בצער רב ובשיברון לב התקבלה בשעה האחרונה הידיעה המרה על הסתלקותו לגנזי מרומים של הגה"ח רבי נתן ליברמנש זצ"ל, מנקיי הדעת שבירושלים ומעמודי התווך של חסידות ברסלב בדור האחרון.
רבי נתן זצ"ל היה ידוע כאחד הדמויות המאירות והשורשיות ביותר בעולם החסידות. כל חייו היו מקשה אחת של עבודת השם בדרכו של רבי נחמן מברסלב זיע"א, מתוך ענווה קיצונית, התבודדות והתלהבות דקדושה שלא פגה גם בשנותיו המאוחרות.
הוא שימש כתובת לאלפי שבורי לב ומחפשי דרך, שהגיעו להתחמם מאורו ולקבל עצה ותושייה. שיחותיו והדרכותיו בעבודת השם היו לשם דבר, כשהוא מחדיר בשומעיו אמונה פשוטה ושמחה יהודית אמיתית, גם בתנאים הקשים ביותר.
עם פטירתו, איבדה חסידות ברסלב את אחד מ"זקני החבורה" המובהקים, מי שהעביר את המסורת הצרופה מדור לדור בדייקנות ובמסירות. תלמידיו מספרים על דמות שהייתה כולה "ספר מוסר חי", אדם שבורח מן הכבוד וחי בפשטות מוחלטת, בעודו נושא על כתפיו את משא הדור.
"וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם". עולם החסידות איבד היום מגדלור של אמת, איש שכולו תורה, תפילה וגעגועים לבורא עולם.בשעה זו נערכים הסידורים האחרונים למסע הלוויה, בהשתתפות אלפי חסידים ומעריצים הצפויים להגיע מכל רחבי הארץ לחלוק לו כבוד אחרון.
יו"ר שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש: "אבד חסיד מן הארץ. בצער עמוק ובלב רוטט קיבלנו את הבשורה הקשה על הסתלקותו לגנזי מרומים של האי חסידא ופרישא, עובד השם בלב ונפש, מזקני וחשובי משפיעי חסידות ברסלב, הרה"ח רבי נתן ליברמנש זצוק"ל, אשר במשך עשרות שנים הפיץ את תורת ברסלב והיה מגדלור של אמונה להמוני מבקשי השם.
"רבי נתן זצ"ל לא היה רק 'משפיע' המורה דרך לרבים, אלא אב רחום ובעל לב שומע, שהיה לעזר ולעצה לכל נדכא וקשה יום. ראינו אותו עומד בדמעות שליש ונושא תפילות חמות לישועת עם השם, כשהוא נושא על לבו הטהור את צרתם של ישראל בערגה ובתחנונים. הסתלקותו היא אבידה גדולה לעולם החסידות בכלל ולחסידי ברסלב המעטירה בפרט. יהי רצון שיהיה מליץ יושר עבור כלל ישראל, וזכותו תגן עלינו".
חבר מועצת העיר בית שמש, נציג חסידות ברסלב, אברהם נחמן פרנקל, נכדו של הרה"ח רבי נתן ליברמנש זצוק"ל, מסר: "נפלה עטרת ראשינו. בלב שותת דם ובדמעות שליש, אני מבכה את הסתלקותו לגנזי מרומים של זקני ומורי, עטרת ראשינו, שריד לדור דעה, הרה"ח רבי נתן ליברמנש זצוק"ל. זכיתי לינוק מברכי אמונתו ולראות מקרוב איך חי עובד השם באמת, בתמימות ובפשיטות המאירה של ברסלב. סבא רבי נתן זצוק"ל לא היה רק עמוד התווך של משפחתנו, אלא אבא רוחני להמוני חסידי ברסלב שמצאו אצלו תמיד נחמה, עצה ותושייה".
"הוא היה מגדלור שהפיץ את אורו של רבינו הקדוש הננמ"ח זיע"א, והפיח טל של תחייה בנפשות עייפות בדרכו המיוחדת ובמאור פניו. מי שלא ראהו בשעת תפילתו, בהשתפכות הנפש כבן המתחטא לפני אביו, לא ראה עבודת השם מימיו. דמעותיו הטהורות שנשפכו כמים על גאולת עם ישראל ועל צרת הפרט, חקוקות בליבי לעד כצוואה חיה. זכיתי שסבא לא היה רק מורה דרכי האישי, אלא המצפן הרוחני שעל פיו אני משתדל לצעוד בכל שליחותי הציבורית למען הכלל והפרט. יהי רצון שנשמתו הטהורה תעלה ותעורר רחמי שמיים על כלל ישראל, שיזכו לראות בנחמת ציון ובישועת עולם במהרה, כפי שהיה מתחנן ומצפה כל ימיו".

הלווייתו של הרה"ח ר' נתן ליברמנש זצ"ל תצא בשעה 16:45 מבית המדרש הגדול דחסידי ברסלב במאה שערים לעבר הר המנוחות.






















מה זאת המודעה אבל הזאת? הר'.. ז"ל על אחד מגדולי ישראל! כנראה ביקש כך בצוואתו, כפי שברח כל ימיו מהכבוד