היום 6 ימים לעומר

דוברות

עשרות מנהלי מוסדות חינוך בבני ברק בכינוס חירום במעונו של הגר”ש שטיינמן

במרכז הכינוס הוקרא מכתבו של רבנו מרן הגר”ד לנדו שליט”א: “בוודאי חובה על כל אחד ממנהלי המוסדות לעורר בקרב התלמידים והוריהם על החיוב לחזק את רשימת “דגל התורה” בעיר בני ברק ולהצביע אך ורק עבור רשימה זו, ללא יוצא מן הכלל לכל העדות והחוגים”
  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • האם גם הפרות ברפת אוכלות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • הקרקע האסטרטגית שנמצאת רגע לפני קפיצת הערך הגדולה

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • "מדוע יש אנשים שמשקיעים בשעונים ועטי יוקרה ?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לקראת המערכה הגורלית הניצבת לפתחה של היהדות הנאמנה בעיר התורה בני ברק, מערכה שתשליך על עתיד צביונה הרוחני והתורני של העיר למשך שנים רבות, כאשר לראשונה גודלו של ציבור בני התורה עומד למבחן בדמות ההתמודדות העצמאית ברשימת “דגל התורה” למועצת העיר, כפי שהורו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א, כשבין היתר מונח על כף המאזניים עתיד חינוך ילדינו ועתיד בתי החינוך של ציבור בני התורה בעיר, התכנסו ובאו אמש עשרות מנהלי הת”תים אל מעונו של הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט”א, ראש ישיבות ארחות תורה וחבר מועצת גדולי התורה, לשמוע דברי הוראה והדרכה ברורים על חובת מנהלי המוסדות בעת הזאת, להצלחת המערכה.

את הכנס פתח בחרדת קודש הרב זאב שכטר שליט”א מקורבו של הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן שליט”א, שהנחה את המעמד ואמר בדבריו: “התכנסנו כעת במעונו של מרן ראש הישיבה, בנוהג שבעולם מתכנסים בערבי בחירות לרתום את הציבור. אבל הציבור כאן לא היה צריך תמיד להירתם, כי הוא אמון על “ועשית ככל אשר יורוך”. אך היות והבחירות האלה הינם על כמות בני התורה הנמצאים בעיר, ובהתאם לכמות המנדטים שיגיעו – יחולקו המשאבים, ואנחנו כציבור בני תורה נמדדים בכמות על כל המשתמע. לכן, גם אלו שזכו להגיע כאן לחדר הזה, הפעם מבינים שזה אחרת”.

במרכז הכינוס הובא מכתבו של רבינו מרן הגאון רבי דב לנדו שליט”א על ידי הגאון רבי שמואל הלוי שליט”א מנהל תלמוד התורה הוותיק בבני ברק “תשב”ר חזון איש”.

במכתבו כתב מרן שליט”א
בס”ד
למנהלי המוסדות שמחנכים את בני ובנות ישראל המתכנסים היום בבית הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט”א.
זכות גדולה היא כל כינוס שהוא לשם שמים, ובפרט כינוס זה שכל מטרתו הוא חיזוק היידישקייט והתורה, וצביונה של עיר התורה בני ברק.
בוודאי חובה על כל אחד ממנהלי המוסדות לעורר בקרב התלמידים והוריהם על החיוב לחזק את רשימת “דגל התורה” בעיר בני ברק ולהצביע אך ורק עבור רשימה זו, ללא יוצא מן הכלל לכל העדות והחוגים, ובמיוחד במערכה הזו שהיא מבחן גדול לכוחם של השומעים לדבר התורה, והחלשות במספר המצביעים ל”דגל התורה” יכולה להזיק מהרבה בחינות.
ובוודאי זכות זו יעמוד לימינכם, לזכות לשפע ברכה והצלחה, נחת מהילדים והתלמידים ולכל הברכות הכתובות בתורה למסייעים לתורה ולומדיה.
אור לי”ג אד”א תשפ”ד
דוב לנדו

