בפרקליטות החליטו להגיש כתבי אישום נגד 4 בדואים, שהשתתפו במהומות האלימות שהתקיימו בנגב לאחר שקק"ל נטעו שתילים סמוך לכפר הבדואי אל-אטראש. הארבעה, שנעצרו לאחר חקירה מאומצת של השב"כ ומשטרת ישראל, מואשמים בעבירות של טרור, חבלה ועוד.
בכתב האישום נגד ארבעת העצורים הבדואים נכתב, כי "בעקבות עבודות נטיעה של עצים שבוצעו במקומות שונים בנגב על ידי הקרן הקיימת לישראל, התפתחו הפרות סדר רבות והפגנות אלימות ברחבי הנגב, ובין היתר ביישוב שגב שלום, בתגובה לאותן נטיעות".
במהלך הפרות הסדר בשגב שלום, מתפרעים רבים הציתו צמיגים ופחים, יידו אבנים לעבר השוטרים, ניידות המשטרה, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר נקודת המשטרה בשגב שלום, ירו פצצות תאורה, חסמו צירי תנועה ועוד.
במהלך הפרות הסדר נפצע שוטר כתוצאה מירי זיקוק ונגרם נזק לניידות המשטרה. כמו כן במהלך הפרות הסדר, נגרם נזק רב לרכוש השייך למועצת שגב שלום, ובין היתר נתלשו מצלמות אבטחה, נשרפו עמודי תאורה, פחי אשפה ומתקנים של קרטונים וכן נשברו עצים.
כעת מאשימים בפרקליטות את מהראן אבו עדרה (20), בילאל אבו גליון (20), קארם בן טאלב קאדי (19) וישמעאל אלקאדי (20), בביצוע עבירות של טרור, התפרעות, עבירות נשק, נסיון הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, מעשי פזיזות או רשלנות, ועוד.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם, כי הנאשמים "יום אחרי יום יצאו להשתתף בהפרות סדר המוניות וביצעו מגוון עבירות חמורות ביותר כלפי אזרחים וכלפי שוטרים, תוך סיכון חיי אדם, הריסת רכוש והפגנת חוסר מוחלט של מורא הדין ואנשי אכיפת החוק".




















