הגאון רבי אהרן בירנצוייג שליט"א מרבני ישיבת מיר, עלה למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו, ובדבריו סיפר הרב בירנצוייג על תלמידיו שברחו מהתופת, הפיגוע הנורא בצומת רמות, ומה התעוררו מזה הבחורים עמלי התורה.
להלן הדברים המלאים:
הגר"א בירנצוייג: בחורים התעוררו מזה לקראת ראש השנה, תמיד ראש השנה היה אצלם חלק מסדר של השנה, הם מרגישים שהם צריכים לבקש בראש השנה בקשות פרטיות, הם חווים יותר את האסונות, מה הצורה שראוי לבקש בקשות.
הגר"ד לנדו: מה שמרגישים.
הגר"א בירנצוייג: איפה, באיזה חלק בתפילה.
הגר"ד לנדו: לא יודעים באיזה מקום אבל מבקשים, מה שהלב אומר, הלב וראש אומר.
אחד הנוכחים: מותר לבקש בראש השנה בקשות פרטיות.
הגר"ד לנדו: אנשים כאלו מוכרחים לקבל, אני אומר את זה, יש בהלכה, אבל מצב כזה שאדם מזועזע זה לא פשוט, לא כל אחד דומה לשני, הלכה בצורה ברורה אני לא יודע צריך לדון בזה, אבל מצב כזה שעבר כזה דבר, מוכן, אחרת אין לו ראש השנה, יש לו אבל לא זה…
הגר"א בירנצוייג: כל השנה היתה שנה לא רגילה, אז כל אחד שמגיע לראש השנה מתעורר מה עברנו השנה..
הגר"ד לנדו: נכון, נכון מאד אמת.
הגר"א בירנצוייג: אז כל אחד שמרגיש מה שעברנו השנה זה מתאים שיבקש באופן יותר פרטי בראש השנה.
הגר"ד לנדו: זה נכון, צריך לשאול את המוצי"ם את הפרטים שאתם מדברים, אבל אני חושב שאם יתנו לי שאין כאן שאלה הלכתית כל כך, מוכרחים מצבים כאלו מיוחדים.
הגר"א בירנצוייג: שהראש ישיבה יברך, הבחורים ביקשו, הגעתי מיוחד.
הגר"ד לנדו הגיב בתמיהה: אני יברך?.
הנכד: בשליחות הבחורים, יש הרבה בחורים מבוגרים שיש לו קשר איתם, ברכות לזיווגים הגונים ולשנה טובה.
הגר"ד לנדו: אם יהיה מעומקא דליבא ותענו אמן, אז זה יהיה בסדר, יש כלל ידוע, את הסיפור עם רבי חיים, אני מאחל מעומקא דליבא שיהיה להם כל טוב סלה, ואמרו אמן.
הגר"א בירנצוייג והנוכחים השיבו אמן.
הגר"ד לנדו הוסיף וברך בחמימות את הגר"א בירנצוייג: כל טוב, גוט יאר כתיבה וחתימה טובה.




















