בשבועות האחרונים, הגאב"ד הגאון רבי שלמה ידידיה זעפראני, נשיא איגוד עמלי התורה ואב"ד כתר תורה, הוזמן למספר אירועים בעולם החסידות, בהם התקבל בכבוד גדול, מה שסימן על אחדות בין בני התורה הספרדים לבין החצרות החסידיות.
לקראת תחילת זמן קיץ, הגאב"ד הוזמן לבחון את אברכי כולל חסידי דאראג בבני ברק על ההספק אשר נלמד לאורך חודשי החורף.
ל'חדשות JDN' נודע כי הגאב"ד בחן את האברכים על ההספק, והתרשם מאוד משליטתם בהספק הנלמד הן בבקיאות והן בהבנה למדנית ומעמיקה. כולל דאראג נחשב לאחד מהכוללים החשובים בחסידות, בנשיאות כ"ק האדמו"ר מדאראג, ולומדים בו אברכים עילויים מסלתה ושמנה של חסידות דארג וחסידויות נוספות.
לאירוע המרשים בחסידות דאראג קדם מעמד מיוחד ותקדימי בחצר הוקדש קרלין, אליה הוזמן הגאב"ד בחול המועד פסח. הגאב"ד השתתף במעמד עריכת השולחן הטהור של כ"ק האדמו"ר מקרלין לרגל יום ההילולה של הרה"ק רבי אהרן הגדול מקרלין זי"ע בעל ה'בית אהרן' ומחבר הפיוט כובש הלבבות 'קה אכסוף', אשר התקיים במרכז החסידות בגבעת זאב.
תחילה נשא הגרש"י זעפראני שיעור פלפול הלכתי בדברי הראשונים והאחרונים בגדרי ודיני "לכם" באכילת מצה ודין מצה גזולה. בהמשך דבריו הוסיף בדברי שבח וברכה לרבי מקרלין ובירכו שיאריך ימים על ממלכתו ולכל חסידיו בכל אתר ואתר.
בסיום השיעור ותפילת ערבית התכבד הגאב"ד והשתתף בתחילת מעמד ה'טיש', כשהקהל שר שירי דביקות בהתעוררות רבה. נוכח הקהל העצום שנכח במקום הועבר השיעור במעגל סגור ברחבה שמחוץ לבית המדרש הגדול.





באדיבות המצלם





















המנהיג הספרדי הגדול ביתר.
פשש פלאי פלאים, דווקא הרב זעפראני תמיד אומר: אפרים לא יקנא את יהודה ויהודה לא יצור את אפרים והיו לאחדים בעיניך.
הלוואי והייתה אחדות כזו בכל חלקי עם ישראל!