יש מקומות המציינים גם את ימים ט"ז וי"ז אדר, ולא אומרים בהם תחנון. חסידים היו אומרים, כי זהו כח ה'הווא אמינא' בגמרא שהקשתה "ואימא שיתסר ואימא שיבסר", שמא אף בט"ז וי"ז אדר יוכלו לקרוא את המגילה. למרות שדחתה הגמרא "ולא יעבור כתיב", עדיין נשאר רושם בימים האלו, להמשיך בהם את כוח ימי הפורים.
אמר ה'חידושי הרי"ם', כי במצוות מלחמת עמלק נאמר "צא והילחם בעמלק מחר", ובמגילת אסתר נכתב "ינתן גם מחר ליהודים", ללמדנו שלא די במחיית עמלק לזמן מסוים בלבד, אלא שתהא המחייה לדורות, גם מחר ולמחרתו, ובפורים מקבל האדם כוח להילחם במלחמת עמלק האישית שלו – היא מלחמת היצר.
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'




















