היום חל היא"צ של מרן הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצ"ל ראש ישיבת "תורה אור" (נלב"ע כ"ז אדר תשע"ב).
רבי חיים פנחס היה ידוע באהבתו לכל יהודי, וברגישותו הרבה לכל אחד ואחד.
פעם בחתונה, מעדה ידו של המלצר, והרוטב נשפך על בגדו של הרב. המלצר נתקף בבושה עצומה על מה שגרם לגדול הדור, ולא מצא את המילים לבקש את סליחתו. הרב שיינברג הפך את המצב, והחל מיד לומר לו שהוא זה שהכשילו בלי משים, והחל מבקש את "סליחתו" על כך. במשך כמה פעמים במהלך השמחה קרא הרב למלצר וביקש את סליחתו המפורשת.
סיפור נוסף סופר, שבישיבה נעמד הרב שיינברג ממקומו. סבר אחד התלמידים, שהרב קם ללכת והזיז את הכסא מאחוריו. הרב לא הבחין בכך ושב להתיישב, ונפל, כשהוא סופג מכה חזקה בראשו. הוא הבין מיד את הרגשתו הנוראה של התלמיד וקרא מיד לעברו,"הכל משמים לא קרה לי ב"ה שום דבר", והוסיף בבדיחותא, "לא משנה מה עם הראש, העיקר מה שיש בפנים". באותה תקופה כאשר באו לספר את שיער ראשו ביקש להימנע. התלמידים התפלאו למה לא הסתפר כהרגלו, אך מאוחר יותר התגלתה הסיבה. הרב חשש שמא תתגלה המכה אחרי התספורת, ואותו תלמיד יתבייש על שגרם כזאת לרבו, לכן נמנע מלהסתפר עד שהמכה חלפה.
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'




















