השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, עלה הבוקר (חמישי) להר הבית, לכבוד חג החנוכה, זאת למרות דעתם של רוב מוחלט מפוסקי ההלכה והרבנות הראשית לישראל שאוסרים את העלייה להר.
מלשכתו נמסר כי הוא "נשא תפילה לשלום חיילנו, החזרת החטופים, החיים והחללים, וניצחון מוחלט במלחמה".
לשכת ראש הממשלה מיהרה לפרסם תגובה דקות לאחר הודעת לשכת השר לביטחון לאומי. בהודעת הלשכה נכתב: "הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנה".
יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס הגיב: "בן גביר מחלל את קדושת מסגד אל-אקצא כדי לגרור את האזרחים הערבים בישראל לעימות עם המדינה, האחריות היא על נתניהו שמאפשר זאת".





















עכשיו אחרי התפילה שלו ואחרי שהוא יבעיר את כל מזרח התיכון בוודאי שיהיה שקט וכל החטופים יחזרו
אשריך שזכית לקדש שם שמים !
פושע ! עולה להר הבית חייב כרת !
כל הפוסקים נגד.
פושע אין שום היתר לעלות אם אתה קורה לעצמיך יהודי
אל תתגרה באומות העולם
לאלו שמאשימים אותו בהעברת מזרח התיכון, סבורני שעדיף נפסיק להתפלל בכותל וניתן אותו לערבים ככה בטוח יהיה שקט