במהלך השיחה השבועית בישיבת 'אהבת תורה – וויצמן' שבטלזסטון, נשא ראש הישיבה, הגר"מ וויצמן שליט"א דברים נוקבים, כשהוא מציב מראה חדה מול המציאות המורכבת בה אנו שרויים.
בקו ברור ובלתי מתפשר הדגיש ראש הישיבה, כי לא בנשק ולא בכח הזרוע ננצח – אלא רק בכח התורה. "אין ישראל נגאלין אלא בפינו – בפיו של העם, בפיו של הלומד, בפיו של בן הישיבה. אנחנו כל כולנו תלויים אך ורק בפיו", אמר.
"אני רואה בחורים שיוצאים בזמן האזעקה לחצר הישיבה, להביט על היירוטים, הם עומדים ומשתוממים, מחניקים קריאות התפעלות. מעבר לסכנה הכרוכה בדבר, והרי מדובר כאן ב'ונשמרתם' הכי מפורש שיש! – יש פסול לא פחות חמור".
הגר"מ וויצמן המשיך וזעק: "הבחורים עומדים ומסתכלים בהערצה על היירוטים. רואים כיצד כביכול מצילים אותם. אבל האמת היא שכאשר אתם עומדים בחוץ ומסתכלים על היירוטים, במקום ללמוד עוד שורת גמרא במקלט – אתם מונעים מהיירוטים לפעול את פעולתם! אתם המגן האמיתי של עם ישראל – לולא לימוד התורה, היירוטים לא יירטו! בחור צריך להאמין בזה בלב שלם!".
"כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה – זה הדבר הכי פסול ושורש כל הבעיות. בחור צריך לזכור שבסיעתא דשמיא יש לנו צבא חזק, יש לנו עם חזק, אבל העם הזה צריך את בני התורה כדי לנצח. זכות לימוד התורה היא שעמדה לנו מאז ומעולם, וככה גם היום!".
בהמשך שיחתו הביא את דברי החתם סופר בביאורו לפסוק "עם כַּלָּבִיא יָקוּם" (במדבר כג), שממנו למד: "כי לא בכח יגבר איש" – לא הכוח החומרי יכריע, אלא העוצמה הרוחנית, המתמדת והטהורה של עמל התורה.




















