עשרה פעילי ימין נעצרו אמש (רביעי) לאחר שחצו את גדר הגבול לרצועת עזה והקימו אוהלים באזור היישוב החרב ניסנית שבצפון הרצועה, בקריאה להקמת התיישבות יהודית במקום. הבוקר (חמישי) יובאו הפעילים לדיון בבית משפט השלום באשקלון.
עשרות משפחות ובני נוער חצו אמש את הגדר לעבר יישובי גוש קטיף החרבים שבצפון הרצועה, במטרה להישאר ולהקים במקום יישוב קבע. המתיישבים הקימו אוהלים ושתלו עץ זית במקום לזכר ישראל סוקול הי"ד.
"הקו הצהוב הוא גבול חדש"
השטח אליו נכנסו הפעילים נמצא באזור ה"קו הצהוב" שבשליטת צה"ל. מהמשפחות ובני הנוער נמסר: "אנחנו כאן בשטח היישוב ניסנית שגורש מגוש קטיף לפני 20 שנה. לפני כמה ימים הרמטכ"ל אייל זמיר הצהיר כי 'הקו הצהוב משמש כקו הגבול החדש', אנחנו קוראים לממשלה לאשר במיידי התיישבות יהודית במקום. זאת התשובה הטובה ביותר לטרור!"
הם הוסיפו: "אין שום סיבה שימנעו מיהודים לשוב לנחלת אבותם ולהתיישב בארצם, במיוחד אחרי שראינו למה גרם עוול הגירוש מיישובי גוש קטיף".
צה"ל: "כניסה אסורה ומסכנת חיים"
דובר צה"ל מסר: "מספר אזרחים ישראלים חצו את הגבול משטח ישראל לרצועת עזה. האזרחים היו במעקב מתמיד של תצפיות צה"ל. כוחות צה"ל שהיו במרחב קפצו לנקודה והחזירו אותם לשטח הארץ".
צה"ל הדגיש כי "כל כניסה למרחב לחימה אסורה, מסכנת את האזרחים ומפריעה לפעילות כוחות צה"ל במרחב". האזרחים הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל.
את הפעילים מייצגים עורכי הדין משה פולסקי ואסף גונן מארגון חוננו. עשרת הפעילים שנעצרו צפויים להיות מובאים הבוקר לדיון בבית משפט השלום באשקלון.





















מכבים!! גיבורים וצדיקים!!
כל הכבוד להם