הדים נרחבים בציבור החרדי על כל גווניו וקהילותיו, לנוכח קריאתו הנרגשת של מרן 'עמוד הישועות' הגאון הגדול רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, שיצא בהודעה מצולמת והקליט בקשה נרגשת אל כלל הציבור להתגייס ולהקים קרן עבור משפחת שרלין מבית שמש, שנותרה מיותמת מאם, כדי לסייע ולבנות את עתידם של שבעה יתומים קטנים.
"בטח שמעו כולם על האסון הגדול של משפחת שרלין מבית שמש", אמר ראש הישיבה שחושף בהודעה כי המנוחה ע"ה היתה אחיינית שלו. "בפטירת הגברת שרה, אחרי מחלה קשה, נפטרה והשאירה שבעה יתומים רכים. מוכרחים לעזור, מוכרחים לעזור להם להקים קרן".
מרן הדגיש כי ההשתתפות בקרן איננה עוד מצווה רגילה, אלא זכות מיוחדת בימים של ערב יום הדין: "זו מצווה מאוד חשובה, וזו זכות גדולה לפני יום הדין. אני בטוח שכל מי שיתרום לקרן הזאת, יזכה הוא וכל בני ביתו שיהיה להם ברכה והצלחה, שיזכו לשנה טובה ולכתיבה וחתימה טובה".
ובמילים נדירות אף הוסיף והבטיח: "זה מובטח להם – שכל מי שיתרום לקרן הזו, יזכה שימלא הקב"ה משאלות ליבם לטובה".
הקרן מוקמת בימים אלו על ידי 'קופת העיר', על פי בקשתו הישירה של ראש הישיבה, במתכונת של "לכתחילה" – התחייבות בסך 100 שקלים לחודש למשך 36 חודשים, אך כמובן שכל סכום וכל השתתפות מתקבלים בברכה.
מאחורי הקרן עומדת טרגדיה קשה: מרת שרה שרלין ע"ה, אם צעירה בת ארבעים בלבד, בתו של הגאון רבי מיכאל בן שלמה שליט"א, מראשי ישיבת 'כנסת יחזקאל' באלעד, ורעייתו של הגאון רבי אברהם משה שרלין שליט"א, בנו הבכור של הגאון הגדול רבי צבי שרלין שליט"א, רבה של שכונת רמת אשכול בירושלים.
לאחר מאבק ממושך במחלה קשה נפטרה הגב' שרה ע"ה, והותירה אחריה שבעה יתומים – מן הבכור בן השמונה־עשרה ועד לקטנה בת השלוש וחצי.
הקריאה המיוחדת של מרן ראש הישיבה שליט"א, וההבטחה הנדירה שצורפה אליה, הפכו את קרן משפחת שרלין למוקד התגייסות ציבורית רחבה. ב'קופת העיר' מציינים כי הפעם לא מדובר רק בסיוע למשפחה יתומה – אלא גם בהבטחה שמי שיתמוך יזכה לשפע של ברכה והצלחה בכל ענייניו.




















