היום 6 ימים לעומר

צילום: יהודה נחמני

מרן הגרמ”ה הירש: “לא להתפעל; כל המדינה עומדת על הבן ישיבה” • צפו

מרן ראש הישיבה הגרמ”ה הירש נשא דברים בפני מאות בחורים בני עליה שהגיעו לשלושה ימים של קורת רוח במחיצת ראשי הישיבות, ואמר כי אין מה להתפעל מטענות שטות על הישיבות “כי הדברים פשוטים שכל המדינה עומדת על ה’בן ישיבה'”
  • האם גם הפרות ברפת אוכלות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • הכסף שיעשה לכם פירות

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill

צילום: יהודה נחמני | וידאו: יצחק שוקרון

מרן ראש הישיבה הגרמ”ה הירש שליט”א בועידת בני הישיבות: “לא צריך להתפעל מטענות שטות על הישיבות כי הדברים פשוטים בתכלית הפשטות שכל המדינה כאן עומדת על ה’בן ישיבה'”

הגאון הגדול רבי חיים פרץ ברמן שליט”א אמר כי “אנחנו מודים לקב”ה שיש לנו רבה ומדריך שיכול ללמד אותנו בכל הליכות החיים וכל הדברים שנאמרו פה הם קודש קדושים כזה ראה וקדש”.

היה זה מחזה מפעים לראות בני אסכולות שונות כדוגמת בני ישיבת הדגל פוניבז’ מתפלפלים בלהט עם בני ישיבת היוקרה ’חברון’, בני ישיבת ’נתיבות חכמה’ מתנצחים עם בני ישיבת ’תושיה’ – תפרח, חניכי ’תורה בתפארתה’ עם למדני ’עטרת שלמה’, ובחורים יראי ה’ מ’בימ”ד עליון’ עם בניה המחונכים של ’מאור התלמוד’ – רחובות, כשהצד השוה לכולם ביאתם בעצה טובה לבקש ולרכוש את דרכי עליה לקראת זמן האלול הקרב ובא.

לא בכל יום מזדמן לבני הישיבות לחוג סביב גדולי התורה ולשמוע על ימי עלומיהם, ועל הדרך להתעלות כל ימיהם בעצות והדרכות פרטניות וכלליות.

זו היתה נחלת מאות בני העליה שביוזמת איחוד ועידת בני הישיבות אירגנו בעבורם זו השנה העשירית ימי התעלות מרוממים בהם שמעו וקיבלו רבות מהגדולים אשר בארץ, שבאו לשבות עמהם, כמו הגאון הגדול רבי יצחק אזרחי שליט”א מראשי ישיבת מיר, שפתח את הועידה בדברים נרגשים כשלצידו בכותל המזרח מסיבים גדולי וזקני ראשי הישיבות הגאונים הגדולים: רבי צבי דרבקין שליט”א, רבי אריה לוי שליט”א, רבי דוד כהן שליט”א, רבי אברהם יצחק קוק שליט”א רבי אליעזר יהודה פינקל שליט”א, רבי דוד מילר שליט”א, רבי שמעון גלאי שליט”א, רבי חזקיהו מישקובסקי שליט”א , רבי יגאל רוזן שליט”א, רבי חיים פרץ ברמן שליט”א, רבי בונים שרייבר שליט”א ורבי איתמר גרבוז שליט”א, שבאו לשהות עמהם בימי התעלות אלו.
באופן מיוחד התקיימו רבי שיח מרתקים עם מרביצי התורה, בהשתתפות הגאונים: רבי יגאל רוזן שליט”א, רבי ישראל בונים שרייבר שליט”א, רבי חיים פרץ ברמן שליט”א ורבי איתמר גרבוז שליט”א, בהנחייתו של הרב הגאון הלל מן שליט”א מרבני ישיבת נתיבות חכמה.

בחרדת קודש ובגאון קיבלו ההמונים בשירה וזמרה את מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט”א בבואו לישא דברי פתיחה לפני בני העליה והתרגשות רבה ניכרה בקרב כל הנוכחים כשהוא מעצמו התרפק על זכרונות ימי עלומיו, ובחר לספר זאת לקהל הנוכחים, מסיפורי המופת ממרן החזו”א וחמיו הגדול מרן הגרא”מ שך זצוק”ל אשר היה לחביבם.

לאחר מכן התקיים זיץ מיוחד בשירה נכספת עם ריקודים המוניים בניצוחו של בעל המנגן רבי אהרלה סמט הי”ו, ואמן הרגש המיתולוגי רבי אביש בראדט שליט”א בעל מקהלת ‘רגש’, שסחפו והלהיטו את בני הישיבות יחד עם מרנן ורבנן שליט”א, כשבתווך משמיע הגה”צ רבי אהרן בירנצויג שליט”א – מגיד בני הישיבות דברי כיסופין יחודיים.

גולת הכותרת היתה בסיום השבת במעמד נעילת הועידה כאשר במהלך סעודת מלוה מלכה הופיע בהדרתו רבינו מרן הגאון רבי משה הלל הירש שליט”א שהשיב בבהירות על שאלות ולבטים שנשלחו מבחורי החמד ששבתו יחדיו את שבת תחכמוני.

עת כניסתו של ראש הישיבה שליט”א למעמד הגדול פרצו מאות בני הישיבות בשירה אדירה של ’ימים’ ו’לאורו’ כשהם שרויים בהתלהבות רבה שלא פסקה דקות ארוכות, לאחר אותם ריקודים לכבודה של תורה התכבד ראש ישיבת נתיב הדעת הגאון רבי ישראל בונם שרייבר שליט”א לפתוח באומרו “זכינו בשבת קודש זו להיות בגדר ’מבקשי השם’, אז גם זכינו לקבל את פני כבוד מרן ראש הישיבה שליט”א אשר נושא במשא עולם התורה, שנשמע ממנו דברי אלוקים חיים לקראת זמן אלול הבעל”ט”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

כנגד שלושה משקיעים: מנכ"לית חברת הנדל"ן בפיצוח מדהים
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
רבה של באר שבע בבקשה אישית: "אין לו דברים בסיסיים כדי להתחתן"
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
בעת רצון מיוחד של קריעת ים סוף: לקרוע את הים- ולעבור!
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture