בארץ

צילום: שוקי לרר

טלטלה בציבור החרדי: החל מהיום – פג מעמדם של תלמידי הישיבות | עושים סדר

הלילה בחצות הוסר מעמדם של עשרות אלפי תלמידי הישיבות זאת לאחר שאין חוק חדש המסדיר את מעמדם של לומדי התורה • לכ-60,000 תלמידים חרדים העברת הכספים צפויה להיעצר • וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ
  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

  • בואו להכיר את הטעם הכי קרוב לחלב>

    תוכן מקודם

  • כבר לא צריך להדחיק: המחשבון שמגלה לכם את עלויות החתונות בעתיד

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • השקעות יוקרה לא לעשירים בלבד>>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ: הלילה בחצות (שני) הוסר מעמדם של עשרות אלפי תלמידי הישיבות זאת לאחר שפג תוקף הוראת הממשלה בנושא ואין חוק חדש המסדיר את מעמדם של לומדי התורה. לפי עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, החל מהיום לא תהיה סמכות חוקית למדינה שלא לגייס חרדים.

וכאילו לא די בכך, היום נכנס לתוקף גם החלטת בג”ץ להוציא צו ביניים דרמטי, העוצר החל מהיום את העברת כספי התמיכה לישיבות עבור תלמידים שלא מתגייסים. אמש נזכיר היועמ”שית הבהירה כי החל ממחר, כלומר היום, יש להתחיל לגייס חרדים באופן נרחב, זאת לאחר פקיעת החלטת הממשלה שפוטרת את אלו ש”תורתם אומנותם” מלהתגייס לצבא.

היועמ”שית שיגרה מכתב למשרד החינוך והביטחון והבהירה כי אסור לפצות את החרדים במסלולי תקציב עוקפים בגץ. לא באמצעות הגדלת תקציבי הישיבות, ודרכים אחרות. כל דרך כזו, היא מבחינת היועמ”שית הפרה של צו בג”ץ.

בסביבת ראש הממשלה היו פחות מרוצים מדבריה. גורם בסביבת נתניהו אמר כי “לא ברור מה כל כך דחוף ליועצת המשפטית לממשלה ליצור קרע בחברה הישראלית בנושא הגיוס, לאחר שבג״ץ נעתר לבקשת ראש הממשלה להשלים מתווה גיוס תוך 30 יום בהרכב מורחב של תשע שופטים. החיעוץ המשפטי לממשלה אינו מוסמך לרוקן מתוכן את החלטות בג״ץ”.

תקציב עולם הישיבות ומספר התלמידים

תקציב הישיבות מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקלים. הכסף הזה מגיע לישיבות מתקציב המדינה. מדובר בכ-1,250 כוללים ובעוד כ-500 ישיבות גדולות, שחלקן משולבות עם כוללים. הכסף שלא יועבר מיועד לכשליש מתלמידי הישיבות והכוללים שאינם משרתים בצה”ל. בסך הכול מדובר בכ-60,000 תלמידים חרדים שעבורם העברת הכספים צפויה להיעצר. הסכום שלא יועבר לישיבות ולכוללים מהבוקר נע בין 40 ל-50 מיליון שקלים בחודש.

למרות הפסקת התקציבים, צה”ל לא צפוי להתחיל ממחר בגיוס תלמידי הישיבות, ואלה לא ייחשבו בינתיים כעריקים. לוח הזמנים מלמד כי בג”ץ ידון בחודש מאי בהרכב מורחב של תשעה שופטים בשאלת גיוס החרדים בפועל, ועד אז לא אמורים לפעול לגיוסם.

במפלגות החרדיות ינסו עד אז, יחד עם הליכוד, להניע תהליך חקיקה שיסדיר את מעמדם באופן שיפטור תלמידי ישיבה מגיוס לצה”ל, בדומה למצב שהיה עד כה. לא ברור אם למהלך כזה יהיה רוב בממשלה ובכנסת, לאור התנגדותם של השרים גנץ וגלנט וח”כים בליכוד.

