התחבורה הציבורית מבית שמש ואשדוד לצפון הארץ משתדרגת. מהשבוע הבא (28 במאי), יופעלו שני קווי שירות בינעירוניים חדשים, 885 מאשדוד ו-887 מבית שמש לעיר צפת דרך עפולה ומירון.
הקווים החדשים התפצלו מהקווים הוותיקים 985 ו-987 שנסעו עד השבוע דרך עפולה ומירון, וכעת יעברו דרך חצור בלבד, לצד הקווים החדשים שיעברו בעפולה ומירון בלבד מבלי לעבור בחצור. פיצול הקווים לשני קווים בינעירוניים חדשים, מקצרים ומשפרים את זמני הנסיעה עבור הנוסעים בצורה משמעותית.
במסגרת מהפכת התחבורה הציבורית שמקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יאפשרו הקווים החדשים לנוסעים מאשדוד ובית שמש להינות מתחבורה ציבורית מהירה, ישירה ונוחה.
קו 885 החדש ייסע במסלול של קו 985 כיום ומשם ימשיך לעפולה, מירון וצפת. הקו החדש יפעל ביום חמישי מצפת לאשדוד בשעה 12:15, ביום שישי בשעות 07:30 ו-12:15 ובמוצאי שבת 22:10. בכיוון ההפוך, מאשדוד לצפת, יפעל הקו ביום חמישי בשעה 17:15, ביום שישי בשעה 12:15 ובמוצאי שבת בשעה 22:10. קו זה לא יגיע לצחור.
קו 887 החדש ייסע במסלול קו 987 המוארך כיום ומשם ימשיך לעפולה, מירון וצפת. הקו החדש יפעל ביום חמישי מצפת לבית שמש בשעה 10:20, ביום שישי בשעה 08:15 ובמוצאי שבת 22:10. בכיוון ההפוך, מבית שמש לצפת, יפעל הקו ביום חמישי בשעה 15:20, ביום שישי בשעה 12:45 ובמוצאי שבת בשעה 22:10 ו 02:30. קו הזה לא יגיע לצחור.
קו 985 יפעל בכל ימות השבוע. הקו ייסע במסלולו הרגיל בעיר אשדוד ומשם ימשיך במסלול מהיר דרך כביש 6 לחצור ולצפת בשני כיווני הנסיעה. הקו לא ישרת עוד את מירון ועפולה.
קו 987 יפעל בכל ימות השבוע. הקו ייסע במסלול מוארך בעיר בית שמש מהמסוף ברחוב זכריה הנביא דרך הרחובות אליהו הנביא, ישעיהו הנביא ונחל קישון ומשם ימשיך במסלולו הרגיל בתוך העיר. הקו ימשיך במסלול מהיר דרך כביש 6 לחצור ולצפת בשני כיווני הנסיעה.
הקו לא ישרת עוד את מירון ועפולה.
הקווים החדשים נועדו לענות על הביקוש הגבוה בסופי השבוע עבור הנוסעים מאשדוד ובית שמש לאיזור הצפון.
אורי מקלב סגן השר לפיתוח חרדי במשרד רה״מ והתחבורה: "זה עוד אבן דרך נוספת בחיבור הקהילות החרדיות אל ערי הפריפריה לצד שיפור השירות ושיפור מערך הנסיעות בקווים הבינעורניים דבר ששמנו אותו כדגל מרכזי בשנה זו במשרד התחבורה, החיבור בין הערים יגביר את קישוריות בין הקהילות בערים אלו ויקל על התושבים להגיע ממקום למקום".
למען נוחיותכם אנא הזמינו מקום נסיעה מראש דרך מוקד טלפוני *3553 או דרך אתר נתיב אקספרס על מנת שנוכל להיערך בהתאם. למידע נוסף יש לפנות למוקד המידע הארצי של התחבורה הציבורית *8787.






















מה עם חיפה שירחיבו את הקו מבית שמש לחיפה הלוך וחזור לא רק ביום שיש ומוצאי שבת אלא גם כל השבוע!!!
רק חבל שהאוטובוסים האלה נוסעים רק ברחובות רמת בית שמש ולא בבית שמש עצמה.
דואגים רק לתושבי הרמה בבית שמש וחבל, בהחלט לא עיר שאמשיך לגור בה.
ב"ה לא חסר פקקים בבית שמש ועכשיו יתווספו עוד אוטובוסים למערך והעיר תתפוקק לגמרי.במקום לחשוב קודם איך לדלל את האוטובוסים מהעיר עצמה ע"י הקמת תחנה מרכזית שרק אליה ינותבו הבין עירוני,מוסיפים עוד ועוד אוטובוסים לפקקים שלא נגמרים.חלם כבר אמרנו?