים בלשון בו”ה… (ברכה והצלחה) אז מה?

לא מביע דעות על אף אחד. רק אומר דבר אחד שכתוב במשך חכמה בתחילת שמות. שיש שתי סוגי אנשים שמפורסמים כגדולים וצדיקים, יש כאלו שזה מתחיל מהמון העם, שבתחילה עוברת שמועה מפה לאוזן מאנשים פשוטים על מופתים נשגבים ועל גדלות נשגבה, ולאט לאט מתפרסם הדבר, עד שגם הגדולים קצת יותר שומעים מזה ומתחילים לברר וקצת להאמין, עד שלפעמים גם אנשים רציניים מאמינים בזה. ויש את הסוג השני [שהוא הנכון והאמיתי] שפרסומו מתחיל מגדולי ישראל שמעריצים אותו, ומהם מתפרסם שמו אצל המון העם…

יש בספר נועם אלימלך הרבה בעניין התקשרות לצדיקים עוד לא אוחזים במשך חכמה, בכלל הרב שליט”א משתייך לזרם החסידי לא בטוח שזה מתאים לליטאים, אולי עדיף שכל אחד יחפש מורה דרך בחוג שקרוב אליו.

ישר כוח, נקודה למחשבה.

הוא למד בבית חלקיה והגיע לכל ביקור אל הרבה מבעלזא עד ירושלים!!!! זה קורה כל שעתיים!!!!!! הוא אולי סיים תענית כל הישיבה, כי בגיל עשרים הוא כבר4 למד רק קבלה אעלק!!!!!!!!!!!!!!!

מסכן לא יודע לקרוא. אתה צריך עזרה?

כן אני צריך עזרה להבין מה אתה רוצה מה הקפיץ אותך?

אל תערבב את מה שמופיע בכתבה ועל תוסיף דברים שלא מופיעים, תגובה אחרונה בנידון מכאן ואילך אני רק יכול לעזור לך באישי

הוא היה בקי בתורת הנסתר וידע בעל פה את ספרי הקבלה. הוא עסק רבות בעיבוד ובהדפסת כתבים של ראשוני המקובלים, בדגש על כתבים שלא הודפסו עד אז. מי ששימש אותו באותן שנים, וסייע לו רבות, היה אחיינו הצעיר מישיבת בעלזא, ר’ חזקי אדלר. תקפידו היה אמנם זהה למשרת המשב”ק, המוכרת מחצרות אדמו”רים, אך עם הזמן, האחיין החל ללמוד ממנו סודות ומושגים בתורת הנסתר”

אז ככה.
הכרתי את הדוד והוא לא ידע בעל פה ספרי קבלה. אחרי פטירתו אפשר לספר מה שרוצים.
מעוניין לדעת איזה ספרים הדפיס הדוד מכתבי יד כשחזקי היה מעל גיל בר מצוה.
קבלה לא “לומדים סודות ומושגים” אלא מתייגעים ביגיעה רבה כבכל לימוד.

אבלח”ט זכיתי להכיר את הרה”צ ר’ מתתיהו סאפרין זי”ע הוא היה מגדולי המקובלים בדורנו
מי שאומר שהוא לא ידע בעל פה ספרי קבלה זה סימן שהוא לא יודע מה זה קבלה
הרה”צ ר’ מתתיהו היה הקבלה בעצמותה. שמעתי בעצמי מיבלח”ט הרב ראובן גרוס שליט”א ראש ישיבת שער השמים שאמר עליו “כל רז לא אניס ליה”. גם הרב יצחק מאיר מורגנשטרן שליט”א אמר עליו ביטוי דומה.

חברה! מה הבעיה שאדם פשוט שלא נכד לאדמורים ומקובלים קורא לעצמו צדיק וכי לא זה דרך תלמידי הבעל שם טוב שלא היו בנים ונכדים לכל מיני אדמורים והיו צדיקי עולם וכי מה זה הסטיגמה הלא בריאה של ימינו שכל אדמור שנפטר כל בניו ניהיים אדמורים וכי ליצחק אבינו לא היה בן שקראו לו עשו?

JH

אני גם מקובל! עוסק מורשה עם קבלות. הכל רשמי…בואו אלי ותראו כמה קבלות הוצאתי מאז שפתחתי תיק במס הכנסה. אני ממש מקובל שם….

שיפר … תודה רבה רבה לכולם עשיתם לי את היום.

דבר אחד אני יכול להגיד שבשכל שבת הוא מוליך בכיסא גלגלים אברך שקשה לו להתנייד . מהבית לביהמ”ד דרך שכוללת עליה קשה מדי שבת בשבתו .

