באופן חריג ונדיר, כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שיגר מכתב מיוחד למרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, בו הוא מודה לו על השתתפותו בחתונה הגדולה של נכדו החתן ישראל מנחם נחום רוקח, שנערכה בשבוע שחלף בהיכל 'ארנה' בירושלים.
מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שבה הרבי מבעלזא משגר מכתב תודה לאורח שהגיע להשתתף בחתונות צאצאיו, מה שמלמד על הקשר וההערכה ההדדית שהיו בין שני גדולי ומאורי הדור מאחורי הקלעים, ושבאו לידי ביטוי בשבוע שחלף כאשר מרן ראש הישיבה הגיע לראשונה להשתתף בשמחת בית בעלזא.
ל'חדשות JDN' נודע כי כבר למחרת החתונה הופיעו במעונו של מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליחיו של הרבי שהעבירו מעטפה ובה מכתב התודה. כזכור, מרן הגרמ"ה התקבל על ידי האדמו"ר בחתונה במאור פנים מיוחד.
במכתב, כפי שנחשף כעת לראשונה ב'חדשות JDN', הרבי תיאר את מרן הגרמ"ה כ"מאור הגדול לממשלת התורה" והגדיר אותו: "מראשי מועצת גדולי התורה".
"שלום וברכה למע"כ ידידנו המאור הגדול לממשלת התורה, הרב הגאון המפואר הנודע לשו"ת, מרביץ תורה לאלפים, מוהר"ר משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה ומראשי מועצת גדולי התורה בדגה"ת, בני ברק יע"א", פתח הרבי את המכתב.
"הנני בזה להודות לו על טרחתו והופעתו להשתתף בשמחת נישואי נכדי שליט"א לברכנו ביום שמחת לבנו", המשיך מרן הרבי מבעלזא.
לסיום בירך הרבי את הגרמ"ה וכתב: "יתן לו השי"ת בריאות הגוף והנפש וחיזוק הכוחות לאורך ימים ושנים טובות, עוד ינובון בשיבה דשן ורענן יהיה להרביץ תורה לעדרים ולהעמיד הדת על תלה בלי שום מניעות ח"ו, ויזכה לראות רוב נחת מכל יוצ"ח מתוך הרחבת הדעת וטוב לבב וכט"ס".






















מה הסיפור???
הוא מריח את הכיוון
הניסוח הוא תמיד של המזכיר, הרב רינגל.
כל מילה מחושבת ע"פ כל כללי הדיפלומטיה
השאלה מי ניסח את המכתב..
הרי זה לא כתב יד של הרבי
מתיימר להשפיע על הפריימריז בדגל