יצויין כי בכל מקרה צה”ל לא ערוך לכוונה לגייס עשרות אלפי חרדים לשירות צבאי. בימים האחרונים רמזו בצה”ל כי לשם גיוס מאסיבי של חרדים יידרש מאגף כוח האדם לצה”ל להקים בסיס וקליטה מיון ‘גלאט כושר’, להחליט על שיטות מיון לאוכלוסיות השונות במגזר החרדי.

הגר”ד לנדו: תתרמו יותר לישיבות ולכוללים, על מנת לחפות על הקיצוץ

שלשום מרן רבי דוב לנדו ביקר בשמחת שבע ברכות של ראש כולל, שבה נטלו חלק תורמים מהציבור החרדי. מרן ניצל את ההזדמנות ויצא בפניה חריגה לחרדים מארה”ב – תתרמו יותר לישיבות ולכוללים, על מנת לחפות על הקיצוץ בתקציב שהחל היום.

בדבריו, אמר מרן רה”י: “כעת כאשר משנאינו נשאו ראש, תצא קריאתנו מכאן לאחינו נדיבי הלב יראי השם שבארצות הברית אוהבי תורה ומייקרי לומדיה – כעת זאת שעתכם הגדולה. טלו על עצמכם את המשימה הנשגבה והקדושה להחזקת תורה בארץ ישראל והטו כתף תומכת ותמיכה רבה ואיתנה באונכם ובהונכם – כי זהו קיום היהדות”. עוד הוסיף הרב: “יחד עם זה, צריך להיזהר שהתרומות ינתנו אך ורק דרך ראשי הישיבות והכוללים ומנהלי המוסדות כפי שהיה נהוג תמיד – ולא בשום דרך אחרת ובאופנים אחרים”.

ועד הישיבות: “יש הפסיק לשלוח תלמידים למדור בני ישיבות”

בוועד הישיבות פרסמו אתמול הודעה ולפיה “יש הפסיק לשלוח תלמידים למדור בני ישיבות אין צורך בהתייצבות. מלבד תלמידים שחזרו למעמד לאחרונה לאחר שירדו ממעמד. וכן תלמידים שאושרו למעמד כעת כחריגים. ככל ויהיו עדכונים נוספים נעדכן”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

8 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

גלי גם בן גוריון חשב שהוא כמו דור הפלגה ונפל כך גם היועמשית בסוף תקבל תבוסה
ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה

“בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה”.
אם נתניהו היה ‘גבר’ הוא היה מפטר לאלתר את היועצת המשפטית מייארה ומעמיד בלמים ברורים לבג”ץ. מה שקורה עכשיו זה כמו כיתה מופרעת בבית ספר שהמורה המזדקן איבד שליטה עליה ואין שם משמעות… במצב כזה צריך ‘להשתגע’!
לדעתנו הוא (נתניהו) צריך לשקול ‘מצב חירום’ מוגבל שבו לא מטפלים בדבר הרגיש באוכלוסיות ישראל. הוא מפחד מהאו”ם, ממועצת הביטחון, מג’ו בידן ואנתוני בלינקן, מכותרןת העיתונים ביום שלמחרת ועוד א תביעות משפטיות… בלדבר ולשכנע הוא הרי טוב מכולם, אז למה הוא לא עושה את זה?!. את הנבצרות צריך להחיל על בג”ץ ולא על ממשלה חוקית. אבל אין לו מנהיגות! אז מה אם יצעקו! ונניח אפילו כחששותיו השחורים ביותר והוא יעוף בגלל זה מהכיסא אבל ‘מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות’! הוא ירכוש את דעת הקהל האמתית (לא המזויפת שח השמאל)! הוא צריך ליישר מבט ומראש להגיד בקול צלול לאזרחי המדינה וגם למוצת הביטחון שמושבו בירח… לאמור: אני יודע שזה לא ימצא חן, אבל זה מה שאני אעשה ולא אביט ימין או שמאל… ותקשקשו באלף זנבות. לא לחזור בו! כמו בפיטורי גלנט.
אפשר לעשות כן בלי למצמץ לא בהתחלה ולא בסוף, אבל בשביל זה צריך חומר של מנהיג שנתניהו יש לו את זה אמנם קצת יותר מכל הנמושות כיום בזירה, אבל לא מספיק והוא פחדן…. אם לא אז המדינה תתפרק לכם בדרך… או ש”רווח והצלה יעמוד ליודים ממקם אחר, ואת…”! זוהי שעת המבחן שלך, נתניהו. עוד לא מאוחר, ואל תנסה עוד למרוח קצוות לעגל פינות… ואם אינך מסוגל לכך, פנה את מקומך ומלכותה ייתן המלך לרעותה הטובה ממנה…

