טנק בהסוואה. צילום: מתוך טוויטר
המלחמה באירופה: ברקע העמקת המתיחות עם ארה"ב ובעלות בריתה לאחר פלישתה לאוקראינה, רוסיה הודיעה היום (שלישי) כי תרחיב את צבאה ל-1.5 מיליון חיילים, ותיצור יחידות פיקוד חדשות סמוך ליבשת אירופה.
שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר היום כי "מבנים חדשים באזורי מוסקבה, סנט פטרסבורג וקרליה על הגבול עם פינלנד ייווצרו במסגרת התוכנית". לדבריו, השינויים הגדולים יתחילו השנה וימשכו עד שנת 2026. בנוסף, אמר כי יוקמו יחידות "עצמאיות" בשטחים האוקראינים שרוסיה סיפחה לעצמה.
צילום: מתוך טוויטר
בחודש שעבר אישר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את תוכניתו של שר ההגנה הרוסי להגדיל את הצבא מרמת היעד הנוכחית של 1.15 מיליון, עם זאת, הקרמלין לא הודיע על תאריך ביצוע המהלך. שויגו הודיע כי ההרחבה תתפרס על פני כל זרועות הצבא של רוסיה ותתואם עם אספקת נשק חדש כדי לצייד אותם.
בערוץ הטלגרם של משרד ההגנה הרוסי נכתב כי על פי התכנית הרוסית, רוסיה תיצור שלוש אוגדות חדשות של חי"ר ממונע ושתי אוגדות של חיל האוויר, המשלבות מספר יחידות צבאיות.
לחימה בשטח בנוי. צילום: מתוך טוויטר




















