הערב (ראשון) הותר לפרסום כי רס"ן גל שבת הי"ד, בן 24 מהיישוב קציר, מ"פ בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בשבוע שעבר, בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. גל הי"ד הוא החלל ה-631 מתחילת המלחמה.
ב-7 באוקטובר נלחם שבת בעוטף יחד עם הפלוגה שלו, שחיסלה מחבלים שחדרו לשדרות ולבארי. הוא נכנס לעזה בתחילת התמרון, ונלחם בתוך הרצועה במשך חצי שנה.
שבת נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים, כשעתיים לפני התקרית שבה נהרגו כאמור חמישה מלוחמי הצנחנים – סרן רועי בית יעקב, סמ"ר גילעד אריה בוים, סמל דניאל חמו, סמל אילן כהן, וסמ"ר בצלאל דוד שעשוע. באירוע נפצעו עוד שמונה לוחמים, בהם שלושה שמצבם הוגדר קשה.
עם היוודע דבר נפילתו, ספדו לו חבריו ופקודיו. "גל היה מפקד הצוות שלי וחבר כמו אח, גל קיבל אותי מאזרח שלא מכיר את צה"ל, והפך אותי ואת חבריי ללוחמים הכי טובים שיש", כתב חמי טרכטנברג בחשבון ה-X שלו. "משפט שאמר לי מלווה אותי ברגעים הקשים: או שניצחת את העולם או שהפסדת את העולם".
טרכטנברג הוסיף: "את המשפט גל אמר לי באחד התרג"דים הקשים שעשינו ונפצעתי ברגל, וגל הגיע ואמר לי 'אם אתה מנצח למרות הקושי, ניצחת כל אתגר בחיים. אם אתה תפסיד, הפסדת כל אתגר בחיים'. וככה ניצחתי מול כל אתגר וכל קושי. גל תחסר לי, קשה לי, איבדתי הרבה חברים בחצי השנה האחרונה, אבא תרחם".




















