הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע הערב (חמישי) לזירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים, יחד עם מפקד פיקוד מרכז, מפקד אוגדת יהודה ושומרון ומפקד חטיבת אפרים.
הלוי קיים תחקיר ראשוני בעקבות הפיגוע בו נהרג חייל צה"ל ושלושה חיילים נוספים נפצעו. במסגרת התחקיר הוצגו לרמטכ"ל לקחים ראשונים מהפיגוע והיערכות של הכוחות לסיכול והגנה במרחב.
הרמטכ״ל התייחס לתמונת המצב המבצעית בעקבות הפיגועים האחרונים ואמר ״אנו מגבירים את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון, וגם מהתחקיר של הפיגוע הזה נפיק את הלקחים באופן מיידי״.
כזכור, בפיגוע המחבל, פלסטיני בעל היתר עבודה כבן 40, נכנס בשעות הבוקר רגלית לשטח ישראל. הוא השתמש ברכב שלא שייך לו, נסע על כביש 443 לכיוון מזרח וביצע פרסה סמוך למחסום מכבים.
המחבל דרס שלושה צעירים שעמדו במקום ונער פלסטיני והמשיך בנסיעה במשך כמה דקות. במהלכה פגע ברכב ישראלי, שניים מנוסעיו נפצעו קל. לאחר כ-6 ק"מ, בניסיון לבצע פיגוע נוסף הוא הסיט את רכבו לעבר מחסום חשמונאים. שם חוסל בידי ארבעה מאבטחי רשות המעברים – שנערכו להגעתו בעקבות התרעה מצה"ל וזיהו אותו בשל רכבו המנופץ.




















