28 שנים מלאו לפטירתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל (נלב"ע כ' אדר א' תשנ"ה).
למרות השנים שחלפו, שפתותיו של רבי שלמה זלמן עודן דובבות, ופסקיו ממשיכים להיפסק. רבות נשמע את המשפט "רבי שלמה זלמן פוסק".
רבי שלמה זלמן היה נוהג להגיד: "אינני אוהב סיפורים על מעשים טובים יוצאי דופן – שהרי אין אדם יכול לעשות כמותם. סיפור שאפשר לחקותו ולעשות כמותו – את זה אני אוהב".
ועל כך יעיד הסיפור הבא הנוגע מאוד לימים אלו: בא אליו יהודי שחלה ל"ע, ושאלו כיצד לעורר רחמים על עצמו. ענה לו הגרש"ז: אומר לך מה הייתי בעצמי עושה במצב כזה. מחזק עצמי באמירת מאה ברכות, שהמילה 'ברוך' תהיה כראוי, מלת 'אתה' כראוי, וכן אמירת 'השם' כמו שצריך לומר את שם השם. ואם אצליח בזה, עבורי זה דבר הכי גדול".
ומסופר שבעת שאמר רבי שלמה זלמן דברים אלו, האדימו פניו, כאילו זה עתה מזכיר את שם השם.
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'




