ומה הסיבה האמיתית שאתה החסיד שלו?

זה באמת מעשה אצילי שראוי להערכה!

רבותי! וכי מה הבעיה שאדם שלא בן ונכד לאדמורים ומקובלים קורא לעצמו אדמור, וכי לא היה זה דרך רבותינו אבי החסידות שלא היו בנים ונכדים לאדמורים והיו צדיקי עולם. ולמה יש את הסטיגמה הלא בריאה הזאת שיש בדורינו שכל האדמור שנפטר מוריש את האדמרות לבניו,והלא ראינו שגם יצחק אבינו היה לו בן שקראו לו עשו…….

כתבות חדשות באתר

טרגדיה ברכסים: האברך התמוטט לעיני בנו
בעקבות ביקורת על המינויים במערכת הביטחון: רה"מ מעכב אישור תפקידים בשב"כ
שלושה שלבים ועצירת המלחמה לצמיתות; פרטים חדשים על ההצעה המצרית
מחר ניסים בפראג: הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א יוצא לראשונה למסע תחנונים בפראג, לפעול ישועות למעלה מדרך הטבע
בניסיון לדחות כניסה לרפיח: חמאס הסכים להצעה המצרית; ישראל מתנגדת
הסעודים בהודעה חריגה: "מתנגדים נחרצות לכניסה קרקעית של צה"ל לרפיח"
הותירה שלושה יתומים קטנים: מרת לאה עטיה ע"ה נפטרה מהמחלה
ביום גשום עם חשש כבד לשיטפונות עזים: 110 מטיילים חולצו בשלום מנחל דרגה
יורט על ידי מטוסי קרב של חיה"א: כך נראים רגעי שיגור הכטב"מ לאילת אמש • צפו
מחר הניתוח! עוזרים לעמנואל להגשים חלום!
לאחר סגירתו בעקבות ירי חמאס: ביידן דורש לפתוח מיד את מעבר כרם שלום
גלנט למשפחות חיילים חטופים: "סירוב חמאס אילץ את ישראל להתחיל בכיבוש רפיח"

הכתבות המעניינות ביותר

"אילנות גדולים": כשראש הישיבה מבאלטימור יצא מהתפעלות מההבנה של הצורבים החסידיים
"אני בוכיה" • עוזיאל דייטש, מלכות, וישראל גולדווסר חוזרים לשמחת תורה בשואה • צפו
נפרדים מימי החורף ונערכים לקראת התחממות ושרב; התחזית המלאה • האזינו
רפיח על גלגלים: עשרות אלפי עזתיים עוזבים את מעוז חמאס האחרון ברצועה • צפו
צה"ל: עצרנו כ-4,000 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז מתחילת המלחמה
העביר מידע על מיקום כוחות בג'נין, השליך מטעני חבלה והסית: אישום חמור נגד ערבי משפרעם
טען עוד כתבות >

המיוחדים

‏‏לכידה
סיפורו של המומר היהודי שהיטלר ימ"ש הורה אישית להרוס את קברו
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | התלונות אחרי הנס, החלום של ראש הישיבה והמחלוקת בגיוס ובמירון
‏‏לכידה
כמה תוכן מגוון ומרתק! זה מה שהיה במגזין חג הפסח של חדשות JDN
WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי

חדש באתר

.
בעקבות ביקורת על המינויים במערכת הביטחון: רה"מ מעכב אישור תפקידים בשב"כ
.
שלושה שלבים ועצירת המלחמה לצמיתות; פרטים חדשים על ההצעה המצרית
ISMAIL HANIYEH
בניסיון לדחות כניסה לרפיח: חמאס הסכים להצעה המצרית; ישראל מתנגדת
photo1715013459
הסעודים בהודעה חריגה: "מתנגדים נחרצות לכניסה קרקעית של צה"ל לרפיח"

גלריות

 עילית הוצאת ספר חידו''ת (14)
בני התורה במודיעין עלית התכנסו לרגל הוצאת ספר חידושיהם • גלריה
 טשאקאווא הילות דברי חיים פד (2)
אבד"ק צאנז טשאקווא בהילולת זקינו הרה"ק הדברי חיים מצאנז זי"ע
 יעקב שבקס ברית (5)
שמחת הברית לבן הגאון רבי יעקב שבקס ר"י שיח יצחק • גלריה
WhatsApp Image 2024-05-03 at 15.53
האדמו"ר מצאנז ז'מיגראד בהילולת זקינו הרה"ק הדברי חיים מצאנז זיע"א

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי • כותרות העיתונים – כ"ח בניסן ה’תשפ”ד
135
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture