ביום רביעי אור לד' ניסן התקיים מעמד הנחת אבן הפינה לביהמ"ד המרכזי בקרית גת אצל כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א לקראת המעמד הגדול שהתקיים לאחמ"כ על רחבת מקום בניית הביהמ"ד ,
תחילה נתן הגאון ר' דוד שובקס שליט"א רב קהילת בעלזא בקרית גת , הזמנה למעמד המרכזי שיתקיים בעז"ה ביום ראשון הבעל"ט,
בהמשך סקר האדמו"ר שליט"א את תוכניות הבניה ומראות מהדינר לטובת ביהמ"ד, האדמו"ר שאל על צפי עלויות הבניה, יצק את אבן הפינה וכיבד את רב הקהילה לצקת, וכן את הנגיד ר' ישראל אריה וורם הי"ו, והרה"צ ר' יוסף מאיר הלברשטאם שליט"א בן כ"ק האדמו"ר מגארליץ שליט"א ,
לאחמ"כ בירך האדמו"ר על הלאו"ב וחילק לנאספים, שרו בורא עולם בקנין וקרב יום, האדמו"ר חילק מטבעות לחברי קרן הבנין, וכן נתן קיטל לנגיד ר' ישראל אריה וורם כאות הוקרה על תרומתו הנכבדה,
האדמו"ר שלח בקבוק יין לרה"ע קרית גת ע"י העסקן ר' יחיאל קליין, ונתן בקבוק יין לעסקנים ר' יחיאל קליין נציג קהילת בעלזא בק"ג, ור' יוסף מאיר פרוכטר – יועץ רה"ע ק"ג
ביום ראשון אור לח' ניסן התכנסו מאות מחסידי בעלזא ותושבי העיר קרית גת, אנשים נשים וטף למעמד הנחת אבן הפינה לבנין בית המדרש המרכזי ומקווה טהרה בקרית גת, שנחגג ברוב פאר והדר בהשתתפות אישי ציבור, דיינים, רבנים ואדמורי"ם, בראשות פע"ח הרה"ג הרב שלום שליט"א נכדו בכורו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א.
המעמד ההיסטורי התקיים ברחובה של עיר, בשטח שבו ייבנה מקווה הטהרה ומעליו יתנוסס בנין בית המדרש לכבוד ולתפארת כיאה ל"בעלזער ווינקל".
את המעמד הנחה ברוב כשרון הרה"ח ר' אליקים שטארק הי"ו – יו"ר ועד הפועל של סיעת מחזיקי הדת, שהרבה בשבחה של קהילת בעלזא בקרית גת שהעמידה מוסדות לתפארת, מעון וגני ילדים, תלמוד תורה, בית מלכה ואף ישיב"ק שנפתחה בחודש אלול האחרון. ביותר הדגיש את ההתפתחות בשנה האחרונה ובפרט עם מינוי איש על העדה – הרה"ג ר' דוד שובקס שליט"א שעלה לכהן כרב הקהילה,
הרה"ג ר' דוד שובקס שליט"א רב קהילת בעלזא הביא את דבר הקהילה. בדבריו הביא את דברי כ"ק מר"ש שאמר במעמד יציקת אבן הפינה במעון קודשו: "מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו" ומר"ש מוסיף בלשון קדשו "איז דען דא גרעסער פון דעם?!". עוד הפלא לתאר את תועלת השטיבל לכל אחד ואחד.
לאחריו נתכבד הרה"ג ר' יהושע גרינוולד דומ"ץ ביהמ"ד 'בית יחזקאל' בקרית גת, להקריא את מכתב קודשו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א לרגל המעמד.
נואם הכבוד הגאון ר' יחזקאל טויסיג שליט"א הלהיב את הקהל בלהב אש בגודל מסירות הנפש בבניית ביהכ"נ, והזכיר את זכרו של בעל האמרי חיים זי"ע שיום ההילולא דיליה חל היום .
עוד פיארו את המעמד, שלוחי דרבנן ח"כ הרב ישראל אייכלר יו"ר ועדת העבודה והרווחה והרב מאיר פרוש שר ירושלים ומסורת ישראל, שהרחיבו בשבח העסקנים אנשי שלומנו, כל אחד בלשונו הוא. בדברם הזכירו את ראש העיר מר כפיר סוויסה שעושה רבות למען הרחבת גבולות הקדושה בקרית גת והעומד לימינו ר' יוסף מאיר פרוכטר שעושה רבות למען תושבי העיר.
בשמחה רבה התקבל ראש העיר מר כפיר סוויסה הי"ו. בדבריו ציין שזכה להתקבל אצל האדמו"ר שליט"א ולהתברך מפי קדשו הן קודם שנבחר ושוב קיבל את ברכת ההצלחה לאחר שעלה לכס ראש העיר. כן הזכיר לשבח את יו"ר וועד הפועל הרב אליקים שטארק ונציג קהילתנו בעיר הרב יחיאל קליין על מסירותם למען בית בעלזא.
התרגשות חלפה בקהל עם הופעתו של אורח הכבוד פע"ח הרה"ג הרב שלום רוקח שליט"א נכדו בכורו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, שהתקבל לקול צליל התזמורת בשירת "ברוך הבא בשם השם", אשר הגיע לפאר את המעמד. במשאו המרכזי הסביר הענין בחגיגת הנחת אבן הפינה אף יותר מחנוכת הבית, כאשר חגיגה זו נעשית בשטח פתוח ללא מצרים. כן נכון ל"בעלזער ווינקל" שבנה ללא שיעור וללא גבול וצריך להרחיבו עוד ועוד. בסיום דבריו בירך בלשה"ק את רה"ע על עמידתו לצד קהילתנו כמו גם כל קהילות היראים לדבר ה'.
בסיום דבריו בירך על לאו"ב וכיבד את כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף לברכת לחיים את ציבור הנאספים.
שיא המעמד הגיע עת ירה הרב שלום שליט"א את אבן הפינה שיצק כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, לאחריו נתכבדו האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א, רב הקהילה הרב דוד שובקס שליט"א, רה"ע, רבנים, דיינים, ידידים ונדיבים שנאספו לכבוד המעמד.
האירוע הופק ברוב חן והדר על ידי ר' מאיר גרינוולד בעל חברת MG הפקות.
מה נהדר היה מעמד הנחת אבן הפינה לביהמ"ד המרכזי בקרית גת ויה"ר שבקרוב נזכה לגיל ולשמוח בבניינה





















כל הכבוד לראש העיר אבירם דהרי ומנכלית העיריה רבקה בוזגלו מהקדנציה הקודמת שפעלו לטובת העניין. לא לשכוח מי עשה טוב. זה חשוב מאוד להיות ישר והגון.