ביום זה לפני 105 שנים – כ"ד חשון תרע"ט, חתמה האימפריה העות'מאנית (תורכיה) על הסכם שביתת נשק עם בעלות הברית, ובכך הסתיימה רשמית מלחמת העולם הראשונה (שנקראה אז "המלחמה הגדולה").
המלחמה נמשכה למעלה מארבע שנים ובה נהרגו למעלה מ-16 מיליון אנשים – כאשר למעלה מ-6 מיליון היו אזרחים, והשאר חיילים.
יהודי ארץ ישראל סבלו מאוד במלחמה, ורבים מתו מרעב וממחלות שנבעו בעיקר מתת תזונה.
בירושלים לבדה נספו כ-15,000 יהודים (כשליש מתושבי העיר) בעיקר מאנשי הישוב הישן.
אז סברו כי מדובר במלחמה הגדולה ביותר אי פעם, וכינו אותה "המלחמה הגדולה", אך לאחר מעט יותר מ20 שנה, פרצה מלחמת העולם השניה, בה נהרגו למעלה מ-60 מיליון איש ובה התרחש אסונו הגדול של העם היהודי – השואה האיומה בה נספו 6 מיליון יהודים – כשליש מהעם היהודי.




















