הממשלה אישרה היום (יום ב') בישיבתה החגיגית לרגל יום ירושלים את הצעתם של שר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו, ושר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, להקמת מגדל אשפוז חדש במרכז הרפואי שערי צדק. במסגרת ההחלטה יאוחד וישולב קמפוס כפר שאול של המרכז הירושלמי לבריאות הנפש עם שערי צדק על מנת לחזק את מערכת האשפוז ולגרום לכך שהטיפול הגופני והנפשי יינתנו באותו בית חולים.
במסגרת ההחלטה, יוקם צוות היגוי בראשות מנכ"ל משרד הבריאות או נציג מטעמו, בשיתוף נציגי משרדי הבריאות, העבודה, האוצר, ירושלים ומסורת ישראל, עיריית ירושלים והוועדה המחוזית לתכנון. הצוות יגבש מתווה מקצועי ותכנוני להקמת מגדל האשפוז החדש בתוך 90 יום, אשר ישלב את שירותי בריאות הנפש כחלק בלתי נפרד מהמערך הרפואי של שערי צדק – בהתאם למדיניות משרד הבריאות לאיחוד השירותים הגופניים והנפשיים.
לטובת קידום ההחלטה, הוקצה תקציב ראשוני של 25 מיליון ש"ח, מהם 16 מיליון ש"ח ממשרד הבריאות, 6 מיליון ש"ח ממשרד ירושלים ומסורת ישראל, ו-3 מיליון ש"ח מעיריית ירושלים. מגדל האשפוז החדש צפוי להוות עוגן משמעותי בשדרוג הרפואה הציבורית בירושלים ולהביא לשיפור השירות, הגדלת הנגישות וקידום רצף טיפולי איכותי.
שר הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו: "ההחלטה להקים מגדל אשפוז חדש במרכז הרפואי שערי צדק היא ביטוי למחויבות הלאומית שלנו לירושלים ולמערכת הבריאות שלה. אנו פועלים למען חיזוק שירותי האשפוז בעיר הבירה, ומתוך הבנה עמוקה שהשילוב בין בריאות הגוף והנפש הוא מפתח לרפואה טובה יותר. מגדל האשפוז החדש בשערי צדק ישמש מנוף לשיפור השירותים הרפואיים לתושבי העיר ולחיזוק תשתיות הבריאות בבירת ישראל".
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אנו מביאים לאישור הממשלה יחד עם משרד הבריאות החלטה משמעותית המביאה לידי ביטוי את החשיבות האסטרטגית של ירושלים בתחומי הבריאות והשירותים לתושב. ההשקעה בהקמת מגדל אשפוז חדש בבית החולים שערי צדק בעיר והרחבת השירותים הרפואיים היא בשורה אדירה למיליוני התושבים בירושלים רבתי. התכנית תשפר את איכות החיים בירושלים ותעמיק את השוויון הבריאותי בישראל".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "אני מברך על החלטת הממשלה החשובה לתכנון מגדל אשפוז חדש בשערי צדק. המגדל החדש שיוקם בעזרת המדינה ותורמים פרטיים הוא אבן דרך מרכזית בהתפתחות שערי צדק שיכפיל את יכולת האשפוז שלנו. זהו צעד היסטורי שיחולל מהפכה אמיתית בטיפול הרפואי בעיר הבירה. כמרכז רפואי מוביל, אנו גאים שנבחרנו לשלב את המרכז הירושלמי לבריאות הנפש כפר שאול כחלק משערי צדק, כך נוכל להעניק טיפול רפואי מתקדם ברפואת הגוף ובריאות הנפש תחת קורת גג אחת. אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ, ליו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, לשר הבריאות אוריאל בוסו, לשר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש ולראש העיר ירושלים משה ליאון על התמיכה בשערי צדק. ביום ירושלים ה-58 זוהי בשורה גדולה וחשובה לתושבי העיר ולמשפחת שערי צדק. יום ירושלים שמח".





















צריך גם להקים דחוף מגדל לחניות ,
מצב החניות בבית החולים הזה מזעזע !