גורם דיפלומטי המעורה בפרטים אמר היום כי התחדשו שיחות המשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור 'חמאס' בנוגע למגעים לשחרור החטופים. כך דווח הערב (חמישי) ב'כאן חדשות'.
לפי אותו גורם, בין הצדדים מתבצע חילופי רעיונות בנוגע להתקדמות במתווה לשחרור החטופים ולהפסקת המלחמה. בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתתכנס בהמשך הערב השרים ידונו בהצעות השונות, כולל בהצעה המצרית שפרטיה פורסמו אתמול. צוות המו"מ הישראלי יתדרך את השרים על ההתפתחויות.
בנוסף, דווח ב'כאן' כי ראש המוסד, דוד ברנע, נפגש לאחרונה עם ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, לאחר שהקטארים החלו לתווך מחדש באופן רשמי.
גורם דיפלומטי נוסף המעורה במגעים ציין כי בישראל קיימת "אופטימיות זהירה" שעסקה לשחרור החטופים תצא לפועל, ותוביל לשחרור מאה החטופים המוחזקים במשך מעל שנה בשבי ארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה.
מוקדם יותר היום, שר החוץ גדעון סער נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן. במהלך הפגישה, השניים דנו במצב בלבנון, בסוריה ובעזה. סער הדגיש בפני בלינקן כי ישראל רואה הזדמנות לקידום עסקה לשחרור החטופים, וכי היא רצינית בכוונתה לקדם עסקה כזו.




















