סאגת העצורים המנהליים: יממה אחרי הורדתו של העצור המנהלי נריה זארוג לתא מבודד בחשד שקיים שיחת טלפון עם אשתו מהכלא, אישר היום שב"ס לזארוג לקיים שיחות טלפון באופן קבוע זאת לאחר שנאסר עליו בהוראת המחלקה היהודית בשב"כ לקיים שיחות כלשהן מאז מעצרו לפני כחודשיים אף לא לבני משפחתו הקרובים.
מי שהביאו לשינוי ההחלטה היו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברת הכנסת לימור סון הר-מלך שפעלו רבות מאחורי הקלעים לשיפור תנאיו של זארוג ויתר העצורים המנהליים.
הבוקר, כאמור, בעקבות המאמצים אישר שב"ס לזארוג לערוך שיחות והעביר 2 עצורים מנהליים נוספים לאגף תורני פתוח בעל תנאי כליאה טובים בהרבה.
עם קבלת האישור, צלצל זארוג לבן דודו כפיר זר שנפצע באורח אנוש בעזה ושוחרר היום לביתו בשדרות. "איזה כיף לשמוע אותך, איזו התרגשות. אתה לא מבין כמה התפללתי עליך. לשמוע אותך עכשיו זו סגירת מעגל בשבילי", אמר זארוג לזר.
בימים אלו עדיין עצורים במעצר מנהלי שבעה פעילי התיישבות נוספים. מאז הקמת הממשלה נעצרו בהוראתו של השר גלנט לא פחות מ19 מתיישבים בצווי מעצר מנהלי – זאת לעומת 25 מתיישבים שנעצרו בתקופת כל הממשלות יחד מקום המדינה ועד לממשלה הנוכחית.




