הכרת הטוב לנציגינו

הגאון רבי אליהו פרידלנדר שליט”א מנהל תלמוד תורה “תורת אמת” עורר את הציבור לעשות ועשית ככל אשר יורוך. ואנחנו מנהלי המוסדות יש לנו הכרת הטוב לנציגים שעומדים לימיננו בכל עת והם כעת ממתינים שנעזור להם ואנחנו חייבים לעשות זאת כעת. בהמשך דבריו התייחס לאווירה שצריכה להיות בקרב תלמידי התלמודי תורה בעת הזו של הבחירות.
ככל שכוחם יגדל הם יוכלו לעזור יותר

הגאון רבי שלמה וולף שליט”א מנהל סמינר הרב וולף נשא דברים קצרים: “נתכנסנו כאן במעונו של מרן ראש הישיבה שליט”א לחזק את רשימת דגל התורה שהם נציגים ידועים ומנסים תמיד לעזור לנו לרווחת המוסדות ולטובת הציבור. ובוודאי שכלל שכוחם יגדל הן יוכלו יותר לעזור לנו. ואת זה יכולים להעיד כל מנהלי המוסדות על האוזן קשבת ועל הסיוע הגדול שאנחנו מקבלים מידי יום מנציגי דגל התורה, אבל הכל כמובן תלוי בגודל שיהיו.”

משא מיוחד נשא בכינוס הגאון רבי אליהו אלקיים שליט”א משגיח ישיבת ‘דעת חיים’, שעשה מאמצים רבים להגיע ולהשתתף בכינוס לכבודם של עולם התורה ובמיוחד לאלו שמסייעים לבני התורה מכל העדות והחוגים, בדבריו אמר שהוא מגיע כשליח, כדי לומר שאנו כציבור בני התורה מרגישים שככל שהנציגים ספוגים יותר בדעת תורה הם יותר פתוחים לפניות המוסדות ומבינים את החשיבות של קיום המוסדות. ולכן חובה עלינו שיהיו כמה שיותר נציגים עם יותר דעת תורה שיבינו אותנו יותר ואת הצרכים שלנו.

את המשא המרכזי נשא הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט”א שאמר בדבריו: באבות הלל אומר אל תפרוש מן הציבור. וביאר רש”י אל תפרוש אלא השתתף עמהם בצרתם, כדי שתשמח עמהם כמש”כ שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה.

וכמו שכתוב בגמרא בתענית בזמן שהציבור שרוי בצער, אל יאמר אדם אלך לביתי, ואוכל ואשתה, ושלום עליך נפשי וכו’ אלא יצער אדם עם הציבור, שכן מצינו במשה רבינו שציער עצמו עם הציבור שנאמר וידי משה כבדים ויקחו אבן וישימו תחתיו וישב עליה, וכי לא היה למשה כר אחד או כסת אחת לישב עליה, אלא כך אמר משה הואיל וישראל שרויים בצער, אף אני אהיה עמהם בצער, וכל המצער עצמו עם הציבור זוכה ורואה בנחמת ציבור.

והנה צריך לדעת לאיזה ציבור הכוונה שלא יפרוש מהם, אם ציבור של אנשים לא טובים ודאי שצריך לפרוש ולהתרחק מהם, אלא הכוונה לציבור של אנשים טובים יראים ושלמים, ולמה שירצה לפרוש מהם הרי מה שהם צריכים גם הוא צריך.

ומסתמא הכוונה שהם צריכים הרבה דברים כגון בית הכנסת ומקווה ותלמוד תורה וחיזוק הדת ושאר צרכי ציבור. אבל הוא כבר אינו צריך את זה ומסודר בכל הענינים ולכן אינו רואה צורך לטרוח עם הציבור, או שהולך לטרוח עם ציבור אחר שבראש דאגותיו צרכים אחרים, וע”ז אומר התנא אל תפרוש מן הציבור, ואל תהי’ שונה מהציבור שאתה נמצא בו, ואמרו חז”ל שלעולם יהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות.

