צד חשוב להתיישבות היהודית: בית המשפט העליון דחה לפני זמן קצר הערב (רביעי) את עתירת ארגוני השמאל הקיצוני כנגד ההתיישבות ביישוב חומש, והורה על מחיקת העתירה. המחיקה מגיעה בעקבות ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, חוק שהובילה הקואליציה, והודעת המדינה כי בכוונתה להסדיר את ההתיישבות היהודית ביישוב חומש.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר, כי "סוף הצדק להופיע! כשהממשלה נותנת תושבות ברורות עם אמירה יהודית וציונית חד משמעית – התוצאה ברורה!. הממשלה הודיעה שהולכים להסדיר את הישיבה ולכן העתירה ההזויה של השמאל הקיצוני כנגד חומש הושלכה לפח האשפה של ההיסטוריה – העתיד הוא של חזרה ובניה מחדש של יישובי צפון השומרון".
"זהו צעד מוסרי ענק מאין כמותו בדרך לתיקון ההיסטורי, בדרך להקמת ישובי צפון השומרון מחדש, 18 שנה לאחר פשע הגירוש, ואיוולת עקירת ישובי צפון השומרון, עם ישראל מתקדם היום עוד שלב משמעותי בדרך לתיקון. מדינת ישראל קיבלה החלטה ממלכתית רשמית באמצעות כנסת ישראל להסיר את אות הקין, שכונה חוק ההתנתקות, מספר החוקים של מדינת ישראל", הוסיף.
מישיבת חומש נמסר: "ברך ה' האמת יוצאת לאור. בדיוק היום, בטו באב כולם מבינים שחומש ישוב מן המניין. בע"ה , הישיבה בחומש תפרח, הישוב יפרח והאור ימשיך להאיר בכל צפון השומרון. הכדור עובר היום לממשלת ישראל להשלים המהלך שהבטיחה – הסדרת חומש. גם היום לא נשכח, את תלמידי הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד ואת אנשי חומש עידודי זולדן הי"ד ושולי הר מלך הי"ד שרוצחיהם רצו לגרש אותנו מכאן – התשובה האמיתית לטרור – סיום הסדרת חומש ושאר ישובי צפון השומרון".




















