משבר הטיסות: בדובאי מסרבים לרוב דרישות הבטיחות, ובשירות הביטחון הישראלי דורשים לעצור את הטיסות לנסיכות מהשבוע הבא. החשש הוא שמדינות אחרות שכבר הסכימו לנוכחות ישראלית בשדות התעופה יחזרו בהן. כך דווח הערב (חמישי) ב'כאן חדשות'.
היום הודיעו כל גופי הביטחון שקשורים לסאגת אבטחת הטיסות, כי החל מיום ראשון הקרוב או שייפסקו ככל הטיסות מישראל לאיחוד האמירויות או שיהיו עד שלוש טיסות בלבד ביום לממלכה במפרץ הפרסי. מדובר על צמצום משמעותי, מאחר וכיום ישנם בכל יום בין 10 ל-12 טיסות שממריאות מישראל לדובאי.
למעשה, ישנם שתי דברים בעייתים שגורמים לסאגה הזאת. ראשית, האמירתים בדובאי לא מוכנים כאמור לכך שעשרות אנשי אבטחה ישראלים יסתובבו להם 'בין הרגליים' בשטחים סמויים ברחבי שדה התעופה, דרישה שמתעקשים עליה בשירות הביטחון הישראלי.
בנוסף, ישנו ויכוח בין האמירתים לשירותי הביטחון הישראלי על עניני זיהוי הפנים ושלל טכנולוגיות מתקדמות שבישראל מתעקשים על כך. עם זאת, בדובאי האמירתים עדיין מתעקשים בסירובים לשתי הדרישות הישראליות שהובאו בפניהם כתנאי להמשך הטיסות בין המדינות.
בימים האחרונים היה איזשהו התקדמות, אך כעת שני הצדדים הלכו מספר צעדים לאחור. כאמור, היום באמירויות הודיעו כי אם הדברים לא יסתדרו בקרוב – כלל הטיסות בין המדינות ייפסקו כליל. משבוע הבא ועד לחג הפסח הקרוב צפויים לטוס 45 אלף ישראלים לממלכה.
החשש בישראל הוא שהדבר יהווה תקדים למדינות אחרות שכבר הסכימו לגורמי אבטחה ישראלים להסתובב בין הרגליים שלהם בשדות התעופה – לחזור בהם. מדינות כמו טורקיה, נורבגיה ובחריין כבר אמרו לישראל כי אינם מסכימים, ובישראל מציינים לדוגמה את מרוקו כמדינה שעלולה לחזור בה מההסכמות בנושאי האבטחה.





















זה רחוק מהאמת. מדובר על תעופה לדובאי. בדומה לכך שתל אביב לא מדינת ישראל, דובאי לא איחוד האמירויות.
הלחץ של חברות התעופה הישראליות בכסות משבר בטחוני רחוק מהמציאות וחבל