לרגל ימי האלול, נערך בהיכל ישיבת 'שכר שכיר' מבצע חיזוק מיוחד על לימוד התורה, בדגש על סדרי הישיבה ביום שישי ובשבת קודש.
תלמידי הישיבה הופתעו לגלות בלוח המודעות של הישיבה, כי זכו לקבל אגרת אישית שנכתבה במיוחד עבורם על ידי מרן עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, אשר פינה מזמנו לכתוב דברי חיזוק לתלמידי הישיבה.
להלן המכתב המלא:
בס"ד, י"ז אלול תשפ"ה
הנה שמעתי מידידי ראש הישיבה הגאון רבי מנחם צבי ברלין שליט"א, שסיפר לו מרן הגאון רבי זלמן סורוצקין זצ"ל על חמיו מרן הגאון רבי אליעזר גורדון זצ"ל (ראש ישיבת טעלז) שפעם אחת כהיה בלונדון נקרעו נעליו, והוצרך לילך לסנדלר שיתקנם.
כשהבחין הסנדלר בראש ישיבת טעלז, פרץ לפתע הסנדלר בבכי נורא ללא הפוגה, כששאלו הגר"א גורדון מדוע הנך בוכה, הזכירו הסנדלר כי למדו יחדיו בישיבה בחברותא, באמרו: 'שנינו ישבנו ולמדנו באותה התמדה, ובכל זאת ראה מה יצא ממך ומה יצא ממני, עד שאני כעת מתקן נעליך'…, סיים הסנדלר בבכי על מר גורלו.
השיבו הגר"א גורדון: 'יסלח לי מר, אך הבדל רב היה בינינו, אתה בימי שישי ושב"ק לא למדת, אלא חיפשת לעצמך חופש ופורקן מעמל השבוע. ואני ניצלתי את ימי שישי ושב"ק, ומזה גדלתי וצמחתי'!
למדים אנו מזה, כי גם בחור בן עליה המנצל היטב את ימות השבוע לעמול ולהתייגע בתוה"ק, אך אם ביום שישי ושב"ק מתבטל ומתרפה מלימודו, הרי שח"ו יתקיים בו 'אם תעזבני יום – יומיים אעזבך' (רש"י דברים יא, יג, ומקורו מירושלמי ברכות פ"ט ה"ה), וכל המשך צמיחתו והצלחתו הרוחנית מוטלת בספק.
לכן הנני לשבח ולרומם את תלמידי ישיבת 'שכר שכיר' המצויינים, אשר נדברו יחדיו לחזק ולהוסיף עוז ותעצומות בסדרי הישיבה ביום שישי ובשבת קודש, והוא דבר גדול ועצום, ובוודאי קוב"ה מראה לפמליא דיליה ומשתבח באותם בני עליה שמחזיקים את העולם בזמנים שהתורה רופפת, ואתם נוטלים שכר כנגד כולם, ותגדלו תלמידי חכמים מופלגים, ותזכו ללמוד וללמד את כל דברי התורה הזאת, וימלא השי"ת כל משאלות לבכם לטובה ולברכה.
את מכתבו סיים עמוד ההוראה בחתימת כתב יד קדשו: 'מברככם באהבה', מקום חתימתו של עמוד ההוראה.
אחד מתלמידי הישיבה מספר לנו, כי מכתבו של מרן הרב זילברשטיין עורר הדים רבים בישיבה כולה, כאשר בלוח המודעות המכתב נתלה ברוב כבוד והדר לצד מכתבו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אריה לוי שליט"א, חבר מועצגה"ת.
"בשבת האחרונה, פרשת כי תבא", הוא מספר: "היה אש של שטייגען ביום שישי ושבת, הבית מדרש היה מפוצץ מפה לפה, והרגישו חיזוק גדול לקראת השבתות האחרונות של השנה, בפרט לאחר שזכינו לקבל מכתב חיזוק מיוחד ממרן הרב זילברשטיין, שנגע בנקודה הרגישה, על כך שכל בחור רוצה לעלות ולצמוח, ואם הוא מזניח את ימי שישי ושבת, ופחות לומד, הרי שכל המשך עלייתו הרוחנית מוטלת בספק".




















