מספר שבועות לאחר שהגאב"ד הגאון הרב שלמה ידידיה זעפרני שליט"א בברכת גדולי ראשי הישיבות שליט"א מינה את הגאון רבי יעקב אביטן שליט"א לכהן כרב שכונת גני איילון. לראשונה זכו בני הקהילה לארח במחיצתם את הרב שליט"א בשב"ק.
התרגשות רבה נרשמה עם בואו לשבת זו, וכבר בקבלת שבת התפללו קרוב למאה אברכים בני עליה מופלגים שבאו להסתופף בצל קורתו וליהנות משיעורו המיוחד אשר התקיים בין קבלת שבת לערבית בשלב א' בגנים שע"י רשת "מורשה" אשר ניאותו בנדיבות ליבם לאפשר לציבור הרחב לקיים את התפלות במקום זה.
הרב שליט"א פתח את הדרשה בביאור גדרים ברורים וסדורים להפליא בהל' אמירה לעכו"ם בכל חילוקיהם ועניניהם, וסיים בשבח בני התורה היקרים אשר נדברו איש אל רעהו להתאגד יחדיו ולהקים עולה של תורה בק"ק אחיסמך.
בליל שבת התאספו בני הקהילה ל"עונג שבת" מיוחד עם הרב שליט"א אשר התקיים בביהמ"ד "אמרי משה" שלב ב'. הרוממות והשתפכות הנפש בשירה ואחוה הגיעו לשיאם, ממש בבחינת "להתעדן באהבתך ויראתך"… ולאחר מכן דיבר הרב שליט"א דברי התעוררות לרומם קרנה של תורה, ופתח במשנה באבות "איזה מכובד – המכבד את הבריות" כי העשיר בממונו יכול הוא לחלק משלו לאחרים בהיות ממונו רב, כמו"כ העשיר בכבודו, מחלק הוא כבוד לאחרים ומכיר במעלתם. עוד הזכיר בשבח העצום של קהילה המתאחדת להיות תחת קורת גג אחת, שע"י כוח הציבור זוכים לעבודת ה' ביתר שאת, כאשר איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק – לעבור את תהפוכות החיים וקושי הנסיונות לכל אחד באשר הוא.
הדברים עשו רושם רב על בני הקהילה, וקמו מתוך הקהל בני התורה, להביע את רחשי הלב לגודל השמחה, שזכו למנות עליהם איש על העדה, אשר ידו בכל חלקי התורה והיראה, וכבר איתמחי גברא בהנהגת קהילה, ומעתה יתרומם כבוד התורה, בכל ציבור בני השכונה, לעלות בסולם היראה, ולעשות דבר ה' זו הלכה.
תפלת שחרית התקיימה בבהמ"ד אמרי משה, בהשתתפות בני הקהילה. ולאחר מכן נערך קידוש לכבודה של תורה, בהשתתפות רבני השכונה המרא דאתרא הגאון הגדול רש"צ רוזנבלט שליט"א הגר"מ סילמן שליט"א רב שלב ב' בשכונה והגר"ע היימן שליט"א רב קהילת דרכי שמואל, כיאה ונאה לכבוד בני התורה.
הרב שליט"א דרש בפני הקהל הרחב והזכיר נשכחות בהיותו צעיר לימים כאשר קיבל הדרכה והכוונה בדרכי הלימוד והפסק מגדולי הפוסקים בדור האחרון, ועפ"י הכוונתם צועד הוא בדרכו להסדיר וללמד ההלכה על בוריה בכל מקום ופינה בתורה.
ניכר היטב את האושר הגדול הנסוך על פניהם של בני הקהילה במעמד כה נשגב עם גדולי התורה והיראה, וחשו כיצד בורא עולם מנהיגם בדרך הישרה לעמוד לפניו, לעובדו ולשרתו, ולקרוא בשמו לשם ולתהילה.
לאחמ"כ בשעת רעוא דרעוין נקרא מורנו הרב שליט"א לדבר דברי התעוררות בבית הכנסת "בני היכלא" כאשר התאספו קהל רב ושוררו בקול נעים שירות ותשבחות מתוך השתפכות הנפש ורוממות הרוח, כאשר ביני וביני דיבר הרב שליט"א בדברי התעוררות נפלאים לחזק הנפשות ולהלהיב הלבבות להיות מסור במסירות נפש לעבודת השי"ת, וביאר בתיאור מיוחד את מה שעשו חנניה מישאל ועזריה בימי נבוכדנצר, כאשר נמנעו מלהשתחוות לצלם על אף שעי"ז הכניסום לכבשן האש, ולא הובטחו כלל מהשי"ת שיצילם – ולמרות זאת עמדו מנגד בגבורה רבה נוכח הנסיון, וכמוהם כמונו בכל דור ודור קמים נסיונות רבים הן בגוף והן בנפש ובני התורה היקרים מתאמצים לעמוד בהם בגבורה, ובפרט כאשר מתאגדים להיות בקהילה אחת, כוח הציבור מסייע לכל יחיד ויחיד לעמוד בנסיונותיו הפרטיים.
לאחר השבת המרוממת החליטו בני הקהילה לייסד כבר מעתה שיעור קבוע בהל' טהרה עם פתיחת ימי השובבי"ם הבעל"ט. וכבר החלו ההכנות בקרב הציבור למעמד פתיחת בתי הוראה ברחבי השכונה.




















