צילום: ערוץ הכנסת
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח שיבת הסיעה לרפורמה המשפטית ולשיחות בבית הנשיא: "כמעט מהרגע הראשון אני שומע שצריך לפוצץ את המגעים, אבל מה לעשות? זו סוגיה כל כך רגישה, מדינת ישראל תקבל את מה שהיא רוצה. העקרונות של המחנה הממלכתי לא השתנו מהיום הראשון ולא ישתנו עד היום האחרון".
"אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי", הוסיף גנץ – ופנה לנתניהו. "לא נהסס להגיע להסכמות. שיקול פוליטי לא יעמוד בפני מה שנכון למדינת ישראל. זה לא הזמן לשחק משחקים, לתרגילים פוליטיים. יש נוסחה פשוטה לוועדה לבחירת שופטים – נציג לקואליציה ונציגה לאופוזיציה. עשה את מה שרוב הציבור רוצה – שמור על הדמוקרטיה". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דחה את דבריו של ליברמן שטען שיהיו הסכמות כבר ביום רביעי, והכחיש כי יש הסכם על הפרק: "לא יודע על מה הוא מדבר".
גנץ טען בתשובה לשאלה האם חזרת דרעי תהיה חלק מההסכם: "מה שיאפשר או לא יאפשר את חזרתו של דרעי הוא לא ביקורת שיפוטית ומה היא יודעת לעשות ומה היא לא יודעת לעשות. אנחנו נדון על שימורה של הביקורת השיפוטית ולא על התוצאה שלה: לכן אלה דברים שצריכים לידון בבית הנשיא, להגיע להסכמות על הנושאים העקרוניים ומה שתהיה התוצאה שלהם תהיה התוצאה שלהם".
גנץ התייחס גם לאלימות בחברה הערבית ולפשיעה החקלאית – ואמר: "דרוש טיפול שורש. הגיע הזמן לעבוד במקום לדבר על 'מס עבאס'… מי שחושב שהשב"כ ייכנס וכל הבעיות ייפתרו, שוגה. דרושה עבודה מקיפה, אני קורא לנתניהו לפטר את בן גביר ולהחליפו. אין לו את היכולת, ואני לא יודע אם יש לו את הרצון האמיתי לפתור את הבעיה. האחריות גדולה מדי והמצב חמור". גנץ ענה גם לליברמן שטען שביום רביעי יפורסם ההסכם על הרפורמה המשפטית: "לא מכיר שום סיכום כזה"




















