הגר"צ פרידמן מרבני הפלג התבטא בעקבות המעצרים האחרונים ואמר כי על הציבור להשתתף בהפגנות בבני ברק וירושלים על מעצר לומדי התורה, "מלחמת החשמונאים בגזירות אנטיוכוס התחדשה", אמר. "גדודי החשמונאים עורכים היום שתי הפגנות, אחת בירושלים ואחת במרכז".
בדבריו עורר את הציבור לצאת ולמחות נגד ביזוי לומדי התורה."כל אחד חייב להצטרף בזה. להוי ידוע, שהיועצת המשפטית שלחה לבג"ץ הודעה, שהמדינה ממעטת בגיוס בגלל שהיא מפחדת מהפגנות. זאת אומרת שכל מי שמשתתף בהפגנה מונע גיוס! איך אפשר לעמוד בצד? "למה ישבת בין המשפתיים לשמוע שריקות עדרים". כל אחד שמשתתף בהפגנה מונע מעצרים, ומי שלא משתתף גורם למעצרים, כדברי הפסוק 'כל המתרפה במלאכתו אח לבעל משחית', מי שמתרפה ולא מצטרף לחשמונאים למלחמה בגזירות אנטיוכוס הוא אח של אנטיוכוס, כולם צריכים לבוא להשתתף בהפגנות וה' יתברך יצילנו מידם".
מרן ראש הישיבה רבי משה צדקה שליט"א התבטא מוקדם יותר: "איך אפשר שבן תורה שרוח השם פועמת בקרבו שלא ייצא לרחובה של עיר למחות כנגד ביזוים של לומדי התורה – נזרי הבריאה שמושפלים עד עפר בארץ הקודש".




















