הרבי מווישווא היה בנו הגדול של כ"ק מרן בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זי"ע. מנעוריו נודע כגאון מופלג, חריף ובקי בכל מכמני התורה. משנת תרס"ג עמד בראש ישיבת 'בית ישראל' שיסד אביו זי"ע בוויז'ניצא, ובשנת תרס"ח התמנה ע"י ה'אהבת ישראל' לרב העיר ויז'ניצא. בתרפ"ב התמנה כאב"ד העיר הגדולה אויבער-ווישווא והגלילות, שם נהג רבנותו ברמה ויסד את ישיבתו שהיתה הגדולה ביותר במדינה, למדו בה כארבע מאות בחורים.
הישיבה בווישווא היתה מבצר תורה מפואר לאלפי תלמידים שחסו בצילה, הרבי ראה בתלמידיו את בניו והם ראו ברבם אב נאמן ומסור, שדאג לא רק לצרכיהם הרוחניים כי אם גם לצרכיהם החומריים, באהבה אבהית מיוחדת במינה. הרבי מסר שיעורים מדי יום ביומו, יחד עם זאת דאג לרווחתם של התלמידים והיה הראשון שהקים פנימיה מפוארת ויסד בית-תבשיל לישיבה הק'. עזב את עירו ונדד ברחבי העולם לטובת הישיבה, והודות ללבו החם והיותו משפיע עצום בנועם זיו לשונו, כבש ועורר לבבות ועשה נפשות לתורה בכל מקום בואו במסעותיו הנהדרים, שהיה מפגני קודש לתורה ולחסידות.
לאחר הסתלקות ה'אהבת ישראל' זי"ע בתרצ"ו ניהל את העדה הק' בווישווא, אלפי חסידים התקשרו אליו והסתופפו בצילו, ונהנו מעצותיו ומברכותיו.
הרבי התבקש לישיבה של מעלה בדמי ימיו לאחר מחלה, בי"ג טבת תש"א, ובהלוויה המונית נטמן בווישווא, כי מפני הרעה נאסף הצדיק.
בשנת תשכ"ו הועלה ארונו לארה"ק ע"י אחיו מרן ה'אמרי חיים' זי"ע ובנו הרה"ק רבי חיים יהודא מאיר מווישווא זי"ע, והוא הובא למנוחות ע"י ציון אביו הק' ה'אהבת ישראל' זי"ע. הותיר אחריו את ספריו הק' 'שארית מנחם'.
מחר יום שני בשעה 2 אחה"צ תתקיים תפילת רבים ע"י ציונו הק' באהל צדיקי בית ויז'ניץ, בבית החיים זכרון מאיר בני ברק. ויה"ר שזכותו הגדולה יגן עלינו להתברך בכל מילי דמיטב.




















