ראש העיר חריש מנסה לשכנע את הרב בעדני, אך עו"ד ליטווק הצליח להיכנס לפגישה וסתר את דברי ראש העיר
הקהילה החרדית בחריש זועמת על ראש העיר יצחק קשת, שטען היום (רביעי) במודעת האבל עם מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ״ל, כי הרב ״נתן את ברכתו לחקיקת חוק השבת בחריש״.
הרב בעדני זצ״ל טען בתוקף כי לא ניתן לאפשר חילולי שבת וכי יש להסביר זאת בדרכי נועם. זאת ועוד, הוא פנה לנציגי הציבור לפעול לשינוי החוק ולמנוע חילולי שבת.
במכתב עליו הוא חתום, כתוב כי חוק השבת מהווה בכייה לדורות ועלולה להיות לראש פרעות.
הרב זצ"ל ברך את הפועלים נגד החוק וכתב: "יתברכו ממקור הברכה, ובזכות שמירת שבת קודש נוושע במהרה תשועת עולמים".
עורך הדין מיכאל ליטווק, תושב העיר ומי שנכח בעבר בפגישה בין ראש העיר לבין הרב בעדני, טוען בשיחה ל׳חדשות JDN׳ כי ״הפוסט השקרי אותו כתב היום ראש העיר, מר יצחק קשת, לפיו כביכול הרב בעדני נתן את ברכתו לחקיקת חוק השבת בחריש, מבזה את זכרו של הגר״ש בעדני, בניסיון לשנות את העובדה כי גדולי ישראל התנגדו כולם לחוק הרומס את קדושת השבת״.
״יתרה מכך״, טוען ליטווק, ״ראש העיר הגיע עד לביתו של הרב זצ"ל בניסיון לקבל את ברכתו, אך לא הצליח לקבל זאת״.























רשע מרושע
כבר מכירים את האיש הזה
רשע הוא יהודי שלא מקיים תורה ומצוות. אני חלוק עם ר' יצחק קשת בנושאים רבים אך מהיכרות קרובה של 12 שנה יכול להעיד שהוא מקיים אורח חיים חרדי מוקפד וכל ילדיו מתחנכים במוסדות חרדיים.
שלום לכולם, בפגישה המדוברת נכח אחד הרבנים החרדים מחריש שמהיכרות של 20 שנה עמו אוכל להעיד שהאמת נר לרגליו. שמעתי ממנו במו אוזני בצורה ברורה כי הרב בעדני זצ"ל אכן תמך בחוק לאחר ששמע את כל הצדדים וזאת כ "מציל מן הים" לאור המציאות המורכבת בעיר.
המכתב שיצא אח"כ הוא תוצאה של מעשה כחש מכוער של הצדדים בפגישה שלא חפצו לקבל את הכרעת הרב בעדני זצ"ל וחושבים כי הם חכמים ממנו…
איך אתה מתמודד עם המכתב שחתום על ידי הרב בעדני?
אתה הופך מכתב ברור לכחש מכוער?
בתור אחד מהגורמים שהביאו לפגישה עם הרב זצ"ל ע"מ לפתור מחלוקת עמוקה וממושכת בחריש אני מודע לכל מה שהתרחש בה. הצד החולק באופן קבוע על ראש העיר (הזרם החרד"לי בהנהגת 2 החתומים בצד הימני של המכתב, הנוקט בגישה קיצונית) סרב לקבל את הכרעת הרב בפגישה וביצע מהלך שיקרי שהביא לחתימת המכתב. אני סמוך ובטוח שהם גם יזמו את פרסום הכתבה. מכיר אותם היטב ומוקיר אותם ואת פועלם בחריש הם אנשים טובים אבל כך היו גם הבריונים ששרפו את המחסנים במצור על ירושלים…
הייתי בעבר אצל הרב שמעון בעדני זצ"ל בעניין מסוים, ורציתי לספר לו על אדם אחר (שבאותו הזמן פעל נגד הרב ולא שמע לו להגיע לדין תורה אצלו) והוא פשוט לא היה מוכן לשמוע לי! חזר ואמר "לשון הרע" כמה פעמים. עד שנאלצתי לשאול דברים אחרים ולבקש ברכה.
אמנם לא הייתי בפגישה המדוברת שפורסמה בכתבה זו, אך הייתי קרוב למקורבים ולרבנים, ומה שיצא מהפגישה שהרב בעדני זצ"ל הסכים לחוק המדובר, אלא שביקש לשנות את הנוסח שלא יהיה כתוב "יהיה פתוח בשבת" כדי שלא יהיו שותפים בהוראה מעין זו.
וההסבר שלו היה פשוט, שאם לא יאפשרו לפתוח בשבת, החילונים בעיר שהיו באותה נקודת זמן (ואולי גם כיום) כח משמעותי והיה יוצא מכך מחלוקת נוראה ועכורה שלא היתה מאפשרת לחרדים להתפתח כראוי.
עד כאן מה שידוע לי מהמקורבים (כלי שני בלבד) והרוצה לברר דבר לאמיתו, מוזמן לפנות לרבני העיר החרדים שנכחו בפגישה ולאמת הדברים והמצולמים כדוגמת הרב זגדון, הרב ברנד, רבנים צדיקים ונאמנים. (אלא שלדעתי זה לא מטרת הכותבים והמגיבים להגיע לחקר אמת זו).
נסיים שהרב הצדיק מנוחתו עדן, ודאי לא נוח לו מהדיבורים והתגובות שמייחסים אליו, בפרט שאם אדם "נגוע" ובמחלוקת עם מאן דהוא, כל השמצה כלפיו הרי היא בגדר לשון הרע. וכשעושים זאת מעל הרשת זה נורא בכפל כפליים (והלואי ימחקו כתבה זו והתגובות שלה)
וכל הקוראים, אל תאמינו לכל דבר! בטח כשיש נגיעות ומחלוקת עם ראש העיר! ולא בטוח שכל הכותבים עושים לשם שמים. וממליץ להתחיל לשנות גישה ולפעול ביחד למען התורה באחדות אמיתית, ולא כל הזמן במלחמות.