בניסיון לפתור את המבוי הסתום שאליו נקלעו הצדדים, הגיעה היום (ראשון) משלחת סבא"א לאיראן. המשלחת, בהובלתו של סגן מנכ"ל סאבא"א מאסימו אפארו, נמצאת בביקור רשמי במדינה על מנת לערוך סבב שיחות עם בכירים בסוכנות האטומית של איראן.
במהלך החודשים האחרונים שיחות הגעין נמצאים במצב של קיפאון וללא התקדמות. בחודש שעבר המשנה למזכיר המדינה האמריקני, וונדי שרמן טענה כי "אנחנו נמצאים במבוי סתום". שרמן הוסיפה: "התגובה האחרונה של איראן להצעת האיחוד האירופי להחיות את הסכם הגרעין לא מקובלת עלינו".
סלע המחלוקת בין איראן למעצמות הוא נושא החקירה סביב שרידי האורניום שנמצאו באיראן. תיקי החקירה – שלפתיחתם ב-2019 תרמו לפי ההערכות הממצאים שהעבירה ישראל לסבא"א מ"ארכיון הגרעין" שגנבו סוכני המוסד ממחסן בטהרן שנה לפני כן – עוסקים במקורם של שרידי אורניום ממקור לא-טבעי בשלושה אתרים לא-מוכרזים באיראן, אף שחלקם עברו לפי החשד ניסיונות טיהור, וכן באתר רביעי שגם בו נתגלו עדויות על פעילות גרעינית לא-מוכרזת. הראיות הללו מחזקות את החשד שאיראן ניהלה לפחות עד 2003 תוכנית גרעין צבאית, כשבישראל טוענים שהמשיכה בתוכנית הזו גם לאחר מכן.
איראן, שמכחישה מכל וכל שהיא מנהלת או ניהלה אי-פעם תוכנית לפיתוח נשק גרעיני, דרשה לאורך המו"מ כי החקירות נגדה ייסגרו לפני חתימה על הסכם גרעין מחודש. אף שלפני כחודש טען גורם אמריקני כי הסירה את הדרישה הזו, בכירים במשטר האייתוללות הכריזו שהדרישה נותרה בעינה.




















