שעות לאחר הגשת דו"ח ועדת נגל שכלל המלצות ברורות על פיתוח התעשייה הביטחונית בישראל ללא תלות בגורמים זרים, מפרסם משרד הביטחון כי חתם שתי עסקאות התעצמות מרכזיות, לחיזוק עצמאות הייצור בישראל. בטקס שהתקיים במפעל 'אלביט מערכות' ברמת השרון, חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר ונשיא ומנכ"ל 'אלביט מערכות', בצלאל (בוצי) מכליס על רכש של אלפי חימושי אוויר כבדים שייוצרו בישראל. מלבד זאת מפעל לאומי לחומרי גלם לתעשיות הביטחוניות יוקם בקרוב בעלות של כמיליארד ש"ח.
שתי העסקאות הינן אסטרטגיות, מהחשובות לחיזוק אורך הנשימה ובניין הכוח של צה"ל וכוללות ייצור אלפי חימושי אוויר כבדים והקמת מפעל לאומי חדש לחומרי גלם בהשקעה כוללת של כמיליארד ש"ח. שתי העסקאות הינן חלק מרכזי מלקחי המלחמה ובוצעו לאחר עבודת מטה יסודית בהכוונת מנכ"ל משרד הביטחון. בטקס השתתפו סמנכ"ל וראש אגף התכנון, איתמר גרף, ראש אג"ת בצה"ל, אלוף אייל הראל, סמנכ"ל וראש מנה"ר, זאב לנדאו, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה, אודי ורד, סגן ראש מפא"ת, דודי עובדיה, סגנית ראש אגף הכספים, רונית בלום, הכלכלן הראשי, זאב זילבר ובכירים נוספים.
במסגרת העסקה הראשונה, אותה הוביל מנהל הרכש הביטחוני במשרד הביטחון (מנה"ר), תספק אלביט מערכות למשרד הביטחון אלפי פצצות אוויר כבדות. בכך תקטין ישראל את התלות במשלוחי הנשק מארה"ב, משלוחים שנעצרו לא אחת במהלך המלחמה תחת ממשל ביידן.

העסקה השנייה, בהובלת אגף התכנון ומפא"ת במשרד הביטחון, כוללת הקמת מפעל לאומי לחומרי גלם שונים, שעד למלחמה נרכשו ברובם בחו"ל. המפעל החדש יכלול קווי ייצור מתקדמים לחומרים אנרגטיים, המשמשים את התעשיות הביטחוניות בישראל. פרויקט זה צפוי לחזק את עצמאות הייצור המקומי ולצמצם את התלות בייבוא חומרי גלם.
עסקאות אלו מהוות נדבך מרכזי במדיניות משרד הביטחון לקידום עצמאות ייצור כחול-לבן באמצעות התעשיות הביטחוניות. הפרויקטים צפויים לתרום לחיזוק הכלכלה, להרחבת קווי הייצור המקומיים ולהבטחת מענה מיטבי לצרכים המבצעיים הנוכחיים והעתידיים של צה"ל, לחיזוק הכלכלה והתעשייה.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר אמר בטקס החתימה: "היום אנחנו מניחים את היסודות להרחבת עצמאות הייצור בשני תחומים קריטיים לאורך הנשימה של צה"ל, ייצור עצמי של חימושי אוויר כבדים והקמת מפעל לאומי לחומרי גלם. שתי העסקאות יבטיחו יכולת מדינתית עצמאית לייצור פצצות וחימושים מכל הסוגים. זה מהלך היסטורי, שהנענו לפני המלחמה, אך האצנו במהלכה".
לדבריו: "במסגרת שתי העסקאות, נראה יכולת ראשונית בטווח הזמן הקרוב, שתלך ותגדל עד שנגיע לעצמאות בשני התחומים. זהו לקח מרכזי מהמלחמה, שיצמצם תלות בגורמים חיצוניים ויאפשר לצה"ל להמשיך לפעול בעוצמה בכל הזירות".

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס הוסיף: "אלביט מערכות שותפה של צה"ל ומשרד הבטחון בקידום מדיניות הייצור כחול לבן ומחויבת לתרומה מהותית בחיזוק עצמאות החימוש של צה"ל. אנו גאים על הזכות להיות נדבך משמעותי בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה ומודים על האמון שאנו זוכים בו ממשרד הביטחון וממנכ"ל המשרד, אלוף (מיל׳) אייל זמיר. עובדי ומנהלי אלביט מחויבים לעמוד בצרכים המשתנים של צה"ל ומערכת הביטחון והשותפות העמוקה ארוכת השנים הזו תורמת לא רק לביטחון, אלא גם לפיתוח הכלכלה והתעסוקה ביצירת פרנסה לאלפי משקי בית בישראל".





















משיח משיח
אולי תשקיעו יותר כסף בלומדי תורה ובזכות כך לא יהיו מלחמות כבר..