בהמשך דבריו האריך על עונשו של הפורש מן הציבור, והביא גם ממס’ דרך ארץ שכתוב שם “אל תהי’ יושב בין העומדים ולא עומד בין היושבים, לא שוחק בין הבוכים ולא בוכה בין השוחקים” ובודאי מדובר שיש לו סיבה להיות שונה, ואעפ”כ אומרים לו אל תפרוש מן הציבור שאתה בתוכו.

ובפרשת השבוע שקראנו כתוב בהקמת המשכן על כל הדברים ועשית, ועשית מנורה ועשית שולחן וכו’ ורק על הארון כתוב ועשו, וביארו חז”ל במד”ר ( ל”ד) שזה משום שבארון היו לוחות הברית ובתורה צריכים כל ישראל להיות שותפים, ואיתא בסוף כתובות שמי שאין לו שייכות לתורה לא יזכה לתחית המתים.

כעת בבחירות האלו שיתקיימו בשבוע הבא תהיה הזדמנות לכל אחד להשתתף בחיזוק התורה והמצוות, ולכן חובה גדולה על כל אחד ואחד מהנמצאים כאן וגם שלא נמצאים כאן לעורר ולהוסיף מצביעים לרשימת דגל התורה. כפי ששמענו פעמים רבות מאבי מורי זצוק”ל שאמר “בידיכם להכריע לקידוש השם ולא לחילול השם” וכפי שאמר פעם אחרת על החובה להצביע בבחירות ולסייע ל’דגל התורה’: “אף אחד לא יכול לומר שזה לא הזמן כי עכשיו זה הזמן, מי שלא מצביע עובר על ‘לא תעמוד על דם רעך” ויעזור ה’ שיצליחו וירבו כבוד שמים.

לאחר מכן ענה הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט”א לשאלות המנהלים בענין מעורבות התלמידים והתלמידות בנושא הבחירות בתוך המוסדות, בתוך הדברים עמד רה”י שליט”א על כך שצריך להשתדל למנוע שנאת חינם ומחלוקת בתוך המוסד, והורה שיש מחויבות של הכרת הטוב להורים ותלמידים גם אלו שאינם משתייכים באופן טבעי לציבור בני התורה להצביע לרשימת דגל התורה ולא לפרוש מן הציבור.

דברי סיום דיבר ראש רשימת דגל התורה הרב מנחם שפירא שהסביר לנוכחים בצורה פשוטה שאנחנו למרות גודלנו העצום אנחנו נמדדים רק בששה נציגים, ואנחנו רוצים מאוד לעזור, ואנו רוצים לקבל בזכות ולא בחסד ואנחנו רוצים לעזור למוסדות אבל לא יכולים בגלל גודלנו. כולכם יכולים להשפיע על גורלכם, בידיים שלכם אתם תקבעו את הגודל שלנו כדי שלא נעמוד כמו עניים בפתח, ואת זה מוטל עליכם לעשות בימים הספורים שנותרו עד הבחירות.

בכינוס השתתפו כל מנהלי ונציגי הסמינרים בבני ברק, כלל מנהלי תלמודי התורה והישיבות בעיר, כשכולם יצאו עם תחושת שליחות לפעול ולהפעיל להצלחת המערכה להכפלת כוח הנציגות של “דגל התורה” במועצת עיריית בני ברק.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אני מקווה ובטוחה שהכוונה היא לא רק להצביע לדגל התורה אלא להיות שרויים באמתתתת בצער המשפחות של החטופים החללים הפצועים ולהתפלל עליהם מעומקא דה ליבא בצורה מסודרת ממסדית ואישית

כתבות חדשות באתר

הגדולה התגרשה – הקטנה חלתה באסטמה. ואז הגיעה הגאולה הפרטית שלהן
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
למעלה מ-90 אלף נפש: עשרות מיליונים בקמחא דפסחא הגדולה בעולם
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
לקראת שביעי של פסח: "זיווגים הגונים בזאת השנה"
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture