במסגרת הליך אכיפה סמוי שערכה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בשבועות האחרונים נגד אתר פסולת לא חוקי בסמוך ליישוב לקייה שבדרום, תועדו השלכות פסולת בנייה בשטחים הפתוחים תוך פגיעה בסביבה בניגוד לחוק.
בתחילת השבוע, פעלה המשטרה הירוקה של המשרד בשיתוף משטרת ישראל נגד נהג אשר השליך פסולת בנייה באתר. הנהג עוכב לחקירה והמשאית ששימשה לביצוע העבירות נתפסה. המשטרה הירוקה של המשרד הוציאה לבעל המשאית צו לניקוי השטח באופן מיידי, ופתחה בחקירה פלילית מול מנהלי האתר, במסגרתה צפויות חקירות נוספות של חשודים בביצוע העבירות הסביבתיות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, והמשרד להגנת הסביבה מקדמים חוק לטיפול בפסולת בנייה, אשר יביא לצמצום והפסקת השלכות הפסולת הלא חוקיות בשטחים הפתוחים, תוך מעקב ופיקוח על משאיות המובילות פסולת בנייה. המשרד נחוש לקדם את החקיקה ולהביא להפסקת המפגעים הסביבתיים והפגיעה בציבור כתוצאה מהשלכות אלה.
לצד קידום החוק, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל וגורמי האכיפה לצמצום עבירות סביבתיות ובהן השלכות פסולת בנייה, הפוגעות בבריאות הציבור והסביבה.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "עוד פעולה נחושה של המשטרה הירוקה של המשרד הובילה לעצירת השלכות פסולת הבנייה החמורות שהתבצעו באתר הפסולת בדרום. במקביל לקידום חוק פסולת בנייה שיביא לעצירת תופעת ההשלכות הלא חוקיות בשטחים הפתוחים, אנחנו ממשיכים בפעולות אכיפה נוקשות נגד עברייני סביבה במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה".





















לא חוכמה לתפוס נהג משליך פסולת באתר לא חוקי צריך לתפוס את מפעילי האתר או המשליכים פסולת בכל מיני מקומות בטבע או ברבים