מסכים עם כל מילה

אולי תפסיק לצפות מנתניהו החילוני, ותתחיל להבין שהנציגים שלנו נמושות, ואם הם עדיין בממשלה זו בושה וחוסר אמינות כלפי הציבור ששלח אותם? מדובר הזנחה של שנה מצידם בנושא כה קריטי. תעבור להם בשתיקה? לא פלא שרבים מהציבור הפנו עורף ולא הצביעו להם! הם מלחכי פינכה עלובים!

לחכם הגדול שיודע הככככל. הציבור שהפנה עורף לא הפנה עורף לחברי הכנסת אלא למורשת ישראל ולמהות הבסיסית ביותר של עם ישראל. אם איש הישר בעיניו יעשה מחר אתה תחליט איזה עוף כשר ואיזו מלאכה מותרת בשבת. אדוני, גם לי כואב דברים, אבל א. אני לא יודע מה באמת נעשה מאחורי הקלעים בפרט בעניין כה רגיש (כפי שהנחו ראשי הישיבות לפעול מתחת לראדר) ב. גם אם אני יודע הם שלוחים של גדולי ישראל ואם הם לא עומדים בשליחותם הם יודעים למצוא את הדרך להעיף אותם, אם אתה מסתפק בזה כנראה שאין לך אמונה בגדולי ישראל ואתה רואה אותם כעלה נידף. ג. למדת הלכות שמירת הלשון בכדי להאמין לכל הסיפורים שאתה מוזן מהם דרך אתרי חדשות באשר הם? או שכולך שקוע בלימוד התורה ומעיינותיך ומחשבותיך נתונים אך ורק למען אידישקייט, במסירות נפש (פנימית. לא חיצונית כמו הפגנות וצעקות) ורק עכשיו פתאום יצאת לרגע מהספר ו’גילית’ את הצרה הגדולה עליה לא יודעים גדולי ישראל…

בטח בפורים התחפשת ליתד נאמן
זה תחפושת מושלמת בשבילך

עצובב,
חבל שהם לא לומדים מהשביעי באוקטובר… הם רוצים עוד מלחמות בעם שלנו??!

אבא שלי עבד חמישים שנה, וכל ערב הייתי רואה אותו חוזר מהעבודה כייף, אוכל ארוחת ערב, יושב ופותח גמרא ולומד עד שנרדם.
כך גם סבי עליו השלום היה עושה.
וכך עשו יהודים במשך הרבה זמן, מקיימים מה שהתחייבו בכתובה למשפחתם, ולומדים תורה בזמן שנשאר.
ההנהגה של המאה האחרונה שנשים גם עושות את עול הבית ועול הפרנסה לדעתי גורם יותר נזק מתועלת.
האוכלוסייה החרדית הקדושה שמקדישה את חייה לה’ יתברך צריכה להיות הראשונה בהתנדבות, בשילוב, בניקון, באהבת חינם, בקירוב אחים, בבנית הארץ וכו, וזה שינוי שחייב לבוא מהעם.
הצטרפו אלינו אחי החרדים וביחד בעזרת ה נקרב את המשיח ביחד

כתבות חדשות באתר

אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture