שופטי בג"ץ הוציאו הערב (רביעי) צו על-תנאי בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. בהחלטה, עליה חתומים 15 שופטי בית המשפט העליון, הובהר כי הצו הוצא "מטעמי יעילות". לבקשת חדשות 12 וכלי תקשורת נוספים בית המשפט שוקל לשדר את הדיון בעתירה שייערך ב-12.9.
עוד טענו שופטי בג"ץ: כי הצו מוצא "מטעמים של יעילות הטיפול בעתירות ומטעמים אלה בלבד, בלא שיהיה בכך משום הבעת עמדה לגופם של דברים".
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא אמר: "אנחנו מברכים את שופטי בית המשפט העליון שמוכיחים אומץ לב ונעמדים כחומה בצורה נגד חוקי ההפיכה המשטרית המסכנים את עתידה הדמוקרטי של מדינת ישראל. צעד אחר צעד ניאבק ונבטל את כל חוקי ההפיכה המשטרית שממשלת נתניהו והקיצונים מבשלים לנו. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה. נגן על הדמוקרטיה הישראלית בגופנו ובנפשנו".
כזכור, בסוף החודש שעבר ולאחר שהמשא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה קרס, הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ברוב של 64 תומכים וללא מתנגדים. חברי האופוזיציה נטשו את המליאה ולא לקחו חלק בהצבעה





















לא הבנתי מה זה אומר בכלל… אם תוכלו להסביר לאנשים (שברוך השם) לא מבינים במילים המשפטיות האלה
ממש לא מבין!! אם בית המשפט יכול לעשות מה בא לו אז מה השמאל כל כך מתפרע בהפגנות נגד החוקים??? הרי אין לכך שום משמעות כי בסוף בית המשפט יפסול הכל והכל יבא לשמאל על מקומו בשלום??? פשוט מדינת הזיה. יותר פשוט שבית המשפט יוציא פסק שמבטל את הצורך בכנסת וזהו!!! השיבה שופטינו כבראשונה…
אני חושב שלמען ההגינות ערוץ 12ה ו13 ימנו שופטים מטעמם לדון בעתירה, והשופטים יסקרו את האירוע.
איזה דרמה יש פה ??? גם בברית המועצות לשעבר ידענו מראש לפני כל משפט מה תהיה הפסיקה ולא אמרו דרמה אז מה ההפתעה מההחלטה?????????…..
דיקטטורת בג"ץ. 😠😡😠
זו שיטת הסלמי של בג"ץ, זה מתחיל בצוים על תנאי, וזה יגמר, במקרה הטוב, בריקון מתוכן של החוק לצמצום עילת הסבירות.
שופטי בג"צ הופכים את עצמם למי שאינם לגיטימיים.
צריכים לעשות הכל לביטול הביטול, כשיש ממשל. כל כך נוראית ומסוכנת זה חייב
בקיצור פוסלים את הבחירות 64 מנדטים בושה בושה בושה
זאת אומרת אין אופוזציה לוחמת בכנסת יש היום מפלגת בג״ץ מגישים עתירות נגד הממשלה נגד כל החוקים של הקואלציה