דרמה במשפט נתניהו: ד"ר יפעת בן חי-שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ועדת תביעה במשפט, סיפרה היום (שלישי) בעדותה בדיון בתיק 4000 בבית המשפט המחוזי בירושלים, במשפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי "התחייבתי לומר אמת – החקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית, תוך הטלת מורא ופחד בתנאים אנושיים לא מקובלים שצריכים להטריד כל אזרח במדינה". בעקבות כך הפרקליטות ביקשה להכריז עליה עדה עוינת אך השופטת פרידמן-פלדמן סירבה לכך, ואפשרה לתביעה לבצע לה חקירה נגדית.
עדת התביעה הוסיפה כי "אני מחכה כבר הרבה מאוד זמן לומר את האמת". היא הסבירה שבמסגרת תפקידה הייתה כפופה לממשלת ישראל ולשר התקשורת. "אבי ברגר עמד בראשות ועדת האיתור שבחרה אותי לתפקיד. הוא היה מנכ"ל המשרד".
בהתייחסות לשאלה עד כמה ברגר הקפיד על ההפרדה בין המועצה למשרד התקשורת אמרה כי "התשובה מורכבת, הוא הקפיד על ההפרדה. כשזה הגיע לעניין שלשמו התכנסנו כאן, הוא השתמש בסמכותו לעקב ולמנוע ממני את ההתקדמות בעניין מיזוג בזק-יס. הוא עמד בראשות ועדת המכרזים, לא הייתה לנו עצמאות תקציבית. הגשתי בקשה לאישור ליועץ הכלכלי למועצה וזה נתקל בסחבת ללא אמצעים הגיוניים. זה נגרר".
התובעת יהודית תירוש: "מה אמרת על השאלה הזו בחקירה, זוכרת? כל מה שהסברת לגבי ברגר, את יודעת מה היו המניעים שלו?". בן חי-שגב: "אני יודעת בדיוק, הייתה אז מדיניות רגולטורית שלפיה אין לתת 'הטבות' לבזק בגלל הוויכוחים ועניינים משפטיים בין משרד התקשורת לבזק. לכן אמרתי, בהרבה מאוד מובנים הייתה פה הפרה של החוק. כי החוק עומד על כך שמשרד התקשורת יעמיד את האמצעים הנדרשים לפעילותה של המועצה".




















