ברוך דיין האמת: אבל גדול באנטוורפן עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הרה"ח רבי אברהם שפיצר ז"ל, גבאי בית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא בעיר, בגיל 55.
ל'חדשות JDN' כי בסוף השבוע האחרון, ר' אברהם פונה לבית החולים לאחר שחלה החמרה במצבו הרפואי. הרופאים ניסו להציל את חייו אך למרבה הכאב והצער, אמש החזיר את נשמתו ליוצרה.
ר' אברהם ז"ל היה מהדמויות החשובות והמוערכות באנטוורפן החרדית בכלל ובקהילת חסידי בעלזא בפרט. הוא היה חסיד משכמו ומעלה, ירא שמיים ומתמיד עצום ששקד על התורה בכל רגע פנוי.
לפרנסתו שימש כטבח בישיבת ווילרייק בבלגיה, שם היה מסור לתלמידים, כאשר במקביל לעבודתו, הוא למד עם בחורים, חיזק אותם ועודד אותם, ללא שום תמורה, לשם שמיים בלבד.
לפני כעשור הוא מונה לכהן כגבאי בית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא בעיר, והתמסר בכל מאודו הן לצרכי הכלל, והן לצרכי הפרט; כל אחד ידע שאצל ר' אברהם הוא יזכה לאוזן קשבת ויקבל כל סיוע שרק יידרש בכל תחום אפשרי.
התמדתו בתורה הייתה מפורסמת ומוכרת לכל ילד קטן בקהילה. כותב השורות עוד זוכר מימי הילדות את ה"ריתחא דאורייתא" שהרעידה את כותלי בית המדרש מדי שבת אחה"צ, כאשר ר' אברהם ישב עם אחיו הרה"ח ר' אהרן, ולמד איתו במשך שעות.
לפני כשנה חלה במחלה הנוראה, ל"ע, והתמודד עם הייסורים באמונה ובגבורה. למרות המחלה שנתנה בו את אותותיה, הוא המשיך לפקוד את בית המדרש, המשיך לדאוג לכל אחד ואחד, והמשיך לנסוע עם האופניים הכל כך מזוהים איתו.
הוא הותיר אחריו את אלמנתו, בת הרה"ח ר' ישעי' שלום גרוס ז"ל, ואת ששת ילדיו, בהם נערה בת 17 שטרם נכנסה בברית הנישואין. אביו הרה"ח ר' מנחם שפיצר יושב שבעה בביתו בלונדון, אנגליה.
מאות מתושבי העיר באו לחלק לו כבוד אחרון. המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף, ודייני בעלזא בעיר, ספדו לו בכאב וביגון. העסקן הרה"ח ר' אליעזר רייצר נפרד ממנו בשם הקהילה האבלה.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.




















