צילום: דובר צה"ל
דובר צה"ל מודיע כי הצוללת אח"י תקומה מדגם "דולפין" עגנה הבוקר (חמישי) בבסיס חיל הים באילת (זירת ים סוף), לאחר שהשלימה הפלגה בים האדום. מדובר כחלק מתרגיל "מרכבות האש", התרגיל הגדול בתולדות צה"ל והמדינה בכלל. התרגיל נמשך על פני חודש ימים, כאשר הוא צפוי להסתיים השבוע. כחלק מהתרגיל אף התאמנו לוחמי צה"ל בהודו.
"במסגרת תרגיל "מרכבות האש", צוללת אח"י תקומה מדגם "דולפין" לוותה על ידי ספינת הטילים מדגם סער 5 אח"י אילת וספינת הטילים מדגם סער 4.5 אח"י חץ בים האדום", הודיע היום דובר צה"ל. עוד עדכן הדובר, כי "יחדיו ביצעו משימות להשגת עליונות ימית, תוך שמירה על החופש הימי במרחב הים האדום והגדלת מרחב הפעולה של זרוע הים".
מדברי מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, התייחס לכך: "כוח לוחמי זרוע הים משייטת הסטילים ושייטת הצוללות שבו הבוקר מאימון מורכב ומתמשך בים האדום. אימון ארוך טווח אשר דימה תרחישים שונים לרבות השגת עליונות וחופש שייט בים האדום. זרוע הים תמשיך להעצים את יכולותיה המבצעיות ולהגדיל את מרחבי פעילותה".





צילום: דובר צה"ל




















